۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۵۲

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

به کارگیری نیروی خدماتی کمتر از ۱۵ سال توسط شهرداری +فیلم

به کارگیری نیروی خدماتی کمتر از ۱۵ سال توسط شهرداری +فیلم

عضو شورای شهر تهران گفت: صبح امروز من ۲ نیروی خدمات شهری را دیدم که سن کمتر از ۱۵ سال داشتند و این کار هم خلاف قانون و هم خلاف شرع و غیر انسانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در در تذکر پیش از دستور یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به قانون کار گفت: به کاربردن افراد کمتر از ۱۹ سال ممنوع است.

وی ادامه داد: انجام کار در شب ارجاع به کارهای سخت و خطرناک و حمل بار با دست بیش از حدمجاز برای کارگر نوجوان بین ۱۵ تا ۱۸ سال ممنوع است و در صورت انجام باید حتماً معاینات پزشکی برای آنها انجام شود.

امانی تصریح کرد: هفته گذشته شاهد انتشار فیلمی در فضای مجازی و نقض قانون بوده‌ایم و مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفته است که با این موضوع برخورد می‌کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: صبح امروز من خود ۲ نیروی خدمات شهری را دیدم که سن کمتر از ۱۵ سال داشتند و این کار هم خلاف قانون و هم خلاف شرع و غیر انسانی است.

امانی بیان کرد: دلیلی ندارد که چون این نیروها ایرانی نیستند آنها را به کارهای بسیار سخت گمارد و از شهرداری تهران میخواهم این موضوع را بررسی کند و با ناقضان قانون برخورد شود.

وی با اشاره به تغییر پست های سازمانی در شهرداری تهران گفت: باید قانون رعایت شود اما تصویب این موارد با شورای شهر است و هر پستی که از سال گذشته تاکنون تغییر یافته است حتماً تخلف بوده است.

کد خبر 5694734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha