۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶

رسانه های آمریکایی بررسی کردند؛

سرنوشت پوتین در صورت شکست در اوکراین چه خواهد شد؟

 سرنوشت پوتین در صورت شکست در اوکراین چه خواهد شد؟

رسانه‌های آمریکایی در گزارش‌هایی به احتمال شکست پوتین در جنگ اوکراین و پیامدهای احتمالی آن پرداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه الجزیره در گزارشی نوشت: هیچ کس نمی‌داند که جنگ اوکراین چگونه به پایان خواهد رسید، اما زبیگنیو برژینسکی تحلیلگر امور استراتژیک و مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر، در سال ۱۹۹۴ در مقاله‌ای در مجله Foreign Affairs درباره چالش‌های پیش روی روسیه در ارتباط با اوکراین، گفت: روسیه بدون اوکراین یک امپراتوری باقی نخواهد ماند!

در همین رابطه، والتر راسل مید تحلیلگر آمریکایی در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: پوتین کاملاً با برژینسکی موافق است و برای وی و حامیانش در میان ناسیونالیست‌های روس، روسیه یا باید یک امپراتوری باشد یا در غیر این صورت اصلاً هیچ چیزی به حساب نمی‌آید!

وی افزود: این بدان معناست که پیروزی اوکراین در جنگ به طوری که کل اوکراین یا بیشتر سرزمین‌های اصلی آن، مستقل از مسکو و متحد با غرب باقی بماند، به منزله یک زلزله ژئوپلیتیک برای روسیه است. امری که منجر به تضعیف روسیه خواهد شد، کشوری که اروپا از قرن هجدهم به عنوان یک قدرت به آن می‌نگرد و از هراس دارد.

این نویسنده افزود که پوتین به مردم اوکراین برای تقویت سلطه اسلاوهای ارتدوکس در فدراسیون روسیه نیاز دارد، زیرا بدون آنها و در مواجهه با افزایش جمعیت در کشورهای آسیای مرکزی از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی، ناسیونالیست‌های روس انتظار چیزی جز تضعیف را ندارند!

تحلیلگر آمریکایی در ادامه اظهار داشت: این ملاحظات میزان اصرار ناسیونالیست‌های روس به پیروزی در جنگ اوکراین را نمایانگر می‌سازد. پیروزی اوکراین در این جنگ، کرملین را ضعیف و بی اعتبار ساخته و آن را به کشوری تحت حمایت چین قدرتمند تبدیل می‌کند. آن هم در شرایطی که قدرت آسیای مرکزی رو به گسترش است، اتحادهای امنیتی در غرب تجدید شده و اقلیت‌های قومی آشفته در داخل روسیه جولان می‌دهند. در واقع پیروزی اوکراین در این جنگ موجب ایجاد یک چالش سیاسی جدی و خطرناک برای مسکو می‌شود چون منجر به افزایش قدرت آمریکا و دیگر کشورهای غربی خواهد شد.

به اعتقاد ستون نویس وال استریت ژورنال خروج پیروزمندانه اوکراین از جنگ، موجب می‌شود لهستان و دیگر کشورهای حوزه دریای بالتیک و اسکاندیناوی به پیمان ناتو و تقویت هرچه بیشتر ائتلاف با آمریکا نزدیک‌تر شوند.

کد خبر 5807250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دهقان AE ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      6 4
      اگر به واقعیات در صحنه واقعی دقیق نظر موشکافانه داشته باشی تمام تحلیل های آمریکا و غرب نتیجه معکوس داشته محالات هست روسیه در اوکراین تن به شکست بدهد
    • به GB ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      6 3
      بهتر بود رسانه های آمریکا به احتمال خیلی بیشتر و آن شکست غرب در اوکراین می پرداختند و سرنوشت غرب.