۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۵۰

رئیس منابع طبیعی گرگان:

گرسنگی مرال های آبستن پارک جنگلی قرق ۱۰ روزه شد

گرسنگی مرال های آبستن پارک جنگلی قرق ۱۰ روزه شد

گرگان- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان با اشاره به نبود متولی مشخص برای اداره پارک‌ جنگلی قرق گفت: مرال های وحشی و آبستن قرق ۱۰ روز است که غذا ندارند.

رسول مقسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ۹ مرال وحشی در محدوده محصور شده، پارک جنگلی قرق گرگان نگهداری می‌شوند که به سبب نبود اعتبار مکفی، حدود ۱۰ روز خوراک دام و کنسانتره ندارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان افزود: هرچند در حال حاضر مرال‌های موجود در پارک جنگلی از چَلَم توقیف شده از متخلفان تغذیه می‌شوند اما نبود کنسانتره دام و خوراک سلامتی مرال ها و جنین‌ها را مخاطره می‌اندازد.

وی افزود: به طور متوسط روزانه دو کیسه کنسانتره و خوراک دام برای تغذیه مرال ها مصرف می‌شود که موجودی انبار، در حدود ۱۰ روز قبل به پایان رسیده است.

مقسمی گفت: با وجود مکاتبات متعدد با نهادهای بالادستی به سبب نبودن ردیف اعتباری مشخص و همچنین مشخص نبودن مدیریت محل نگهداری مراحل‌ها، این گونه ارزشمند جانوری در معرض خطر جدی قرار دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان ادامه داد: بخشی از هزینه‌های تأمین خوراک مرال های قرق توسط پرسنل منابع طبیعی تأمین و پرداخت شده است که در این رابطه ۱۰۰ میلیون ریال به نگهبانان مرال ها بدهکار هستیم.

وی گفت: با وجود آنکه شورای اسلامی شهر قرق برای تأمین علوفه این مرال ها، قول‌ها و وعده‌های متعددی داده اما تاکنون طی روزهای اخیر اقدام مشخص از سوی آنها انجام نشده است.

گفتنی است در حال حاضر ۹ مرال در پارک جنگلی قرق در شرق گرگان نگهداری می‌شوند، که تعدادی از مرال های ماده باردار هستند.

کد خبر 5732484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha