۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۱۷

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

۱۱۸ نقطه حادثه خیز درون شهری در اصفهان شناسایی شد

۱۱۸ نقطه حادثه خیز درون شهری در اصفهان شناسایی شد

اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ۱۱۸ نقطه حادثه خیز درون شهری در اصفهان شناسایی شده که تاکنون ۴۶ نقطه آن مرتفع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا میرحیدری صبح یکشنبه در جلسه شورای ترافیک استان اصفهان که با حضور سردار هادیان‌فر رئیس پلیس راهور فراجا برگزار شد، اظهار داشت: نقاط حادثه خیز احصا شده در اصفهان ۱۱۸ نقطه درون شهری است که تاکنون ۴۶ نقطه مرتفع و ۳۸ نقطه آشکار سازی شده است اما کماکان ۷۴ نقطه دیگر نیاز به اصلاح دارد.‌

وی افزود: با توجه به اینکه ایام نوروز و تابستان در پیش رو است اصلاح این ۷۴ نقطه حادثه خیز درون شهری ضروری است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه برون شهری نیز ۶۷ نقطه حادثه خیز وجود دارد که تاکنون ۲۹ نقطه مرتفع شده و ۳۸ نقطه باقی مانده است.

سردار میرحیدری با اشاره به اینکه استان اصفهان چهارراه ارتباطی کشور است، افزود: تردد مسافران و حوزه ترانزیت کالا از این مسیر از جنوب به شمال و برعکس شاهد کثرت تردد کامیون‌ها و مسافران در حوزه خودروهای عمومی و شخصی هستیم.

وی، قاچاق انسان و کالا و مواد مخدر را از چالش‌های امنیت جاده‌ای دانست و گفت: حوادث غیر مترقبه غالباً مسافران را دچار مشکل می‌کند و قانون هم در این رابطه حامی پلیس نیست و در زمینه تضییع حقوق رانندگان عمل می‌کنند که با توجه به حوادثی که اتفاق می‌افتد و ما هم‌در تعقیب گریز این‌ها مشکلاتی داریم، در این مسائل نیازمند حمایت در سطح شورای عالی امنیت کشور و پلیس راهور است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه تغییری نگاه در برخورد با موتورسواران شکل گرفته است، ابراز داشت: کاهش عملکرد ما در ارتباط با نوع برخورد با موتورسواران درون شهری و برون شهری، کثرت تصادفات در این بخش و تلفات و جرحی رو به افزایش است که اگر با این روند ادامه یابد در سال‌های آتی دچار مشکل خواهیم شد.

سردار میرحیدری، کم توجهی به تأمین اعتبار در حوزه راهسازی را از دیگر مشکلات دانست و افزود: وضعیت جاده‌های روستایی با توجه به حجم ترددها نیازمند توجه ویژه در تأمین اعتبارات لازم برای تعریض و روشنایی جاده‌ها است.

وی اضافه کرد: چهار شهرستان در یک سال اخیر به شهرستان‌های استان اصفهان اضافه شده که در این شهرستان‌ها نیاز به تأمین نیروی انسانی در حوزه انتظامی است.

کد خبر 5725184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha