۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶

شهردار تهران مطرح کرد؛

ایجاد تونل ۹ کیلومتری در تهران

ایجاد تونل ۹ کیلومتری در تهران

شهردار تهران گفت: افتتاح چند بزرگراه و تونل ۹ کیلومتری در تهران از برنامه های شهرداری تهران است همچنین هفته آینده ۴ ایستگاه از خط ۶ مترو تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نوزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل ترافیک با بیان اینکه اگر تمام تهران را نیز تبدیل به خیابان کنیم باز هم مشکل ترافیک وجود دارد گفت: علاوه بر ترافیک، تهران از آلودگی هوا نیز رنج می‌برد و آرامش و آسایش از شهروندان ما گرفته شده است و آرامش درخور شهروندان امروز وجود ندارد.

وی ادامه داد: تهران نیازمند بازنگری در حوزه حمل و نقل و در نتیجه گشایش برای مردم است و سال ۱۴۲۰ سال هدف است که در این ۱۱ خط مترو تکمیل می‌شود و ماحصل این تکمیل ۱۰ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند.

شهردار تهران با بیان اینکه قدرالسهم مترو یک سوم حمل و نقل شهر در نظر گرفته شده است، گفت: اگر قرار باشد ۱۱ خط را تکمیل کنیم ۳۶۰ هزار میلیارد تومان پول احتیاج است و برای اتوبوس نیز مطابق با اسناد بالادستی ۱۱ هزار اتوبوس هدف است اما امروز در شهر ما حدود ۲ هزار اتوبوس فعال هستند و فاصله معناداری با هدف خود داریم.

زاکانی درباره وضعیت تاکسی‌های تهران گفت: عمده ون‌های تهران و ۷۰ درصد تاکسی‌ها فرسوده هستند هچنین از ۳۰۰ هزار موتور کار همگی آنها نیازمند نوسازی هستند.

وی تصریح کرد: س جمع اعتبار مورد نیاز برای بازسازی حمل و نقل تهران ۵۰۷ هزار میلیارد تومان است.

زاکانی با بیان اینکه با هوشمندسازی و تکیه بر فناوری باید سهم مسافرت در تهران را کاهش دهیم گفت: روی این موضوع درحال فعالیت هستیم و افق روشنی برای سال ۱۴۰۲ وجود دارد و به دنبال این هستیم تا مقدمه‌ای برای مسافرت هوشمند ایجاد کنیم.

شهردار تهران گفت: ساماندهی هوشمند بار نیز گشایش دومی برای شهر ایجاد می‌کند که ما به ازای آن بتوانیم در حوزه حمل و نقل و آلودگی گشایش خوبی داشته باشم.

وی درباره مناسب سازی شهر گفت: سال گذشته ۲۶۰ کیلومتر از شهر مناسب سازی شد و امسال مناسب سازی بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر در دستور کار است.

زاکانی با بیان اینکه هدفگذاری حمل و نقل عمومی ۸ ساله است گفت: به دنبال این هستیم تا سال ۱۴۱۰ حمل و نقل عمومی کفاف سفرهای شهروندان را بدهد تا کمتر از خودروی شخصی استفاده شود.

شهردار تهران اظهار کرد: بنای ما این است که ابتدا ۷ خط متروی تهران تکمیل شود و با افزایش واگن‌های مترو به نیاز شهروندان پاسخ دهیم و هفته آینده ۹ کیلومتر و ۴ ایستگاه از خط ۶ مترو تهران افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: از طریق افزایش واگن‌های مترو و اورهال کردن آنها به دنبال افزایش رضایت شهروندان هستیم همچنین در حوزه اتوبوس نیز تأمین ۷ هزار دستگاه اتوبوس در دستور کار است.

زاکانی درباره تراموا گفت: برخی از خطوط تهران کشش تراموا را دارد و برای این موضوع یک خط مطالعاتی از آزادی تا ترمینال شرق به طول ۱۸ کیلومتر درحال بررسی است و برای رینگ شمالی نیز ال ار تی در دستور کار است.

