۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی:

وزش باد و گرد و خاک پدیده غالب جوی در خراسان رضوی است

وزش باد و گرد و خاک پدیده غالب جوی در خراسان رضوی است

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد و گردوخاک پدیده غالب جوی در خراسان رضوی است که از روز جمعه مجدد به تدریج بر سرعت وزش آن و غلظت گردوخاک معلق در هوا افزوده خواهد شد.

آیدا فاروقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، امروز نیز وزش باد شدید (پاره‌ای نقاط طوفان) با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید با احتمال خسارت ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: همچنین بر میزان ابرناکی نیز افزوده شده که بخصوص در مناطق کوهستانی شمال غرب استان رگبار پراکنده باران و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: ضمن اینکه به تناوب وزش باد و گردوخاک پدیده غالب جوی است که مجدداً به تدریج از جمعه بر سرعت وزش آن و غلظت گردوخاک معلق در هوا افزوده خواهد شد.

فاروقی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا پنجشنبه از اوایل وقت قسمتی ابری به تدریج صاف بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و داورزن با بیشینه دمای ۴۱ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۲۲ و ۳۲ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان بجستان ۶۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

کد خبر 5841092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha