۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷

امام جمعه کمالشهر:

رشد اقتصاد مقاومتی موجب تقویت بنیان خانواده‌ها می‌شود

رشد اقتصاد مقاومتی موجب تقویت بنیان خانواده‌ها می‌شود

کرج- امام جمعه کمالشهر گفت: توانمندی‌های بخش اقتصادی موجب رشد اقتصاد مقاومتی و به تبع آن تقویت بنیان خانواده‌ها و نظام حکومتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر وثوقی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه کمالشهر که در مصلای این شهر اقامه شد، با اشاره به نگاه تحلیلی و تبیینی به مطالبات امام حسن عسکری (ع) درباره امت و شیعیان اظهار کرد: عزت اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی موجب بهروزی جامعه و پیروزی و استقلال همه‌جانبه می‌گردد.

وی افزود: استقلال اقتصادی یکی از شعارهای آرمانی مردم انقلابی جمهوری اسلامی ایران است که در سال‌های متمادی دشمنان اقدام به تهاجم اقتصادی بر علیه نظام کرده است. به آن علت که قوام حیات انسان به حیات و عزت اقتصادی بستگی دارد.

امام جمعه کمالشهر با اشاره به کلام خدا در قرآن کریم که گفته است: اقتصاد باید در زندگی فردی و اجتماعی انسان جاری باشد و باید اموال‌تان را به دست آدم‌های سخیف نسپاریم، بنابراین انسان‌ها باید در امور اجتماعی و کلان نیز به‌صورت هوشیارانه و آگاهانه اقدام و رفتار کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید امین و امانتدار و فکور باشد تا بتواند از مرز بحران‌ها به آسانی گذر کند، گفت: کسانی که در مسئولیت‌ها گمارده شده است باید علم مدیریت داشته باشد و دیندار و متعهد و متخصص و هوشمند و کارآمد باشد تا بتواند موانع را از میان راه بردارد و امید و نشاط را در بین آحاد مردم جاری سازد.

وثوقی با بیان اینکه توانمندی‌های بخش اقتصادی موجب رشد اقتصاد مقاومتی و به تبع آن تقویت بنیان خانواده‌ها و نظام حکومتی می‌شود، تصریح کرد: تحریم‌ها را باید تبریک به فرصت اقتصادی کرد تا کشور به پیشرفت و اقتصاد مقاومتی دست پیدا کند و در این رابطه باید سران دولت باید به رونق کار و معیشت کارگر توجه کنند تا یک دیپلماسی عزتمندانه در تمامی بخش‌های کشور محقق شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از معیشت مردم و رونق کسب و کار و ترویج فرهنگ اسلامی قناعت است ولی در اقتصاد سکولار به دنبال سرمایه‌گذاران بیگانه و غیرمتعهد است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از منابع کشور ما بلا استفاده است و یا خام‌فروشی می‌کنند، اظهار کرد: برخی بانک‌های داخل کشور ما، بر اساس مصوبات اقتصادی شورای وزیران عمل نکردند و به‌مانند یک گلوگاه و مانع تبدیل شده‌اند. و بهترین راهبرد این است که خودمان را باید از اقتصاد تک محصولی نجات بدهیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان البرز تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی هر یک از شهروندان در شهرها و روستاها باید به یک فرد کارآفرین و شاغل مشغول کار و فعالیت درآمدزا باشد.

امام جمعه کمالشهر با اشاره به اینکه حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) می‌فرماید که نماز رحمت الهی را نازل می‌کند، گفت: مؤمن تن به ذلت نمی‌دهد مگر اینکه زمانی که گناهکار می‌شود.

وی فرا رسیدن عید غدیر خم و هفته قوه قضائیه را تبریک و شهادت حجاج ایرانی را در حادثه دلخراش و فاجعه مناء تسلیت گفت.

وثوقی با بیان اینکه سرکوبی و فتنه‌انگیزی یکی از ماهیت‌های دشمنان و استکباریون است، بیان کرد: تقویت قوه قضائیه در واقع تقویت ایمان و حاکمیت و پاسداری از اقتدار قانون و پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 5817810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha