۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۴۴

مدیر مخابرات منطقه کردستان:

۵۹۴ میلیارد ریال در پروژه‌های مخابراتی کردستان سرمایه گذاری شد

۵۹۴ میلیارد ریال در پروژه‌های مخابراتی کردستان سرمایه گذاری شد

سنندج-مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در پنج ماه گذشته ۵۹۴ میلیارد ریال برای اجرای ۹۴ پروژه مخابراتی در استان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت با اشاره به اجرای پروژه‌های مخابراتی به منظور توسعه و بهبود سطح کمی و کیفی سرویس‌ها و محصولات مخابراتی اظهار کرد: ۵۹۴ میلیارد ریال برای اجرای ۹۴ پروژه مخابراتی در استان سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل توسعه سوئیچ تلفن ثابت، ADSL و VDSL، اجرای فیبر دسترسی و توسعه شبکه FTTH و ارتباطات سیار است.

وی با بیان اینکه برای توسعه سوئیچ تلفن ثابت، ADSL و VDSL در نقاط شهری و روستایی استان ۹ میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: برای اجرای پروژه‌های تعویض سوئیچ‌های قدیمی، حذف کابل اقماری و ایجاد مراکز جدید مخابراتی در شهرستان‌های بیجار، قروه، کامیاران، مریوان، سنندج و سروآباد ۱۱ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به ایجاد شبکه و توسعه زیرساخت‌های فیبرنوری در استان با هدف ارتقای کیفیت سرویس‌ها و خدمات مخابراتی مبتنی بر فیبر نوری اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۵ کیلومتر فیبرنوری در نقاط شهری و روستایی شهرستان‌های بانه، دیواندره، سقز، سنندج، قروه و مریوان با سرمایه گذاری ۱۴۲ میلیارد و ۶۶۸ میلیون ریال اجرا و کابل‌کشی شده است.

وی به ایجاد سایت‌های جدید تلفن همراه در شهرستان‌های بانه و مریوان با صرف اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح‌ها، ساکنین محدوده سایت‌های جدید تلفن همراه شاهد ارتقا سرعت دسترسی به اینترنت همراه و پایداری بیش از پیش ارتباط در حوزه تلفن همراه هستند.

حکمت اظهار داشت: تکنولوژی ۲۲ سایت BTS در روستاهای بانه، بیجار، دهگلان، سقز، سنندج، کامیاران و مریوان با اعتباری افزون بر ۳۳۰ میلیارد ریال به ۳G و ۴G ارتقا یافت.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پروژه‌های دیگری آغاز شده است که شرایط ارتقا و بهبود کیفیت خدمات و محصولات مخابراتی را در راستای رعایت اصل مشتری مداری به دنبال دارد.

کد خبر 5709924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha