۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۵۸

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

اندیشکده های تخصصی با حضور اساتید بسیجی در دانشگاه تشکیل می شود

اندیشکده های تخصصی با حضور اساتید بسیجی در دانشگاه تشکیل می شود

گرگان- رئیس بسیج اساتید کشور گفت: اساتید بسیجی با تشکیل اندیشکده های تخصصی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به دنبال حل مسائل و دردهای کشور از طریق علم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مردانی شامگاه چهارشنبه در شورای سیاستگذاری بسیج اساتید گلستان اظهارکرد: اولویت‌های سه گانه ای برای اعتلای بسیج اساتید ترسیم شده که اولویت اول، انسجام بخشی و تعالی سازمانی است.

رئیس بسیج اساتید کشور افزود: بر اساس این اولویت، بسیج اساتید بعد از سه سال کرونا که رکود تحصیلی حضوری در دانشگاه‌ها بود به دنبال این است که خودش را آماده پذیرش و ایفای نقش بیشتری در جامعه کند.

وی گفت: برای این کار باید بخشی از فعالیت‌های درون سازمانی را در دستور کار قرار دهیم که از آن جمله می‌توان به بحث بازنگری در مباحث سازمانی، ساختاری، قوانین و مقررات، نحوه بکارگیری و استفاده از سرمایه انسانی دانشگاه‌ها و چگونگی ارتباط با مجامع علمی و آمادگی بیشتر سازمانی که خودش برای ایفای نقش و مسئولیت در سطح ملی و کلان کشور و سیاست گذاری ها و ارائه بسته‌های سیاستی برای کشور اشاره کرد.

مردانی بیان کرد: اولویت دوم کمک به اعتلای آموزش عالی کشور است، بسیج اساتید اساساً براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و آئین‌نامه اجرایی تشکیل شد که در دانشگاه‌ها به مسئولان آموزش عالی کشور برای کسب مرجعیت علمی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مأموریت محور شدن عملکرد دانشگاه‌ها کمک کند.

رئیس بسیج اساتید کشور ادامه داد: بسیج اساتید به دنبال این است که به رئیس دانشگاه کمک کند و در کنار وی در راستای حل مشکلات قرار بگیرد.

مردانی بیان کرد: جبهه اساتید بسیجی امروز در حوزه علمی به دنبال تربیت و آموزش مدیران آینده کشور بر اساس ارزش های اسلامی بوده و اعتلای آموزش عالی کشور اولویت بسیج اساتید کشور است.

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: اولویت سوم کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور برای تحقق دولت اسلامی مدنظر رهبر معظم انقلابدر گام دوم انقلاب اسلامی است چرا که نهاد علم باید در خدمت دستگاه حکمرانی کشور باشد دانشگاه‌ها شکل گرفتند که پیشرفت‌های جامعه به سرعت رخ بدهد.

وی افزود: اساتید بسیجی با تشکیل اندیشکده های تخصصی با تشکیل گروه‌های مسئله محور در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرند و این همکاری برپایه حل مسائل از طریق علم انجام می شود.

کد خبر 5764535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha