۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۰۹

وزیر دفاع پاکستان به کابل رفت/ دیدار با «ملا عبدالغنی برادر»

وزیر دفاع پاکستان به کابل رفت/ دیدار با «ملا عبدالغنی برادر»

هیئتی به سرپرستی وزیر دفاع پاکستان به منظور دیدار با مقامات طالبان وارد کابل شد و با معاون نخست‌ وزیر طالبان گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان امروز چهارشنبه در رأس هیئتی وارد کابل شد و با ملا عبدالغنی برادر معاون نخست‌ وزیر طالبان در این شهر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری باختر درافغانستان، طرفین در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله روابط دوجانبه بحث و رایزنی کرده‌ اند.

ملا برادر نیز در این دیدار خواستار آزادی شهروندان افغان‌ستانی از زندان‌ های پاکستان شده است.

سفر هیات عالی‌ رتبه پاکستان به کابل درحالی انجام می‌ شود که در هفته‌ های اخیر ناامنی‌ ها در مرز افغانستان و پاکستان به شدت افزایش یافته است.

این در حالیست که پاکستان و مقامات دولت موقت طالبان درافغانستان اخیرا از یکدیگر انتقاداتی را مطرح کرده اند.

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان یکشنبه پیش در واکنش به اظهارات «بلال بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد: به پاکستان توصیه می‌کنیم به جای طرح شکایت در کنفرانس‌ های بین‌ المللی، مسائل دو جانبه را رو در رو مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد. ما در عمل به کشورهای منطقه و جهان ثابت کردیم که با داشتن نیروهای امنیتی منظم و مجرب به احدی اجازه استفاده از خاک افغانستان را علیه کسی نداده است.

این در حالیست که در کنفرانس امنیتی مونیخ هیچ نماینده‌ ای از جانب طالبان دعوت نشده بود.

وزیر امور خارجه پاکستان یک روز قبل از انتقادات «عبدالقهار بلخی» در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره گفته بود که کشورش با جامعه جهانی برای جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته، همکاری و بر مقابله با تروریسم تمرکز می‌ کند.

«بلاول بوتو زرداری» در مصاحبه با الجزیره ادامه داد: پس از سقوط کابل به دست طالبان، فعالیت‌های تروریستی در پاکستان افزایش پیدا کرده است. نه تنها پاکستان بلکه دیگر کشورهای جهان نیز باید با طالبان در افغانستان تعامل کنند. ما نمی‌ توانیم طالبان را نادیده بگیریم، آنها بخشی از واقعیت‌ ها هستند. اما در مورد نحوه تعامل ما، به خصوص در ارتباط با مسئله طالبان پاکستان و توقعات ما از این گروه شاید بتوان تجدیدنظر کرد. اما نمی‌ توانیم تعامل را به طور کامل کنار بگذاریم.

زرداری همچنین اعلام که طالبان پاکستان و دیگر گروه‌های تروریستی «پناهگاه های امن» برای خود پیدا کرده و حملات به سربازان و غیرنظامیان پاکستانی را افزایش داده‌اند.

وی از دولت طالبان در افغانستان خواست تا از انجام حملات برون مرزی و تحریک بیشتر طالبان پاکستان جلوگیری کنند.

کد خبر 5715890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha