۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۹:۵۶

تاکید دوباره کمیته المپیک بر اخذ تست آمادگی از مسافران هانگژو

تاکید دوباره کمیته المپیک بر اخذ تست آمادگی از مسافران هانگژو

مرکز نظارت بر تیم‌های ملی طی مکاتبه با فدراسیون‌ها، بر لزوم حضور ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی در تست آمادگی جسمانی موردنظر این مرکز تاکید کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اخذ تست آمادگی جسمانی از ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی برنامه‌ای بود که در دوره مدیریت قبلی کمیته ملی المپیک با پیشنهاد رئیس وقت مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و موافقت تیم همراه وی در بررسی شرایط رشته‌های مختلف، تصویب شد.

جابه جایی مدیریت در کمیته ملی المپیک و مرکز نظارت بر تیم‌های ملی هم باعث مغفول ماندن این برنامه نشد طوری که از آذرماه سال گذشته و همزمان با آغاز دور جدید بررسی وضعیت رشته‌ها در مدیریت جدید، پیگیری این تست‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

بر همین اساس برخی فدراسیون‌ها اقدام به معرفی ورزشکاران خود به مرکز سنجش کردند تا از آنها تست آمادگی جسمانی اخذ شود اما برخی از انجام این مهم غفلت کردند. به همین منظور مرکز نظارت بر تیم‌های ملی طی مکاتبه‌ای با تمام فدراسیون با مهم شدن این برنامه، بر لزوم عمل به آن تاکید کرده است.

بر این اساس فدراسیون‌ها به معرفی ورزشکاران شان برای حضور در تست آمادگی جسمانی ملزم شده‌اند تا متخصصان و مربیان مرکز سنجش بر اساس نتایج ارزیابی‌ها، نسبت به ارائه برنامه تمرینی برای پوشش نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام کنند. فدراسیون‌ها تا پایان مرداد فرصت دارند این برنامه را به سرانجام برسانند.

ضعف آمادگی جسمانی از جمله دلایل عملکرد ضعیف و دور از انتظار برخی رشته‌ها در المپیک ۲۰۲۰ عنوان شده بود. به همین دلیل در دوره مدیریت قبلی کمیته ملی المپیک، اخذ تست آمادگی جسمانی از مسافران هانگژو و حتی ورزشکاران رشته‌های کاندید اعزام تصویب شد.

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با یک سال تاخیر طی روزهای اول تا هفدهم مهر برگزار می‌شود.

کد خبر 5829945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha