۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۴۳

منبع دیپلماتیک:

مذاکرات طرف‌های درگیر در سودان پیشرفت جدی نداشته است

مذاکرات طرف‌های درگیر در سودان پیشرفت جدی نداشته است

یک منبع دیپلماتیک سعودی اعلام کرد که مذاکرات نمایندگان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع که از چند روز پیش در جده عربستان آغاز شده، پیشرفت ملموسی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مذاکرات میان نمایندگان طرف‌های درگیر در سودان (ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع) از روز شنبه هفته جاری در جده عربستان آغاز شده است.

با این وجود، یک منبع دیپلماتیک و آگاه سعودی اعلام کرد که این گفتگوها تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نداشته است.

وی در این باره به فرانس‌پرس گفت که عدم پیشرفت جدی این مذاکرات، موجب شده که امیدها به توقف سریع درگیری‌‎ها در سودان، کاهش یابد.

وی افزود: موضوع آتش‌بس در شرایط کنونی روی میز مذاکرات قرار ندارد و در عوض دو طرف درگیر امیدوارند که بتوانند سرنوشت نبرد میدانی را به نفع خود تمام کنند.

این در حالی است که در پی آغاز این گفتگوها در شهر جده، مقامات سودانی و یا سعودی هیچ گونه اطلاعاتی درباره جزئیات این مذاکرات ارائه نکرده و تنها به ارائه بیانیه‌های کوتاه و مختصر، بسنده کرده‌اند.

وزارت خارجه عربستان سعودی نیز ساعاتی پیش در بیانیه‎‌ای اعلام کرد: دو طرف درگیری در جده درباره اقدامات امنیتی برای تسهیل ورود کمک‌های فوری بشردوستانه و ارائه خدمات لازم و ضروری به اماکن درگیری، گفتگو کردند.

مقامات ریاض هیچ جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرده‌اند، امری که اظهارات منبع دیپلماتیک سعودی را به واقعیت نزدیک می‌سازد.

کد خبر 5774713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha