۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵

وزیر کشور مطرح کرد؛

عدم تاثیر FATF در مبارزه با پولشویی به دلیل عملکرد غرب

عدم تاثیر FATF در مبارزه با پولشویی به دلیل عملکرد غرب

وزیر کشور با اشاره به عدم تاثیر FATF در مبارزه با پولشویی و مواد مخدر به دلیل عملکرد کشورهای غربی گفت:باید با منافع اقتصادی قاچاقچیان مقابله شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: در ایران حدود ۳۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر داشته‌ایم و در مدت اخیر هم ۱۳ نفر شهید شده‌اند.

وی درباره اهمیت مرزهای شرقی افزود: مرزهای شرقی همیشه مهم بوده و برنامه‌هایی در گذشته نسبت به انسداد مرز صورت گرفته که کامل نبوده و اکنون برنامه کامل دیگری در دستور کار است و امیدواریم که در یک زمان مناسب کار انسداد در مرزها صورت گیرد.

وحیدی گفت: یکی از انتقادات بزرگ ما در بحث مواد مخدر این است که متأسفانه علیرغم اینکه سازمان‌ها و کشورهای مدعی مبارزه با مواد مخدر اقدامات مؤثر انجام نمی‌دهند از جمله اینکه منافع مادی قاچاقچیان را هدف قرار نمی‌دهند و ما هیچ گزارش بین المللی در این زمینه نداریم. برای مثال FATF را درست کردند تا مبارزه با پولشویی و مقابله با پول‌هایی که در مسیر مواد مخدر به دست می‌آید انجام گیرد ولی ما گزارشی نداریم. باید با منافع اقتصادی قاچاقچیان مقابله شود تا با کاهش قابل توجهی در زمینه قاچاق مواجه شویم خیلی از بانک‌ها در کشورهای غربی برای قاچاقچیان پولشویی می‌شود و برای ما سوال است که چگونه در چرخه بانکی این اقدام انجام می‌گیرد.

وی افزود: همچنین در افغانستان کارهایی که باید انجام گیرد محقق نمی‌شود و باید با برنامه‌های کشت خشخاش به صورت جدی مقابله شود.

وی بیان داشت اتهامات زیادی به کشورهای غربی وارد است چرا که آنها به وظایف خود عمل نمی‌کنند همچنین کمک‌های مالی و فناورانه به جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با مواد مخدر نمی‌شود در حالی که ایران مهم‌ترین کشور پیشتاز در مبارزه با مواد مخدر است.

کد خبر 5820328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      0 0
      یعنی ما از همه دنیا عاقلتریم که FATF را نمی پذیریم؟ اگر عاقلتریم پس چرا هر روز بدبختر از روز قبل ایم؟ چرا پول مان حتی اعتبار و ارزش افغانی را ندارد؟