۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

مبتلایان به آسم واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند

مبتلایان به آسم واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند

اصفهان - دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا به بیماران مبتلا به آسم توصیه می‌شود.

طوبا مؤمن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس مطالعه‌ای که در کلانشهر تهران انجام گرفت مشخص شد که از هر سه کودک در تهران یک نفر مبتلا به آسم می‌شود و روند افزایشی بیماری آسم را نشان می‌دهد که این روند در کلانشهرهای دیگر از جمله اصفهان و مشهد نیز قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری آسم در کودکان بیشتر در پسرها و در بزرگسالان در بانوان قابل مشاهده است، افزود: درصد کمتری از مبتلایان به بیماری آسم در کودکان تا بزرگسالی ادامه دارد که به حدود ۲۰ درصد می‌رسد و در سایر موارد تا سن قبل از رفتن به مدرسه و دوران قبل از نوجوانی بهبود می‌یابند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی بالینی به عوامل ایجاد کننده بیماری آسم اشاره کرد و گفت: این بیماری علاوه بر عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی همچون آلودگی هوا، مصرف بی رویه آنتی بیوتیک، مواجه با عوامل آلرژی در محیط‌های کوچک، دود سیگار و مواجهات شغلی و غیره اثرگذار خواهد بود.

وی با اعلام اینکه آسم‌ها اشکال مختلفی دارد و احتمال دارد آلرژی‌های فصلی در طولانی مدت به بیماری آسم تبدیل شود، ادامه داد: آلرژی درمان ندارد بلکه با دارو می‌توان علائم آن را کنترل کرد.

مؤمن تصریح کرد: باید هر بیمار مبتلا به آسم یک درمان کنترل کننده روزانه داشته باشد و مراجعات مکرر و تحت نظر پزشک خود باشند.

وی با اظهار اینکه بسیاری از بیماران از زدن اسپری ترس دارند، گفت: امروز با اشکال جدیدی از درمان دارویی بیماران مبتلا به آسم مواجه هستیم که لازم است با مصرف درست و مقدار مناسب دارو عوارض آن را کاهش دهند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: مبتلا به آلرژی فصلی به منظور پیشگیری، پس از قرار گرفتن در محیط ماسک بزنند، درب و پنجره‌ها را ببندند و لباس‌ها را تعویض و با هر مواجه با عوامل محیطی حساس زا دوش بگیرند.

وی تصریح کرد: طی ۲۰ تا ۳۰ سال اخیر شاهد افزایش بیماری‌های آلرژیک در تمام نقاط جهان هستیم که هم اکنون تعداد مبتلایان به آسم به بالای ۳۰۰ میلیون نفر می‌رسد.

کد خبر 5774273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha