۶ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۱۶

معرفی بازی‌های ایرانی/۲۸

دوئل کلمات در بازی حروفچی

دوئل کلمات در بازی حروفچی

بازی «حروفچی: رقابت حدس کلمات» یک پازل کلمات خلاقانه و چالشی با پتانسیل بالاست که بازیکن‌ها به صورت آنلاین برای به دست آوردن کلمه موردنظر از حریف تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بدون شک یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین سبک‌های بازی‌های اندرویدی در میان پلیرهای ایرانی، سبک کلمات و دانستنی است؛ این سبک از بازی در ایران بازاری مناسب دارد و طبیعتاً مخاطب زیادی به خود جذب می‌کند و با وجود این همه ویژگی، توسعه دهندگان بازی در ایران به ساخت بازی‌هایی در این سبک روی می‌آورند.

یکی از جدیدترین بازی‌های ساخته شده در این سبک «حروفچی» نام دارد. حروفچی یک بازی آنلاین در سبک پازل کلمات است که در آن بازیکن‌ها به صورت برخط برای به دست آوردن کلمه مورد نظر زودتر از حریف تلاش می‌کنند. «حروفچی: رقابت حدس کلمات» یکی از ساخته‌های استودیو میدوپیا است.

این بازی به صورت آنلاین است و بازیکن با یک حریف به صورت برخط بازی می‌کند. در این بازی دیگر خبری از سینی و حروف داخلش نیست و بازیکن باید از کیبوردی که خود بازی لحاظ کرده، برای وارد کردن کلمات استفاده کند و سعی کند زودتر از حریف به کلمه مدنظر برسد. هر کلمه بازی پنج حرفی است. بازی دارای سه درجه برنز، نقره، و طلا است که سطح سختی کلمات بر مبنای این سه درجه است.

یکی از نکات مثبت حروفچی، سیستمی است که بازی برای پیدا کردن جواب طراحی کرده است؛ سیستم بازی برای پیدا کردن کلمات بر مبنای آزمون و خطاست، یعنی پلیر باید با وارد کردن چند کلمه پنج حرفی به صورت شانسی به کلمه اصلی دست بیابد. با وارد کردن پنج حرف و ثبت کردن آن بازی به بازیکن اطلاع می‌دهد که این حروف در جواب هستند و یا نه و یا این حرف جایش در مکانی دیگر از کلمه است. اما این نوع کار سیستم بدین معنا نیست که جایی می‌تواند هر چند تعداد که می‌خواهد کلمه بی‌ربط وارد کند تا به جواب برسد. بازی برای وارد کردن کلمات در حالت آزمون و خطا محدودیت قرار داده و پلیر فقط می‌تواند ده بار این عمل را تکرار کند.

یکی از مشکلاتی که بازی دارد کیبورد آن است. همانطور که گفته شد، کلمات پنج حرفی هستند، اما کیبورد بازی دارای تمامی حروف الفباست. با توجه به پنج حرفی بودم کلمات و سیستم پیدا کردن آن و همین طور محدودیت سیستم آزمون و خطا، وجود تمامی حروف الفبا برای پلیر مشکل ساز و باعث می‌شود پلیر درصد کمی از بازی‌های خود را پیروز شود. سازندگان بازی می‌توانستند با قرار دادن حروف اصلی تشکیل دهنده کلمه و چندین حرف اضافه و یا بیشتر کردن محدودیت آزمون و خطا این مشکل را حل کنند.

یکی از نکات مثبت بازی موسیقی و صداگذاری متناسب با اتمسفر بازی است. منو و بخش مسابقه هر کدام موسیقی مختص خود را دارند. البته موسیقی‌های بازی عملاً تکراری هستند اما موسیقی بازی به گونه‌ای است که پلیر را آزار نمی‌دهد. سازندگان بازی در این بخش موفق بودند.

همچنین بازی رابط کاربری خوبی دارد. در منو چند بخش اصلی وجود دارد که می‌توان به نفرات برتر، نتایج، لیگ‌ها و بازی تک نفره اشاره کرد.

بازی «حروفچی: رقابت حدس کلمات» یک پازل کلمات خلاقانه و چالشی با پتانسیل بالاست که سازندگان بازی می‌توانند با تغییر بخشی از نکات و به‌روز رسانی‌های متعدد برخی از مشکلات و ایرادات آن را رفع کنند.

کد خبر 5788944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha