۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۲۵

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان:

جشنواره فرهنگی در روستای «بیشه» برگزار شد

جشنواره فرهنگی در روستای «بیشه» برگزار شد

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از برگزاری جشنواره فرهنگی در روستای «بیشه» این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن پور امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جشنواره فرهنگی در روستای «بیشه» با محوریت ثبت جهانی این روستای مهم گردشگری برگزار شد.

وی بیان داشت: جشنواره فرهنگی روستای «بیشه» با همکاری فرمانداری خرم‌آباد و بخشداری سپیددشت و با حضور اقشار مختلف مردم و فعالان فرهنگی استان به منظور بررسی شاخص‌های این روستا برای ثبت در سازمان جهانی جهانگردی برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه معرفی آداب و رسوم فرهنگی در روستای بیشه یکی از مهم‌ترین شاخص‌های این روستا برای ثبت در فهرست جهانی به شمار می‌رود، افزود: برگزاری بازی‌های بومی‌محلی، پخت غذای محلی از جمله «چزنک‌رغون» و نان تیری، شعرخوانی در وصف روستا، موسیقی محلی، برپایی سیاه‌چادر و راه‌اندازی بازارچه محصولات صنایع‌دستی از جمله بخش‌های این جشنواره بود.

حسن‌پور، یادآور شد: روستای «بیشه» خرم‌آباد توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان هشت روستای مهم گردشگری کشور انتخاب شده که باید شاخص‌های آن برای ثبت در فهرست جهانی به سازمان جهانی جهانگردی ارسال شود.

کد خبر 5799787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha