۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳

لیبرمن: نمی‌توانیم حزب‌الله دیگری را در جنوب «اسرائیل» تحمل کنیم

لیبرمن: نمی‌توانیم حزب‌الله دیگری را در جنوب «اسرائیل» تحمل کنیم

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با بیان اینکه نمی توان در میان دوره‌های تکرارشونده جنگ زندگی کرد، گفت: ما نمی توانیم شاهد قدرت گرفتن حزب الله دیگری در جنوب «اسرائیل» باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» به تَن دادن این رژیم به برقراری آتش‌بس در نوار غزه واکنش نشان داد.

«آویگدور لیبرمن» با اشاره به برقراری آتش‌بس در غزه بین تل‌آویو و گروه‌های مقاومت فلسطین گفت: نمی‌توان در میان دوره‌های تکرار شونده جنگ زندگی کرد.

لبیرمن همچنین با اشاره به قدرت‌نمایی گروه‌های مقاومت فلسطین در عملیات «انتقام آزادگان» و انتقاد از سیاست نتانیاهو در این خصوص تصریح کرد: ما نمی‌توانیم حزب‌الله دیگری را در جنوب اسرائیل تحمل کنیم. ما شاهد قدرت گرفتن حزب الله دیگری جلوی چشمان خود خواهیم بود و این در حالی است که همه دولت‌ها و نخست‌وزیران می‌خواهند بی سر و صدا دوره خود را به پایان برسانند.

وی افزود: حماس با جهاد اسلامی در نبرد اخیر در غزه در یک اتاق عملیات نشسته بود. این حماس است که قواعد بازی را تعیین می‌کند و در عوض هیچکس نمی‌تواند این گروه را به پرداخت هزینه در مقابل اقداماتش مجبور کند. حماس بدون هیچ مانعی روند رشد نگران کننده‌ای را طی می‌کند. حماس به ارتشی متشکل از تیپ‌ها و گردان‌ها تبدیل شده است و همه این قدرت‌نمایی را نادیده می‌گیرند، همانطور که در مورد حزب الله نیز چنین است.

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد که تا ۳ سال آینده جنبش حماس به حزب الله دیگری در جنوب سرزمین‌های اشغالی تبدیل می‌شود و تصریح کرد: حماس با دقت روی موشک‌هایی کار می‌کند که به «الخضیره» می‌رسند و این گروه سلاح‌های کشنده دارد. هر یک از اعضای کابینه امنیتی اسرائیل با توجه به این روند باید بپرسد اندازه سلاح‌های حماس چقدر است و چه سلاح‌هایی در اختیار دارد؛ ترتیب نیروی انسانی و میزان تولید آن چقدر است و پیش‌بینی برای سه سال آینده چه خواهد بود؟

گفتنی است رژیم صهیونیستی، از بامداد سه‌شنبه گذشته، حملات خود به نوار غزه را آغاز کرد و طی این حملات بیش از ۳۳ فلسطینی از جمله ۶ کودک و ۴ زن به شهادت رسیدند و بیش از ۱۹۰ فلسطینی هم زخمی شدند. این در حالی است که شنبه شب منابع منطقه‌ای اعلام کردند که توافق آتش بس میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی آغاز شده است.

کد خبر 5779523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha