۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳

رئیس کل دادگستری استان تهران:

مأموریت بسیار مهمی در حوزه ایثارگران داریم

مأموریت بسیار مهمی در حوزه ایثارگران داریم

رئیس کل دادگستری گفت: گرامی داشتن خانواده شهدا از بعد معنوی و اقتصادی مهم است و مأموریت بسیار مهمی در حوزه ایثارگران داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست امور ایثارگران که با حضور سیدرضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری و حسینی اصل مسئول امور ایثارگران قوه قضائیه و مسئولین واحدهای فرهنگی و ایثارگران دادگستری تهران و تعدادی از ایثارگران و فرزندان شهدا که در سالن حوزه ریاست تشکیل شده بود ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و گرامیداشت دهه کرامت در این نشست گفت: مأموریت بسیار مهمی در حوزه ایثارگران داریم که از جهات مختلف حائز اهمیت است و درهر صورت نظام جمهوری اسلامی ایران حاصل ایثارگری‌ها و جانفشانی‌ها در ادوار مختلف بخصوص در دوره جنگ تحمیلی بوده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی باعث شد که مردم در یک آزادی به سر ببرند و از مرزها صیانت و آرمان‌های حضرت امام (ره) شکوفا شود و مهمتر اینکه حاکمیت اسلامی تشکیل شود و در خدمت مردم باشیم.

القاصی گفت: اگر واقعیت‌ها را خوب بنگریم و خوب پیش‌بینی کنیم خواهیم دید محصول جانفشانی عزیزانی است که درحوزه‌های مختلف حضور داشته‌اند و وقتی به سرگذشت خانواده‌هایشان نگاه می‌کنیم متوجه مسئولیت سنگینی که بر دوش ما گذاشته شده می‌شویم که چگونه در پیشگاه شهدا باید پاسخگو باشیم و نسبت به پاسداشت خون شهیدان آن حدی که به عهده ما گذاشته شده است کوتاهی نکنیم.

رئیس کل دادگستری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پاسداشت و گرامیداشت خون شهدا که اجر آن کمتر از شهادت نیست، افزود: گرامی داشتن خانواده شهدا از بعد معنوی و اقتصادی مهم است و از منظر اداری و سازمانی در قانون گذاری و فرامین بالا دستی حکم است.

وی بیان کرد: توجه به صحبت‌های ریاست قوه قضائیه پیرامون عزتمندی و پاسداشت ایثارگران برای ما مدیران الزام‌آور است و همه قوانین دستگاه‌ها و همین طور حکم حکومتی که مقام معظم رهبری به این حوزه دارند قابل اجراست و آنچه که لازم است اینکه مجریان بدرستی پیگیری و عمل کنند و این تنها کار کوچکی است در مقابل کار بزرگی که آن‌ها انجام دادند.

القاصی عنوان کرد: فردی که در دوره طفولیت خون خود را تقدیم نظام و انقلاب کرده است و از همه هستی برای جلب رضای خدا و حاکمیت دین و برای حفظ استقلال فرهنگی، دینی و مرزی گذشته و عبور کرده است برای ما مقدس و قابل ارج نهادن است.

رئیس کل دادگستری استان تهران با این توصیف که امروزه کسانی که در نظم و امنیت جامعه خون خود را می‌فشانند و در حوزه‌های دیگر دفاع از حرم‌های شریف و کسانی که از مرزهای جمهوری اسلامی صیانت و حفاظت می‌کنند به روی ما منت می‌گذارند اظهار داشت: آن‌ها روی ما منت می‌گذارند و باید فرهنگ ایثار و شهادت را در کسوت‌های مختلف تقویت کرد.

القاصی شرایط قوه قضائیه در مورد ایثارگران را محیا دانست و اضافه کرد: شرایط در قوه قضائیه محیاست و به خصوص جنبه تکلیفی و تبلیغی دارد و به اعتقاد و تعصبی بر می‌گردد که به ارزش‌های دینی باید داشت و عمل گرا بود.

وی انتظار و توقع ایثارگران را از قوه قضائیه بیشتر دانست و خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات این قشر که وابسته و دلداده نظامند کم نیست که حداقل اگر به‌طور کامل خواسته‌هایشان را رفع نکنیم، قابل پیگیری است.

رئیس کل افزود: بخش‌های فرهنگی در قوه قضائیه و برنامه‌های فرهنگی که قبل انجام می‌شد نیاز به شدت و قوت دارد که با بیشترین خدمت، مستلزم تغذیه فکری و معنوی است که ما نسبت به این حوزه باید به ظهور برسانیم.

القاصی نظارت رفتار بر رفتار را در گرو اجرای درست و صحیح برنامه فرهنگی دانست و گفت: باید برنامه مدون حوزه فرهنگی را تقویت کرد و در این برنامه‌های عملیاتی به دنبال آمار سازی نباشیم و برنامه‌های فرهنگی در زمینه‌های دینی و اعتقادی در مجموعه نمود داشته باشد.

وی ایثارگران را وابسته به نظام و انقلاب دانست و توصیف کرد: از ظرفیت ایثارگران در بخش‌های پیشبرد اهداف نظام باید استفاده کرد، زیرا ایثارگران وابسته به انقلاب و نظام هستند و حضور مردم در عرصه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی حاکی از آگاهی و بصیرت هستند.

رئیس کل دادگستری خواسته‌های قشر ایثارگر را به حق دانست و به معاون منابع انسانی دادگستری کل تهران مأموریت داد که در قوه قضائیه و در دادگستری تهران باید پست اداری فرزندان شهدا و ایثارگران دنبال کرد و مواردی از جمله تسهیلات که از عهده ما بر می‌آید را به آن‌ها اختصاص داد و دنبال کرد.

القاصی گفت: در پی آن هستیم که در یکی از مجتمع‌های قضائی جای خاصی برای دفن یک شهید گمنام ایجاد کنیم تا حضور شهدا را در محیط کار داشته باشیم.

سیدرضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری تهران در این نشست اظهار کرد: از سال گذشته دنبال دغدغه‌مندی خانواده ایثارگران و شهدا بودیم، کارت ایثار صادر شد و کارهایی در زمینه‌های اجتماعی و ارتقای ایثار و شهادت انجام شد.

حسینی اصل مسئول امور ایثارگران قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه مانند دیگر ارگان‌ها ۳۰۰ شهید والا مقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که در امور ایثارگران قوه در جهت رفاهیات خانواده معزز شهدا و ایثارگران کارهایی صورت گرفته است.

کد خبر 5789136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha