۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶

قنبری مطرح کرد

اقدامات پلیس آگاهی در مبارزه با جعل اسناد و مدارک رسمی

اقدامات پلیس آگاهی در مبارزه با جعل اسناد و مدارک رسمی

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: پلیس آگاهی اقدامات موثری را در زمینه پیشگیری و تعامل با دستگاه‌های مختلف برای از بین بردن جرم جعل اسناد و مدارک رسمی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد قنبری ضمن بازدید از سومین نمایشگاه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی در حاشیه غرفه پلیس آگاهی گفت: به همه مسئولان دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات که در این نمایشگاه غرفه داشته و حضور داشتند خسته نباشید می گویم چراکه هدف برگزارکنندگان اطلاع رسانی و آگاهی مردم بود که مورد جعل جاعلان قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی خود به خود پیشگیرانه است، افزود: به اعتقاد من آنچه که در نمایشگاه مشاهده کردم پلیس به واسطه وظایفی که در این رابطه دارد و پای کار آمدن، توانسته به خوبی ایفای نقش کند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: ان شاءالله از این به بعد با تعامل، همکاری و ایجاد توان فرابخشی که در سازمان ایجاد خواهد شد و همچنین ظرفیت همه دستگاه‌ها بتوانیم با این پدیده که جز جرایم مهم کشور است مقابله و وقوع آن را در جامعه به حداقل ممکن برسانیم.

وی، فراجا را سرباز خط مقدم مقابله و پیشگیری از سایر جرایم عنوان و خاطرنشان کرد: اگر پلیس در میدان و مبارزه با مجرمان نباشد به نوعی این فرآیند دچار نقص اساسی خواهد شد؛ البته همه به نوعی تأثیرگذار هستند اما نقش انتظامی نقش برجسته و غیرقابل انکاری است که باید با تمام وجود آن را ایفا کرد.

سردار قنبری گفت: پلیس آگاهی اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری و تعامل با دستگاه‌های مختلف برای از بین بردن جرم جعل اسناد و مدارک رسمی انجام داده و توانسته با این پدیده شوم مقابله و مبارزه کند.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیتی که توان این پلیس را معرفی می‌کند در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های جعل در سراسر کشور کشف و مجرمان آن دستگیر می‌شوند و برای اجرای مجازات تحویل دستگاه‌های قضائی می‌شوند که در نوع خود قابل توجه است.

این مقام ارشد انتظامی ضمن توصیه به شهروندان به بالا بردن اطلاعات و آگاهی خود در این زمینه عنوان کرد: تاکید اکید من به مردم برای اینکه در دام افراد فرصت طلب و جاعل گرفتار نشوند این است که برای استفاده از مواد خوراکی، اقلام مصرفی و همچنین لوازم یدکی خودرو و … از فروشگاه‌های مجاز و معتبر خرید کنند.

وی ادامه داد: همچنین افراد می‌توانند نقل و انتقال، معاملات و قراردادهای خود را در مراکز رسمی و قانونی انجام و به ثبت برسانند تا از احتمال دخل و تصرف جاعلان در آن جلوگیری کنند.

کد خبر 5778580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فرناز کریمی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      0 0
      سلام من چند وقت پیش با یکی از شرکت های مهاجرتی قرارداد بستم. بعد از مدتی به طور اتفاقی دیدم که از مدارک من سوءاستفاده شده و برای شخصی مدرک جعل شده. متاسفانه این شرکت مهاجرتی در حال حاضر برای گرفتن مشتری دست به هر کاری می زند. لطفا بهم بگید چطور می توانم از دست آن ها شکایت کنم
    • US ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      0 0
      با سلام گروهی که سال قبل ازمن جعل شناسنامه وکالت واقعانم کرده بودن امسال نزدیک ۸عددیو کارت گرفته وکلاه برداری میکنن که به اطلاع آگاهی پنجم