۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸

معاون استاندار خراسان رضوی: 

خط ریلی خواف-هرات ایران را به چین وصل می‌کند

خط ریلی خواف-هرات ایران را به چین وصل می‌کند

مشهد ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: خط ریلی خواف-هرات از جهت افزایش سرعت انتقال کالاهای صادراتی اهمیت زیادی دارد و ایران را به چین متصل می‌ کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل چمندی اظهار کرد: خط ریلی خواف-هرات که به تازگی بهره‌برداری شده است، از جهت افزایش سرعت انتقال کالاهای صادراتی اهمیت زیادی دارد و ایران را به چین متصل می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: همچنین احداث خط ریلی خواف- هرات، کشور افغانستان را به آب‌های گرم وصل می‌کند.

وی با اشاره به پیگیری‌ها و تلاش انجام شده برای راه اندازی قطار خواف-هرات طی یکسال گذشته ادامه داد: ۲۲۵ کیلومتر مسیر ریلی با کشور افغانستان وجود دارد که اکنون تا منطقه روزنک رسیده است و حدود ۷۰-۸۰ کیلومتر دیگر آن باقی مانده است. با راه اندازی این خط در سال امکان جابجایی ۶ میلیون تن کالا وجود دارد.

چمندی بیان کرد: در حال حاضر ایستگاه روزنک به عنوان ایستگاه پایانی این خط در نظر گرفته شده است و از این ایستگاه به عنوان سکوی بهره‌برداری استفاده می‌شود و امیدواریم تا ۲ سال آینده، خط ریلی خواف- هرات به طور کامل به بهره برداری برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: احداث این خط ریلی، مسئله قاچاق سوخت را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است و بدین ترتیب از خسارت‌های احتمالی جلوگیری می‌شود.

وی گفت: امیدواریم افزایش همکاری‌هایی مانند احداث خط ریلی خواف-هرات با افغانستان مساله آب را نیز تحت تأثیر مثبت قرار دهد.

چمندی گفت: آمریکا در منطقه به دنبال این است که ایران را از فضای همکاری با کشورهای همسایه دور کند و خط ریلی موازی این خط را راه بیندازد؛ و تعلل باعث می‌شد این نقشه آمریکایی‌ها به نتیجه برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه اکنون نقشه دشمنان نقش برآب شده است، افزود: به محض اینکه صدای سوت قطار در روزنک هرات شنیده شد، رسانه‌های خارجی نسبت به آن واکنش نشان دادند.

کد خبر 5837591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شهروند IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      0 0
      در گذشته هم برنامه ریزی شده یک خط ریلی ترانزیتی و بین المللی هم چین هند و پاکستان را از مسیر ریلی خلیج فارس و عبور از بنادر جنوب واز طریق شلمچه به عراق و سایر کشورهای عربی منجمله عربستان متصل شود.