۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹

رابرت کندی: روسیه در جنگ اوکراین شکست‌ناپذیر است

رابرت کندی: روسیه در جنگ اوکراین شکست‌ناپذیر است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با اذعان به شکست‌ناپذیر بودن روسیه در جنگ اوکراین گفت که کی یف و واشنگتن به شدت تلاش می‌کنند تا «تلفات فاجعه‌بار» نیروهای اوکراینی را پنهان کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «رابرت کندی جونیور» نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت که روسیه در بحران اوکراین شکست‌ناپذیر است و کی یف و واشنگتن تلاش زیادی برای پنهان کردن خسارات فاجعه بار نیروهای اوکراینی می‌کنند.

این سیاستمدار دموکرات آمریکایی در ادامه افزود: روس‌ها در جنگ اوکراین شکست نمی‌خورند. به ما گفته می‌شود که روس‌ها دارند می‌بازند اما آنها در حال جمع‌آوری و بسیج نیروهای خود هستند و با آتش توپخانه خود از آمریکا پیشی می‌گیرند.

وی اذعان کرد که آمریکا سامانه توپخانه‌ای کافی برای جایگزینی آنچه در اوکراین منهدم شده است، ندارد.

کندی خاطرنشان کرد که دولت‌های اوکراین و آمریکا به شدت تلاش می‌کنند تا «تلفات فاجعه بار» نیروهای اوکراینی را پنهان کنند و وضعیت اوکراین «شدیدترین رویارویی» از زمان جنگ جهانی دوم است.

برادرزاده «جان اف کندی» رئیس‌جمهور پیشین و ترور شده آمریکا تأکید کرد که مخالف حمایت از اوکراین است و همچنین اظهار داشت که اگر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین قبل از شروع عملیات نظامی روسیه قول داده بود که کشورش به ناتو نمی‌پیوندد، جلوگیری از رویارویی بین کی‌یف و مسکو امکانپذیر بود.

کد خبر 5773323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      0 0
      هییت حاکمه واشنگتن یا حقیقتها را پنهان میکنند یا بسیار ضعیف هستند نمیدانند