۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱

تاخیر علوم پزشکی در اجرای حساب واحد خزانه پذیرفتنی نیست

تاخیر علوم پزشکی در اجرای حساب واحد خزانه پذیرفتنی نیست

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس بیان کرد: نپیوستن دانشگاه‌های علوم پزشکی به حساب واحد خزانه اصلاً پذیرفتنی نیست و به طور کلی استثنائی بین دستگاه‌های دولتی برای پیوستن به این قانون وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی نقدعلی، عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره‌ی عدم اتصال برخی دستگاه‌های دولتی به قانون حساب واحد خزانه گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۱، بر ضرورت پیوستن همه‌ی دستگاه‌ها به حساب واحد خزانه تاکید شده است و قاعدتاً الحاق همه حساب‌ها به حساب واحد خزانه، منجر به افزایش مقابله با فساد و ارتقای شفافیت عملکردها می‌شود.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی با استدلال اینکه تحت نظارت هیأت امنا هستند پس الزامی به پیوستن آنها به حساب واحد خزانه وجود ندارد، اصلاً پذیرفتنی نیست و به طور کلی استثنایی بین دستگاه‌های دولتی برای پیوستن به حساب واحد خزانه که منجر به انضباط مالی می‌شود، وجود ندارد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در انتها تاکید کرد: حساب واحد خزانه قانونی است که سالهاست برای اجرایی شدن آن در کشور تلاش شده است و تمامی دستگاه‌ها باید تمام حساب‌های اصلی و فرعی خود را نزد بانک مرکزی افتتاح کنند تا خزانه‌داری کشور بتواند بر آنها نظارت داشته باشد.

کد خبر 5695927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha