۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۸

در نشست خبری عنوان شد؛

ابزار دقیقی برای سنجش گاز متان در اختیار نداریم

ابزار دقیقی برای سنجش گاز متان در اختیار نداریم

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: ابزار دقیقی برای بررسی گاز متان وجود ندارد اما در حال استفاده از گاز متان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، هلیا سادات حسینی، در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه با دو رویکرد کلان و خرد کار خود را پیش می‌بریم گفت: در رویکرد کلان به دنبال کاهش مخاطرات محیط زیستی هستیم.

وی ادامه داد: تلاش شد با تدوین نظام مدیریت یکپارچه محیط زیست نقشه‌ای مدون را رقم بزنیم و نظام نامه‌ای را تدوین کنیم و هدف رصد و ارزیابی عملکرد محیط زیستی تهران بود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اظهار کرد: برای رفع آلاینده اصناف و شکایت شهروندان و صنایع می‌توانیم وارد عمل شویم و ملزم هستیم موضوع را از طریق محیط زیست حل کنیم.

حسینی با اشاره به مدیریت انرژی گفت: تمام ساختمان‌های شهرداری تهران گرید انرژی دریافت کرده اند و با استفاده از این ممیزی انرژی در سال جدید به سمت اجرایی شدن راهکارها حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در ۶۵ نقطه تهران نیروگاه تجدید پذیر وجود دارد و به سمتی حرکت می‌کنیم که این نیروگاه‌ها بزرگ‌تر شوند و بزرگترین نیروگاه در پارک سرخ حصار است و میزان تولید برق آن بر اساس مساحت پارک است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: تلاش ما این است که در سال جاری به سمت توربین‌های آبی و بادی نیز حرکت کنیم و تلاش ما این است که با سیاستگذاری‌های صورت گرفته شرکت‌ها و ساختمان‌های ستادی را نیز به این سمت سوق دهیم.

وی ادامه داد: با مشارکت شهروندان موفق به پاکسازی سد ماملو و جاجرود شدیم و اولویت ما موضوعاتی با محوریت شهروندان است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درباره پیش‌های مردمی گفت: در تمامی رویدادها یک پویش خواهیم داشت و در پویش روز طبیعت بازخوردهای بسیار خوبی را مشاهده کردیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره گزارش ناسا مبنی بر وجود گاز متان بالاسر تهران گفت: ابزار دقیقی برای بررسی گاز متان وجود ندارد به سمت بهره برداری از متان هستیم تا دیگر این گاز وجود ندارد البته هرکجا که دفن پسماند وجود داشته باشد متان هم وجود دارد.

حسینی گفت: هدف اصلی ام آر اف زباله‌های خشک و کاهش تولید زباله خشک و مدیریت آنها است و گاز متان از دفن زباله تر ایجاد می‌شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درباره بوی نامطبوع تهران گفت: این موضوع صرفاً متعلق به آراد کوه نیست و تصفیه خانه تهران و کشتارگاه‌هایی وجود دارد که بوی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ ممکن است برای آن موضوع بوده است.

وی ادامه داد: مطالبه گر حمل و نقل عمومی هستیم همچنین مصوبه‌ای در حوزه کاهش مصرف پلاستیک وجود دارد و و قرار بر این است که فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره بار از هفته محیط زیست تا هفته بدون کیسه پلاستیک کار خود را آغاز کنند و ۴ مدل برای این کار روی میز است و هنوز در حال بررسی این پیشنهادها و مدل‌ها هستیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: ارائه بسته‌های تشویقی و همچنین دریافت هزینه برای کیسه‌های پلاستیکی از جمله این مدل‌ها هستند.

حسینی ادامه داد: اولین مرکز معاینه فنی دوستدار محیط زیست تا نیمه اول سال افتتاح خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درباره بوی نامطبوع تهران گفت: این موضوع صرفاً متعلق به آراد کوه نیست و تصفیه خانه تهران و کشتارگاه‌هایی وجود دارد که بوی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ ممکن است برای آن موضوع بوده است.

حسینی گفت: بیشترین میزان آلودگی در مناطق مرکزی و کمترین میزان را در منطقه ۲۲ داشته ایم اما به دلیل جمعیت شناور باید گزارش خود را دائماً به روز رسانی کنیم و

کد خبر 5775688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha