۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲:۱۰

سخنگوی پنتاگون در نشست توجیهی اعلام کرد؛

جنگ اوکراین طولانی خواهد بود/ به کمک‌های نظامی خود ادامه می‌دهیم!

جنگ اوکراین طولانی خواهد بود/ به کمک‌های نظامی خود ادامه می‌دهیم!

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) همزمان با اعلام خبر بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین، برای گسترش آموزش نظامی بلند مدت به نظامیان اوکراین برای نبرد با روسیه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بار دیگر در اظهاراتی جنگ‌افروزانه اعلام کرد: واشنگتن به آموزش نظامی ارتش اوکراین تا هر زمانی که لازم باشد، ادامه خواهد داد.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه سه شنبه گزارش داد که ژنرال «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون در نشستی توجیهی گفت: «ما قادر به ادامه حمایت نظامی از ارتش اوکراین و توانمندسازی و آموزش نظامیان این کشور برای دوره‌ای بلند مدت هستیم.»

در خبری مرتبط، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که در حال تأمین کمک‌های تسلیحاتی بلندمدت به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به ارتش اوکراین در نبرد با روسیه است.

پنتاگون در بیانیه خود افزود که هدف این بسته کمکی جدید "تقویت دفاع هوایی اوکراین و تأمین نیازهای مهمات توپخانه‌ای این کشور" است.

در این بیانیه آمده است که این بسته نظامی بر تعهد مداوم آمریکا به تأمین فوری‌ترین نیازهای اوکراین از طریق ارائه قابلیت‌های حیاتی در زمان کوتاه مانند سیستم‌های دفاع هوایی و مهمات و همچنین ظرفیت سازی نیروهای مسلح اوکراین برای دفاع از خاک خود و جلوگیری از تجاوز روسیه در درازمدت تأکید می‌کند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، بسته جدید شامل گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری اضافی و پشتیبانی پایدار برای قادر ساختن اوکراین به حفظ بهتر سیستم‌ها و تجهیزات موجود است.

پنتاگون تصریح کرد: بسته جدید امنیتی برای اوکراین از طریق امضای قرارداد با شرکت‌ها و صنایع تأمین خواهد شد. پیش از این، آمریکا اکثر تجهیزات مورد نیاز اوکراین را از طریق ذخایر خود ارائه می‌کرد که این امر نگرانی‌هایی را در خصوص کمبود مهمات در انبارهای آمریکا ایجاد کرده بود.

وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد: بسته جدید امنیتی برای اوکراین شامل تجهیزات برای ادغام پرتابگرها، موشک‌ها و رادارهای دفاع هوایی غربی با سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین، مهمات برای مقابله با پهپادها، گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری؛ خدمات تصویربرداری ماهواره‌ای تجاری و پشتیبانی از فعالیت‌های آموزشی، نگهداری و تعمیر می‌شود.

پنتاگون تاکید کرد: آمریکا برای ارائه قابلیت‌ها به اوکراین جهت رفع نیازهای فوری این کشور در خط مقدم و همچنین تأمین بلندمدت کمک‌های امنیتی کی یف، به همکاری با متحدان و شرکای خود ادامه خواهد داد.

مقامات اوکراینی روز گذشته اعلام کردند که کی‌یف پایتخت این کشور با سنگین‌ترین حملات روسیه از ابتدای جنگ تاکنون مواجه است.

کد خبر 5776094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha