۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴

۱۴هزار و ۶۰۰ آمریکایی در چهار ماه با شلیک اسلحه کشته شدند

۱۴هزار و ۶۰۰ آمریکایی در چهار ماه با شلیک اسلحه کشته شدند

داده‌ها و اطلاعات رسمی در آمریکا نشان می‌دهد در ۴ ماه گذشته نزدیک به ۲۰۰ مورد تیراندازی جمعی در این کشور رخ داده و هزاران نفر قربانی برجای گذاشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی، آمارهای مرکز «آرشیو خشونت سلاح در آمریکا the Gun Violence Archive» نشان می‌دهد که از آغاز سال میلادی تاکنون ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر در تیراندازی‌های جمعی کشته شده‌اند.

بنا بر اطلاعات منتشر شده از طرف این نهاد آماری « از آغاز سال جدیدی میلادی تاکنون (یعنی چهار ماه و هفت روز) ۱۹۹ مورد تیراندازی کور (جمعی) در شهرهای مختلف رخ داده و ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر در این تیراندازی‌ها کشته شده‌اند از جمله ۵۲۱ نوجوان و ۹۳ کودک.»

در تازه‌ترین تیراندازی جمعی، رسانه‌های آمریکا دیروز شنبه اعلام کردند که در پی وقوع تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر والاسِ ایالت تگزاس دست‌کم ۹ نفر از جمله فرد مهاجم کشته و ۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند. به گفته مقامات ۳ نفر از افراد زخمی در شرایط وخیمی قرار دارند.

بر اساس آرشیو Gun Violence، تیراندازی‌های دسته جمعی در آمریکا با حداقل ۱۹۸ مورد در سال ۲۰۲۳، که بیشترین میزان تیراندازی در این مقطع در سال از حداقل سال ۲۰۱۶ است؛ به امری عادی تبدیل شده است.

یک روز قبل از آن نیز، مقامات شهر هیوستون در ایالت تگزاس اعلام کرده بودند که در پی وقوع تیراندازی در یک جشن فارغ‌التحصیلی، یک نوجوان احتمالاً ۱۶ جان خود را از دست داد.

کد خبر 5773259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha