۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۴۴

مشاور سابق پنتاگون اذعان کرد؛

غرب جنایات «نئونازی» ارتش اوکراین را در میدان جنگ اخفاء می‌کند!

غرب جنایات «نئونازی» ارتش اوکراین را در میدان جنگ اخفاء می‌کند!

مشاور اسبق پنتاگون در اظهاراتی طعنه‌آمیز اذعان کرد که متحدان غربی اوکراین در برابر جنایات نظامیان کی‌یف در میدان جنگ سکوت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک دیپلمات ارشد سابق پنتاگون اذعان کرد که متحدان غربی اوکراین با چشم‌پوشی از جرایم جنگی نظامیان کی‌یف در مناطق جنگی سکوت مطلق پیشه کرده‌اند.

وبگاه خبری «RT» یکشنبه شب نوشت که «داگلاس مک گریگور» مشاور ارشد سابق پنتاگون در اظهاراتی طعنه‌آمیز با اشاره به سکوت مطلق متحدان غربی ارتش اوکراین در ارتکاب جرایم ضد انسانی در مناطق جنگی گفت که آنان مشابه جنایت ارتش آلمان نازی به جرایم خود افتخار می‌کنند.

سرهنگ بازنشسته نیروی زمینی ارتش آمریکا با اذعان به تلاش غرب در اخفای جنایت جنگی قوای مسلح اوکراین در میدان درگیری اظهار کرد که علی رغم تلاش متحدان غربی کی‌یف در مخفی‌سازی پرونده‌های جرایم جنگی ارتش اوکراین، اما حقیقت برملا خواهد شد.

داگلاس مک گریگور در بخش دیگری از اظهارات جنجالی خود اضافه کرد که متحدان اوکراین به دشواری این مطلب پی برده‌اند که دیگر نمی‌شود کی‌یف را اسطوره‌ای (در میان افکار عمومی) جا بزنند که هنوز امکان پیروزی دارد.

مشاور ارشد اسبق سرپرست وزرات دفاع آمریکا با اشاره تلویحی به سرنوشت تسلیحات فروخته شده به ارتش اوکراین که اینک در بازارهای سیاه دست به دست می‌شود، اذعان کرد که ارتش اوکراین در حال تجربه شکست پی در پی و سنگین در برابر ارتش روسیه است.

مک گریگور در توصیه به کاخ سفید اظهار کرد که واشنگتن بایستی همین الان برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه بزرگ‌تر، این جنگ را متوقف کنند.

گفتنی است کمیسیون ناظر حقوق بشر سازمان ملل متحد بارها جنایات جنگی ارتش اوکراین در بحبوحه درگیری با ارتش روسیه را ثبت کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پنجم اسفند گذشته دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو به طور رسمی استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود، عمل نکرده است.

کد خبر 5774022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AE ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      2 2
      ارتش اجاره به سردکردگی پوتین جنایت کار به مردم مظلوم اوکراین تجاوز کرده است وفجیع ترین جنایت را علیه مردم بی دفاع اوکراین مرتکب شده پوتین جنایتکار روی صدام هیتلر چنگیز ویزید را سفید کرده
      • ثالث موقت IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
        3 3
        دوست عزیز از قدیم گفته شده کسی ک تاریخ را فراموش کند محکوم ب تکرار ان است روسیه بعد از جدایی کریمه از خاک اوکراین چندین و چند بار ب اوکراین هشدار داده بود ک تلاشی برای پیوستن ب ناتو نکند زیرا موقعیت جغرافیایی اوکراین طوری طراحی شده ک انگار در قلب روسیه قرار گرفته و اخرین نقطه مرزی سابق اوکراین.
      • ثالث موقت IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
        5 2
        200 الی 300 کیلومتر با مسکو فاصله داشت و اینکه روسیه از این میترسید ک مرز های ناتو تا نزدیکی مسکو پیش بیاید الان هم برای رفع تهدیدات ایینده داره میجنگه نه چیز دیگری این زلینسکی هستش ک بدون دانستن سیاست کافی اوکراین رو وارد این اوارگی کرده
    • نیما IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      2 1
      کارشناس ویژه ناتو ظاهرا در جریان نیستن که روسیه متجاوزه و اوکراین مدافع از کی تا حالا مدافع در خاک خودش دچار جنایت جنگی میشه؟روسها در وحشی‌گری سنگ تمام گذاشتن که ظاهرا چشمان ایشون ندیده
      • علی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        1 2
        شما لطف کن در جریان بذارش !! جنایات نئونازی در شرق اوکراین که منجر به کشته شدن ۱۴۰۰۰ به قصد نسل کشی را هم یادتون باشه از ایشان سوال کنید.
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      چرا هیچ فیلم ویاتصویری ازکشتارنیونازی های اکراین پخش نمیشه....خب یا این موضوع دروغه ویاروسیه تواین امرکاری انجام نداده...چطورنسل کشی تواروپارخ میده ولی کسی خبردارنمیشه
    • شایان IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      0 0
      شکست پی در پی اکراین؟؟؟!!!