شهردار تهران با اشاره به ون گفت: بر اساس مصوبه باید ۲۵ هزار ون برای تهران تأمین کنیم و هدفگذاری نوسازی ۵۰ هزار تاکسی و حرکت به سمت گازسوز کردن و برقی کردن تاکسی‌ها نیز دیگر سرفصل شهرداری تهران است.

وی درباره موتورسیکلت‌ها گفت: پیگیری‌های برقی کردن ۳۰۰ هزار موتور برقی در دستور کار است و در کنار آن بحث دوچرخه و اسکوتر نیز مطرح است.

زاکانی گفت: افتتاح چند بزرگراه و تونل ۹ کیلومتری در تهران از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران است و همگی این موارد در بسته حمل و نقل مدیریت شهری است و منابع آن را از طریق مولدسازی و مشارکت دنبال می‌کنیم.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 5726407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      1 1
      ایستگاه دادمان پس کی افتتاح میشه؟؟
      • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
        0 0
        27 اسفند ایستگاه مترو شهید دادمان افتتاح می شود
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      2 2
      از آنجایی که ما در سیستم های تهویه لنگ می زنیم نمونه بارز این مدعا تونل توحید پس تونل 9 کیلومتری قبرستان همشهری های تهرانی خواهد شد
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      1 6
      دست شما درد نکنه که کل اطلاعات رو دادی بيرون. از فردا دشمن برای جلوگیری از آنها برنامه ریزی می کند
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      3 5
      دروغه
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      2 6
      درود بر شما که همواره در تلاش برای ساماندهی تهران می باشید..
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      1 3
      جناب آقای دکتر زاکانی لطفا عنایت فرمائیدآسفالت ریزی شهرک مروارید شهر انتهای منطقه ۲۲تهران اتوبان حکیم که بیش از چند هزار نفردر آن ساکنند را تسریع فرمائید.. با سپاس از زحمات جنابعالی و همکارانتان
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      0 1
      اره شما ازاین حرف ها بزن بلاخره اگر واقعیت هم نداشته باشد در راستای شهرداری است و حدودا مرتبط بلاخره درراستای شهرداری بخصوص تابلوها معابر جدولها درختها ۰ دست فروشها ۰بخدا برای عید دستور بده که تونل نواب را بشو رند خیلی کثیف است جدولها را بشورند ۰درختها را بشورند دیوارها ا بشورند تابلوها را بشورند
    • احمد IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      2 1
      دروازه بازه گله ای میان شهر تهران؟
    • محمدی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      1 2
      شهردارخیلی ضعیف است!وی رفع مشکلات موجود ترافیک را منوط به خرید اتوبوس،واگن و...نموده است،شورای شهر چرامصوب نمیکنند؟مردم دیگربه شهرداروشورای شهراعتمادندارند.واقعا تأسف بار است
    • پایشگر IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      1 1
      اُوِرهال = بازآماد تاکسی = نِرخی اُتوبوس = گذربَر موتورسیکلت = رُوچَرخه ترمینال = پایانه مِترو = زیرزمینی (قطار زیرزمینی ) تراموا = خیابانی ( قطار خیابانی ) کیلومتر = فرسنج تونل = دالانه
    • منیژه هرزند IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      2 2
      جون مادرتون شما خیابونای شهر ویه وضع ابرومند بهش بدین که پدر جلو بندی ماشین هارا در اورده تونل زیر زمینی پیش کشتون
    • منیژه هرزند IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      2 1
      جون مادرتون شما خیابونای شهر ویه وضع ابرومند بهش بدین که پدر جلو بندی ماشین هارا در اورده تونل زیر زمینی پیش کشتون
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      1 0
      اقای زاکانی اگه بتونی یک بزرگراه بر روی اتوبان تهران کرج تا بعد از کمالشهر احداث کنید نصف ترافیک تهران کرج و بالعکس حل میشود .اتفاقا با کمترین هزینه میشه دو طبقه ش کرد چون هیچ مانعی در مسیرش نیست
      • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
        0 0
        این چه ربطی به شهرداری تهران دارد ضمنا کنار گذر تهران تا بعد از آبیک در حال احداث می باشد..
    • بی طرف IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      0 0
      یا خدا