۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۱۳

مدیر عامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد:

تنش آبی در گچساران کاهش خواهد یافت/ تخصیص ۲٠ میلیارد تومان اعتبار

تنش آبی در گچساران کاهش خواهد یافت/ تخصیص ۲٠ میلیارد تومان اعتبار

یاسوج_ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنش آبی در گچساران با توسعه زیرساختی کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، امید صالحی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید استاندار از ایستگاه‌های پمپاژ آب شهرستان گچساران افزود: ۲۰ میلیارد تومان از محل تنش زدایی برای ساماندهی وضعیت آب گچساران اخذ شد.

صالحی تصریح کرد: این ۲۰ میلیارد تومان برای ارتقا و افزایش تولید آب این ایستگاه‌ها با ایجاد ۳ چاهک و ۳ الکترو پمپ شناور و در نهایت افزایش ظرفیت تولید آب از حدود ۲۷۰ لیتر بر ثانیه به بیش از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه تخصیص داده می‌شود.

مدیرعامل آبفا استان گفت: برآورد چاه و پمپ‌ها بر روی سامانه قرار گرفته و این نوید را به مردم شریف این منطقه می‌دهیم که به زودی کار آغاز و با این افزایش ظرفیت آب ان شا الله تنش آبی در این منطقه به کمترین سطح خود می‌رسد.

صالحی به اعتبارات بخش فاضلاب در شهر دوگنبدان اشاره و گفت: ردیف اعتبار تصفیه خانه فاضلاب شهر صفر بود که در ۳ ماهه اخیر در وهله اول ۱۴ میلیارد و اخیراً نیز ۲۵ میلیارد تومان «مجموعاً ۳۹ میلیارد تومان» اعتبار با تلاش‌های استاندار و نماینده شهرستان در مجلس جذب شد.

صالحی گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت زدایی متعلق به شهرستان‌های گچساران و باشت است و از اعتبارات نفت نیز ۸ میلیارد تومان برای اصلاح و بازسازی شبکه آب شهرستان گچساران مصوب شده است.

مقام ارشد آب و فاضلاب استان گفت: یکی از اقدامات ما در همین مدت کوتاه ۴ ماهه سامان‌دهی اعتبارات بود.

وی افزود: نه تنها برای این شهرستان که در همه استان سعی کردیم حقوق همه رعایت شود تا هیچ منطقه‌ای از توسعه و آبادانی که حقش است عقب نیفتد.

صالحی در خصوص قطعی‌های آب در شهرستان گچساران گفت: علت قطعی آب به قطعی مکرر برق بر می‌گردد، وقتی حتی ۱ ساعت قطع برق رخ دهد تا ۹ ایستگاه پمپاژ آب وصل و مخازن آبگیری و آب به سمت شهر و روستاها سرازیر شود، حدود ۶ ساعت زمان می‌برد.

کد خبر 5802578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha