۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی:

جشنواره طلای سرخ قاینات در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد

جشنواره طلای سرخ قاینات در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد

بیرجند- مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی گفت: جشنواره طلای سرخ شهرستان قاینات به عنوان یکی از رویدادهای تاثیرگذار در جذب گردشگران داخلی و خارجی در فهرست رویدادهای ملی کشور به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه وردی صبح یکشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت معرفی محصول راهبردی زعفران در استان در شاخه گردشگری کشاورزی و علاقه گردشگران به آشنایی با مراحل کاشت، داشت و برداشت آن و کیفیت زعفران قائنات به عنوان محصولی با استانداردهای بالا برای عرضه در سطح کشور و صادرات، کمیته ثبت رویدادهای گردشگری استان ثبت جشنواره طلای سرخ را در اولویت برنامه‌های ثبتی رویدادهای گردشگری استان قرار داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: در نهایت جشنواره طلای سرخ قاین در فهرست رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ۲۰۲۰۹۳۶۰ به ثبت رسید.

شاه وردی اظهار کرد: آشنایی با فرآوری، بسته‌بندی و همچنین کاربردهای دارویی گیاه زعفران از دیگر اهداف ثبت جشنواره بوده است و در کنار آن با توجه به اینکه شهرستان قائنات خاستگاه زعفران است، قائنات به عنوان پایتخت زعفران ایران به همگان معرفی خواهد شد.

وی گفت: با همت و تلاش معاونت گردشگری استان، ثبت سایر رویدادهای گردشگری استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور در دست اقدام است.

کد خبر 5887426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha