۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۲

اورتگا: ناتو قصد اشغال روسیه را دارد

اورتگا: ناتو قصد اشغال روسیه را دارد

رئیس‌جمهور نیکاراگوئه گفت که جنگ اوکراین به اقتصاد کشورهای مسبب آن آسیب می‌زند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رئیس‌جمهور نیکاراگوئه معتقد است که کشورهای ناتو در تلاشند تا از طریق جنگ در اوکراین روسیه را به اشغال خود دربیاورند.

«دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه روز سه شنبه اعلام کرد که کشورهای ناتو که وارد جنگ در اوکراین شده اند، آرزوی فتح و اشغال روسیه را در سر دارند.

رئیس جمهور نیکاراگوئه تاکید کرد که این آرزوی تاریخی کشورهای غربی است. جنگ اوکراین از سوی ناتو و آمریکا هدایت می‌شود، که هر دو در تلاش هستند تا روسیه را از بین ببرند و جایگاه خود را به عنوان ارباب زمین تثبیت کنند.

اورتگا همچنین یادآور شد که جنگ اوکراین اقتصاد کشورهای اروپایی و آمریکا را تضعیف می‌کند، کشورهایی که بر این باورند که پیروزی در این جنگ از آن ناتو است.

رئیس جمهور نیکاراگوئه پیش از این نیز آمریکا را سرکرده یک ارکستر تروریستی بین المللی نامید که از اوکراین برای یافتن راهی به منظور خلاص شدن از دست روسیه استفاده می‌کند. اورتگا تاکید کرد که روسیه در اوکراین برای صلح و علیه فاشیست‌ها مبارزه می‌کند.

آمریکا و متحدانش از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار در قالب سلاح، مهمات و تجهیزات برای اوکراین کمک فراهم کرده‌اند.

کد خبر 5852006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha