۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۸

امام جمعه موقت ورامین:

مالیات های بالا به کسبه فشار آورده است/ لزوم نظارت بر اجاره صنوف

مالیات های بالا به کسبه فشار آورده است/ لزوم نظارت بر اجاره صنوف

ورامین- امام جمعه موقت ورامین گفت: کرایه‌های اصناف مستأجر نیازمند تصویب قانون و حمایت از کاسب بوده و مالیات‌های بعضاً بالا به این قشر از جامعه فشار آورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی صبح سه شنبه در بازدیدی که به همراه فرمانده بسیج ادارات و بسیج اصناف از اداره صمت ورامین داشت، طی سخنانی گفت: مردم نیازمند خدمت بوده و اصناف در این مهم پیشرو هستند، صنوف می‌توانند در بحث مسائل شهری پل ارتباطی بین مردم باشند و در این رابطه باید قانون و عرف جامعه برجسته باشد.

وی با اشاره به مشکلات برخی اصناف در رابطه با افزایش اجاره بها تاکید کرد: کرایه‌های اصناف مستأجر نیازمند تصویب قانون و حمایت از کاسب است و مالیات‌های بعضاً بالا به این قشر از جامعه فشار آورده است و این فشار قطعاً به مردم نیز منتقل می‌شود.

محمودی اضافه کرد: لازم است گله‌های به جای اصناف مورد توجه قرار گیرد و باید با آسیب شناسی توسط اداره صمت و اتاق اصناف این گونه مسائل به داخل جامعه تسری پیدا نکند، ساختار بسیج اصناف می‌تواند به کمک اصناف با پیگیری مأموریت‌ها به شکل مثبت پیش رود.

امام جمعه موقت ورامین در پایان بیان داشت: کمک و نظارت لازمه حمایت از صنوف است، بنده مدافع تخلف از هیچ فرد و اداره‌ای نیستم، برخی تخلف‌ها عادت شده است و باید این تخلف‌ها جایی قطع و متخلفین به سزای خود برسند و پیگیری این موارد توسط فرد، جایگاه و نهاد و اداره جزو الزامات دین و قانون و دستگاه‌های مسئول است.

رئیس اداره صمت ورامین نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره گفت: با حمایت دادستان ورامین برای برخورد با تخلفات ورود کرده ایم.

جاوید افزود: برخی اصناف ابعاد حد و حدود دین و شرع را نمی‌شناسند و بعضاً بخاطر منافع شخصی و اجتماعی خودشان موارد قانونی را زیر پا می‌گذارند ولی با توجه به نظارت ما در بحث تخلفات بدون اغماض برخوردها صورت می‌گیرد

وی ادامه داد: کمیسیون نظارت بر صنوف متشکل از یازده عضو که هشت اداره نیز باشند تشکیل شده است و در برخی موارد فشارهای بیرونی مانع از اجرای اصل قانون شده است، جامعه اصناف برای اجرای قانون باید با هم همراه شوند ولی تعارض منافع بخاطر برخی سودجویی ها شکل گرفته است و برخوردهایی نیز در این خصوص شکل گرفته است.

کد خبر 5814958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      8 11
      شرمنده همین صنوف بودن که وقتی بعنوان مثال کارونی را میخواستن گرون کنند همه را از قفسه ها شون جمع کردن و بعد از گران شدن برگرداندن توی قفسه تا بتونن گران‌تر بفروشن ووووو جای تاسف داره که ما همه چیزا رادفراموش میکنیم خیلی زود
      • Sadra IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
        4 0
        قیمت مصرف داره نهایتش به قیمت مصرف کننده خریدی .اگر بالای مصرف کننده خریدی بهت انداختن چه ربطی به صنوف داره
      • GB ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
        3 1
        توکه چیزی ازمغازه نمیدونی حرف مفت نزن همه چیزقیمت خورده بزاری ده سال دیگه هم همون قیمت باید دادمالیات کمرمردوم خردکردن یهسوپری صدوخورده ای براش مالیات اومده درصورتی که کاملا خالیش کنی صدتومان جنس نداره وثبات قیمت نیست امرو زفرض کن یه جنس میخری بیست میدی بیست دودوباره فرداباید همونوبخری بیست وپنج
      • Saman IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
        1 1
        در همه شغل‌ها انسانهای بی وجدان هست همانطور که در قشر کارمند هم رشوه بگیر و حرام خوار وجود است
    • سعید AE ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      2 2
      سلام .مالیات های سر سام آور که بر پایه پوزهای فروشگاهی و تراکتش هلی بانکی ثبت شده پایه و اساسش چیه اقایون کارشناس وجه نقد داخل بازار نبود از ۱۰۰۰ تومن تا میلیون تومن مغازه دار کارت کشیده . این مبالغ همه سود و زیان مغازه دار هست ؟ بر اون اساس مالیات میگیرید ؟
    • GB ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      5 3
      مردوم نمیدونن کجا برن دادشونو.بزنن وکسی جوابشونو نمیده تراحخدا اینقد ظلم نکنید بخدا نداریم بخدا نداریم کمر خم کردیم