۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳

از رادیو صبا؛

عشق غیرمسلمان‌ها به امام حسین(ع) شنیدنی شد/ نذر دلی که نیابتی است

عشق غیرمسلمان‌ها به امام حسین(ع) شنیدنی شد/ نذر دلی که نیابتی است

ویژه‌برنامه «نذر دل» با محوریت پرداختن به فرهنگ نذری دادن و نذر فرهنگی در ایام محرم همراه شنوندگان می‌شود.

مریم خادم پور مجری و سردبیر برنامه «نذر دل» که روی آنتن رادیو صبا می‌رود درباره این برنامه به خبرنگار مهر گفت: نذر، ابزار عشق عاشقان است به معشوق، عشقی که حاصلش نصیب همگان می‌شود هر سفره نذری یعنی که من از این خاندان پاسخ گرفتم و حالا فرد دوست دارد این را به دیگران نیز نشان دهد و این برنامه چنین نگاهی دارد.

وی درباره ویژه برنامه «نذر دل» توضیح داد: این برنامه با بخش‌های مختلف نذر صبایی‌ها، حسینی‌ها، هنر عاشورا، با کاروان شور و حسین عشق عالم به موضوع نذر برای امام حسین (ع) به ویژه نذر فرهنگی می‌پردازد. از مهمترین بخش‌های این برنامه «نذر صبایی ها» است که عوامل برنامه با رویکرد معرفی نذرهای فرهنگی به نیابت از شنوندگان نذری می‌دهند و یک کار خیر انجام می‌دهند، از جمله حضور در مقبره شهدا، حضور در خانه سالمندان، انجام امور خیریه، اهدای کتاب صوتی و.... همچنین از مخاطبان صبایی می‌خواهند تا به عشق امام حسین (ع) یک کار خیر انجام داده و به پویش صبای حسینی بپیوندند.

تهیه کننده برنامه در ادامه عنوان کرد: در آیتم «حسینی ها» با گروه‌های مختلف جهادی که به نیت امام حسین (ع) به صورت گروهی کار خیر انجام می‌دهند، آشنا می‌شویم، که از عشق و ارادتشان به امام حسین (ع) و اهل بیت روایت می‌کنند. همچنین در بخش «هنر عاشورا» داستان عاشقی هنرمندانی را می‌شنویم که به عشق امام حسین (ع) نذرهای مختلفی کرده‌اند.

خادم پور یادآور شد: این ویژه برنامه در آیتم «با کاروان شور» به معرفی و همراهی کاروان‌های بزرگ عزاداری در کشور می‌پردازد. در آیتم «حسین عشق عالم» نیز روایتی از داستان دلدادگی غیر مسلمان‌ها به سالار شهیدان می‌شنویم.

این تهیه کننده در بخش دیگر درباره نذرهایی که در این برنامه محور قرار گرفته است، عنوان کرد: نذورات در بین مسلمانان در ایام مختلفی وجود دارد که ماه محرم از ایامی است که نذری‌های زیادی در آن ادا می‌شود؛ آیین نذری دادن به عزاداران امام حسین (ع) سنتی دیرینه و پسندیده در میان اکثر مسلمانان و به خصوص شیعیان دنیاست که در کشورمان رواج بیشتری دارد و شب و روز تاسوعا و عاشورا به اوج خود می‌رسد.

ویژه برنامه «نذر دل» از هفتم تا سیزدهم محرم هر روز ساعت ۱۷ به تهیه کنندگی امیر اکبری و با اجرای مهبد قناعت پیشه و مریم خادم پور پخش می‌شود.

کد خبر 5845212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha