۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۵

معاون کانون پرورش فکری اردبیل:

آزادگان با صبر میهن‌پرستی را به معنای واقعی کلمه تشریح کردند

آزادگان با صبر میهن‌پرستی را به معنای واقعی کلمه تشریح کردند

اردبیل-معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: آزادگان با صبر و مقاومت در سخت‌ترین لحظه‌های عمر خود، ولایت مداری و میهن‌پرستی را به معنای واقعی کلمه تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش علومی بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از آزاده دوران جنگ تحمیلی با بیان اینکه آزادگان کشور متحمل سخت‌ترین شکنجه‌ها در دوران اسارت شدند، اظهار کرد: آزادگان و ایثارگران با صبر و مقاومت در سخت‌ترین لحظه‌های عمر خود، ولایت مداری و میهن‌پرستی را به معنای واقعی کلمه تشریح کردند.

وی با اشاره به هدف از تجلیل و تقدیر از آزادگان افزود: هدف از اجرای این مراسم تبیین نقش ایثارگران در حفظ تمامیت ارضی و امنیت ایران اسلامی، آشنایی کودکان و نوجوانان با جان‌فشانی‌هایی که در راه عزت و پایداری کشور صورت گرفته و انتقال مفاهیم و خاطرات این رویداد مهم به نسل آینده‌ساز کشور بوده است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بیان کرد: آزادگان اسوه‌های صبر و استقامت هستند که به تأسی از اسارت خاندان آل الله بعد از واقعه عاشورا، از آرمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی در زمین دشمن دفاع کردند.

علومی خاطرنشان کرد: برای تداوم راه شهدا و تمامی جانبازان و آزادگان در اعتلای نام ایران اسلامی وظیفه‌داریم فرهنگ ایثار و شهادت را با نگاهی به دوران درخشان پایمردی‌های رزمندگان در همه ادوار تاریخ این انقلاب به نسل آینده‌ساز کشور منتقل کرده و دوران پرافتخار دفاع مقدس را با گرامیداشت یاد و خاطره همه رزمندگان، زنده نگه‌داریم.

کار ما در طول مدت اسارت، سخت‌تر از دوران جنگ بود

صادق پام از آزادگان هشت سال دفاع مقدس نیز در این برنامه با بیان خاطرات دوران اسارت خود که در بند رژیم بعث عراق بود، اعضا را با فداکاری و جان‌فشانی آزادگان سرافراز آشنا کرد و افزود: کار ما در طول مدت اسارت، سخت‌تر از دوران جنگ بود چرا که در زمین و رودررو با دشمن باید از اعتقادات و باورهای دینی و ملی خود پاسداری می‌کردیم.

این آزاده سرفراز تصریح کرد: برای ایستادگی در برابر هجمه‌های دشمن با برگزاری جلسات مختلف فرهنگی، دینی و اعتقادی، باورهای خود را تقویت کرده و با تکیه بر فضل الهی و به مدد توسل به ائمه اطهار (ع) با آن‌ها مبارزه می‌کردیم.

کد خبر 5863948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha