۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۳۵

سودان محور رایزنی وزیر خارجه عربستان با دبیر کل اتحادیه عرب

سودان محور رایزنی وزیر خارجه عربستان با دبیر کل اتحادیه عرب

وزیر امور خارجه عربستان، تلفنی با دبیر کل اتحادیه عرب درباره سودان گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری واس، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در تماس تلفنی با دبیرکل اتحادیه عرب، پیرامون توقف تنش های نظامی در سودان گفتگو کرد.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان، روز چهارشنبه تماسی تلفنی با احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب برقرار کرد.

در این تماس پیرامون تلاش های صورت گرفته برای توقف تنش های نظامی میان طرف های درگیر در سودان و پایان دادن به خشونت و نیز تأمین امنیت شهروندان و ساکنان این کشور گفتگو شد.

این در حالی است که پیش از این، وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: ساختمان متعلق به رایزنی فرهنگی عربستان در خارطوم، پایتخت سودان از سوی گروهی مسلح مورد حمله قرار گرفت.

وزرات امور خارجه عربستان در بیانیه ای این حادثه را محکوم کرد و خواستار حفظ احترام هیئت های دیپلماتیک و مجازات عاملان این حادثه شد.

وزارت خارجه عربستان همچنین خواستار توقف تنش های نظامی میان طرف های درگیر در سودان و پایان دادن به خشونت و حفاظت از دیپلمات‌ها، ساکنان سودان و شهروندان این کشور شد.

وزارت خارجه عربستان پیش از این در اواخر آوریل گذشته اعلام کرده بود تعداد افراد منتقل شده از سودان از آغاز درگیری‌ها در این کشور به ۵ هزار و ۱۹۷ نفر رسیده که از این میان ۱۸۴ نفر اتباع سعودی بودند.

از ۱۵ آوریل گذشته، استان‌های سودان شاهد درگیری‌های گسترده‌ای بین ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو بوده است.

کد خبر 5770597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha