۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶

صبح امروز صورت گرفت؛

افتتاح خانه یاریگران زندگی/مرکزی برای پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموز

افتتاح خانه یاریگران زندگی/مرکزی برای پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموز

خانه یاریگران زندگی ویژه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی دانش آموزان شهر تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه خانه دائمی یاریگران زندگی به عنوان مرکز شتاب دهنده رشد مدار در کاهش آسیب‌های اجتماعی صبح امروز در کانون فرهنگی تربیتی شریعتی برگزار شد.

سید حمیدرضا ابراهیم نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶ در این مراسم گفت: این مجموعه سال‌ها بلا استفاده مانده بود و بالغ بر ۱۲ سال است که بلااستفاده است. اقدامات مربوط به امضای تفاهم نامه چند ماه طول کشید تا این فضا آماده شود.

ابراهیم نژاد با بیان اینکه منطقه ۱۶ آموزش و پرورش ۱۱۰۰ شهید دانش آموز به انقلاب تقدیم کرده است؛ گفت: امروز متأسفانه این منطقه به لحاظ آسیب‌های اجتماعی و معضلات اجتماعی وضعیت خوبی ندارد. بسیاری از جوانان در زمان جنگ تحمیلی از مناطق جنوب شهر تهران عازم جنگ می‌شدند و ما امروز موظف هستیم برای دانش‌آموزان این مناطق بیشتر کار کنیم.

وی با بیان اینکه ۴۷ هزار دانش آموز در این منطقه فعالیت می‌کنند؛ خاطر نشان کرد: ۲۵ هزار نفر از این دانش آموزان در متوسطه اول و دوم تحصیل می‌کند که در سنین ابتلاء به آسیب‌های اجتماعی هستند. از این چهل و هفت هزار دانش آموز منطقه، بیش از ۱۰ درصد دانش آموز اتباع هستند و بسیاری از محلات این منطقه جرم خیز هستند که امیدواریم با افتتاح این مرکز کمک شایانی به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

علیرضا کریمیان که متولی آموزش و پرورش شهر تهران است در این مراسم گفت: دانش آموزان به خاطر ویژگی‌هایی که دارند و به خاطر قدرت یادگیری و قدرت خلاقیت که دارند سرمایه انسانی بهترین هستند شرط عقل این است که ما همیشه از سرمایه انسانی خود صیانت کنیم. این دانش آموزان هستند در آینده به سرمایه عظیم اجتماعی اقتصادی و فرهنگی تبدیل می‌شوند و ما باید این سرمایه انسانی را از آسیب‌های اجتماعی دور کنیم.

کریمیان افزود: اگر ما دانش آموزان را آگاه کنیم که چه آسیب‌های اجتماعی در انتظار آنان است می‌توانیم پیشگیری داشته باشیم، می‌توانیم واکسنی برای کاهش ابتلای دانش آموزان به اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی باشیم. اقداماتی همچون پیشگیری از اعتیاد تنها با ایجاد چنین مراکزی ممکن است.

کد خبر 5814088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha