۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷

«تعزیه خانه مهر»-مجلس ششم؛

رجزخوانی «قاسم(ع)» در برابر تطمیع دشمن/ جانب ما بیا و «آب» بگیر!

رجزخوانی «قاسم(ع)» در برابر تطمیع دشمن/ جانب ما بیا و «آب» بگیر!

در ششمین مجلس از «تعزیه‌خانه مهر»، قسمت دوم تعزیه «حضرت قاسم(ع)» با سرپرستی و تعزیه‌خوانی احمد عزیزی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همواره با آغاز ماه محرم شاهد برگزاری مجالس تعزیه در نقاط مختلف کشور هستیم که علاقه‌مندان بسیاری دارد. گروه‌های تعزیه‌خوان در این ایام و در مقاطع مختلف زمانی به اجرای مجالس تعزیه می‌پردازند.

در گروه هنر خبرگزاری و با آغاز ماه محرم، تصمیم بر این شد که در دهه اول این ماه بخش‌هایی از مجالس تعزیه برگزار شده در سال‌های گذشته منتشر شود.

از این رو احمد عزیزی تعزیه‌خوان با سابقه تصاویری از مجالس تعزیه‌ای را که پیش از این برگزار کرده در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد.

این مجالس تعزیه در قالب طرح «تعزیه‌خانه مهر» منتشر می‌شود و ششمین مجلس «تعزیه‌خانه» اختصاص به بخش دوم مجلس تعزیه «حضرت قاسم (ع)» دارد.

قاسم ابن حسن ابن علی ابن ابی‌طالب نوجوان ۱۳ ساله از سیدالشهدا (ع) عموی خود اذن حضور در میدان نبرد را می‌گیرد. ایشان در ابتدا با ازرق و پسرانش نبرد می‌کند و پس از کشتن چهار پسر ازرق، در نهایت با ارزق مبارزه کرده و او را هم به هلاکت می‌رساند. حضرت قاسم (ع) پس از این مبارزه‌ها توسط اشقیا به شهادت می‌رسد.

در مجلس تعزیه «حضرت قاسم (ع)» که توسط گروه تعزیه سیدالشهدا (ع) با سرپرستی احمد عزیزی، سال ۸۸ در حسینه شوفرها برگزار شد، ابوالفضل گل‌محمدی شبیه حضرت قاسم (ع)، احمد عزیزی شبیه امام حسین (ع)، خلیل رضایی شبیه مادر قاسم (ع)، قاسم تسبیحی شبیه‌ام لیلا، یوسف عزیزی شبیه مبارزخوان و پسر ازرق، محمد سیف شبیه پسر ازرق، محمد ناصری شبیه پسر ازرق، سعید اصغری شبیه پسر ازرق، حمید سیف شبیه عبدالله، مرتضی صفاریان شبیه ازرق، رضا لنکرانی شبیه ابن سعد، حمید حیدری شبیه شمر هستند.

عکس کنار خبر از مسعود ساکی است.

کد خبر 5844351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha