۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۳۷

جعفری مطرح کرد؛

رئیس کل دادگاه‌های عمومی از زندان اوین بازدید کرد

رئیس کل دادگاه‌های عمومی از زندان اوین بازدید کرد

رئیس کل دادگاه‌های عمومی در بازداشتگاه اوین حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و گفت‌وگوی چهره به چهره با مددجویان، در خصوص مطالبات و در خواست‌های آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی در بازداشتگاه اوین حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و گفت‌وگوی چهره به چهره با مددجویان، در خصوص مطالبات و در خواست‌های آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

وی در جریان بازدید از بازداشتگاه اوین بیان کرد: سیاست و مقررات فضایی بر کاهش جمعیت کیفری زندان و تعیین تکلیف فوری در پرونده‌های آنان است و این امر به نحو مناسب در دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران پس از وصول کیفرخواست در حال انجام و جریان است.

رئیس کل محاکم تهران، اضافه کرد: همانطور که مجرم مستحق مجازات است مستحق برخورداری از نهادهای ارفاقی پیش‌بینی شده در مقررات قانونی هم می‌باشد و در این راستا اقدامات مؤثری در اعمال نهادهای یاد شده انجام شده است.

در راستای برنامه‌های قوه قضائیه و سیاست‌های تحولی محاکم تهران مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و رسیدگی به وضعیت قضائی مددجویان، بازدید دوره‌ای از زندان‌های تهران بزرگ، برنامه مدون و برنامه ریزی شده در محاکم تهران است که به صورت مستمر و زمان‌بندی شده توسط رئیس کل، معاونین قضائی ستادی، سرپرستان و جانشینان مجتمع‌های قضائی و قضات شعب دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران انجام می‌شود، تا درخواست‌های زندانیان بررسی و اعمال مقررات لازم صورت گیرد.

کد خبر 5769962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha