۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۰۸

امام جمعه خارگ:

مسئولان برنامه‌ریزی بهتری برای استفاده از فرصت دریا داشته باشند

مسئولان برنامه‌ریزی بهتری برای استفاده از فرصت دریا داشته باشند

بوشهر- امام جمعه خارگ با تاکید بر استفاده از ظرفیت دریا گفت: توجه به ترانزیت و اقتصاد دریامحور، مهم‌ترین راهبرد خروج از تحریم ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر عصر دوشنبه در نشست بررسی فرصت‌های اقتصادی دریا محور با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری از مسئولان اظهار کرد: با وجود سهم ۹۰ درصدی حمل و نقل دریایی در تجارت جهانی، ظرفیت چند هزار کیلومتر مرزهای دریایی و اتصال کشور به دریا در شمال و جنوب کشور، هنوز توجه لازم به دریا وجود ندارد.

وی افزود: مدتی است حرکتی در این زمینه آغاز شده اما مسئولان باید با طراحی و برنامه‌ریزی، حرکت وسیع‌تری را برای استفاده از فرصت دریا و تأمین منافع ملی آغاز کنند.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: در کنار اقتصاد دریا پایه، توجه به تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، نیاز به هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید صنایع کوچک هستیم و این مهم نیازمند آموزش، توانمندسازی و حمایت از نیروی انسانی و تأمین مالی و بازار فروش است.

حجت الاسلام کارگر خاطر نشان کرد: توجه به ترانزیت و اقتصاد دریا محور، مهم‌ترین راهبرد خروج از تحریم‌هاست و این مهم با جدیت در لایحه برنامه هفتم توسعه باید در عمل مورد پیگیری قرار گیرد.

کد خبر 5861487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha