رایزنی فیصل المقداد با نماینده سازمان ملل در امور سوریه

رایزنی فیصل المقداد با نماینده سازمان ملل در امور سوریه

وزیر خارجه سوریه در دیدار با نماینده سازمان ملل در امور سوریه درباره زلزله سوریه و لزوم سیاسی نشدن مسئله بشردوستانه و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با گیر پدرسون، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف درباره تلاش هایی که می توان برای ارتقای نقش سازمان بین المللی در واکنش به اثرات مخرب زلزله در سوریه انجام داد، رایزنی کردند.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در این دیدار، بر لزوم سیاسی نشدن مسئله بشردوستانه و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

وی بر تمایل سوریه برای ارائه تمام حمایت های ممکن از زلزله زدگان و ارسال کمک های بشردوستانه به همه نیازمندان در تمام مناطق بدون هیچ گونه تبعیض تاکید کرد.

فیصل المقداد بر آمادگی سوریه برای همکاری نزدیک با آژانس های مختلف سازمان ملل متحد برای تقویت و حمایت از تلاش های دولت سوریه در مواجهه با پیامدهای فاجعه بار زلزله تاکید کرد.

وزیر امور خارجه سوریه به لزوم لغو تمامی اقدامات قهری یکجانبه تحمیل شده بر مردم سوریه نیز اشاره کرد. وی از دبیرکل سازمان ملل متحد و فرستاده ویژه او به دلیل همبستگی با سوریه در قبال این فاجعه انسانی بی سابقه تشکر کرد.

پدرسون نیز با ابراز تسلیت عمیق خود به زلزله زدگان، بر آمادگی خود برای انجام هر آنچه در توان دارد برای کمک به سوریه برای غلبه بر اثرات این فاجعه تاکید کرد.

کد خبر 5708593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha