۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹

چین میزبان بازی‌های زمستانی آسیا در سال ۲۰۲۵ شد

چین میزبان بازی‌های زمستانی آسیا در سال ۲۰۲۵ شد

شهر هاربی پایتخت استان هیلنوگجیانگ چین بعنوان میزبان بازی‌های زمستانی آسیایی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت OCA، هاربین، پایتخت هیلونگ‌جیانگ در شمالی‌ترین منطقه چین، میزبان نهمین بازی‌های زمستانی آسیایی در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

چهل و دومین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در بانکوک، تایلند به اتفاق آرا پیشنهاد ارائه شده توسط هاربین را تصویب کرد که تجربه طولانی مدت میزبانی مسابقات ورزشی زمستانی از جمله سومین بازی‌های زمستانی آسیایی در سال ۱۹۹۶ را دارد. آخرین بازی‌های آسیایی زمستانی در سال ۲۰۱۷ در ساپورو ژاپن برگزار شد. تیم پیشنهاد دهنده هاربین شامل نایب رئیس کمیته المپیک چین و عضو IOC، یو زائیکینگ، معاون فرماندار استان هیلونگجیانگ، هان شنجیان، شهردار هاربین ژانگ کیشیانگ، و ژانگ هونگ، اسکیت‌باز سرعت و دارنده مدال طلای المپیک زمستانی بود.

هاربین برای دومین بار شهر میزبان مسابقات بازی‌های زمستانی آسیا خواهد بود و رشته هاکی روی یخ که در تمام بازی‌های زمستانی آسیایی از زمان افتتاحیه در سال ۱۹۸۶ حضور داشته مجدداً به این دوره از بازی‌ها اضافه می‌شود. در آخرین دوره بازی‌های آسیایی زمستانی در سال ۲۰۱۷، هجده کشور در مسابقات هاکی روی یخ مردان و شش کشور در مسابقات زنان شرکت کرده بودند. با توجه به رشد این رشته در قاره کهن پیش بینی می‌شود که در هر دو دیویژن این مسابقات تعداد تیم‌ها در سال ۲۰۲۵ با افزایش قابل ملاحظه‌ ای روبرو شود. پیش از این اعلام شده بود که بازی‌های آسیایی زمستانی ۲۰۲۹ در تروجنا، عربستان سعودی برگزار می‌شود.

یو زائیجینگ، نایب رئیس کمیته المپیک چین و عضو IOC در این خصوص گفت: "کاملاً متقاعد شده‌ام که هاربین می‌تواند بازی‌های زمستانی آسیایی فوق‌العاده ارائه دهد و توسعه ورزش‌های زمستانی را در چین و کل آسیا تضمین کند. کمیته المپیک چین به طور کامل از هاربین حمایت می‌کند. "ما امکانات ورزشی زمستانی بسیار خوبی در هاربین داریم که قبلاً میزبان رویدادهای مختلفی از جمله سومین بازی‌های زمستانی آسیایی در سال ۱۹۹۶، دهمین دوره بازی‌های ملی زمستانی چین در سال ۲۰۰۳ و بیست و چهارمین دوره بازی‌های دانشگاهی جهانی در سال ۲۰۰۹ بوده است".

ژانگ هونگ، اسکیت‌باز سرعت و دارنده مدال طلای المپیک زمستانی اظهار داشت: "من بومی هاربین هستم و این شهر، شهر قهرمانان المپیک است. من مطمئن هستم که زادگاه من شرایط ایده آلی را برای ورزشکاران فراهم می‌کند تا به رویاهای خود برسند". ژانگ در ارائه خود اعلام کرد که ۱۶ مکان ورزشی برای هاربین در سال ۲۰۲۵ به روز خواهند شد و زیرساخت‌های دیگری از جمله اقامتگاه‌های پنج ستاره و حمل و نقل با فرودگاه بین المللی که توسط یونسکو به عنوان شهر موسیقی شناخته شده است به این مجموعه اضافه خواهند شد. دهمین دوره بازی‌های آسیایی زمستانی در سال ۲۰۲۹ در تروجنا عربستان سعودی برگزار می‌شود.

کد خبر 5831795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha