پیام امیر کویت به تهران و ریاض پس از توافق پکن

پیام امیر کویت به تهران و ریاض پس از توافق پکن

امیر کویت به مقامات ایران و عربستان به سبب امضای توافق آشتی میان دو کشور تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، نواف الاحمد امیر کویت در پیامی به ملک سلمان پادشاه عربستان و ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به مناسبت توافق دوجانبه میان این دو کشور تبریک گفت.

امیر کویت در پیامی، تبریک صمیمانه خود را به مناسبت بیانیه مشترک مبنی بر توافق ایران و عربستان بر از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور و بازگشایی سفارتخانه‌های یکدیگر ابراز کرد.

وی از اشتیاق دو کشور و تلاش مشترک آنها که در این توافق سازنده و مهم ظهور پیدا کرده، قدردانی کرد.

امیر کویت این توافق را گامی مهم به سوی تحقق امنیت و ثبات و پیشرفت منطقه و جهان و افزایش همکاری میان دو کشور به گونه‌ای که به نفع تمام ملت‌ها و کشورهای منطقه باشد، دانست.

مشعل الاحمد، ولی عهد کویت نیز به پادشاه عربستان و رئیس جمهور ایران به مناسبت توافق صورت گرفته مبنی بر از سر گیری روابط میان دو کشور تبریک گفت.

لازم به ذکر است که در جریان مذاکرات فشرده مسئولین نهادهای امنیت ملی ایران و عربستان که از ۶ تا ۱۰ مارس در شهر پکن پایتخت چین برگزار شد، دو کشور توافق کردند که پس از ۷ سال، روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند. بر اساس توافق دو کشور، وزیران خارجه ایران و عربستان ضمن ملاقات با یکدیگر، حداکثر ظرف دو ماه، زمینه‌های اجرایی تبادل سفرا و بازگشایی سفارتخانه‌ها و همچنین سایر الزامات برای از سرگیری روابط را فراهم خواهند کرد.

کد خبر 5731398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha