۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد؛

پلمب ۱۵۰۰ واحد متخلف از مقررات بهداشتی در البرز

پلمب ۱۵۰۰ واحد متخلف از مقررات بهداشتی در البرز

کرج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در یک سال اخیر یک هزار و ۵۰۰ واحد متخلف از مقررات بهداشتی پلمب شده و بیش از ۵ هزار متصدی متخلف به امور قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام صیادی به مناسبت، ۴ مهر، روز جهانی بهداشت محیط اظهار کرد: از شهریور ماه ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۱۲۱ هزار بازدید از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، مدارس، ندامتگاه‌ها و سایر مراکز تجمعی، کارخانجات مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، کارخانجات غیر مواد غذایی، مراکز پزشکی و تصویر برداری، باشگاه‌های ورزشی، استخرها، مراکز تفریحی و کلیه صنوف تحت پوشش انجام شده است.

وی بیان کرد: به همت کارشناسان سلامت محیط استان طی بازدیدهای انجام شده بیش از ۶۸۰۰ نمونه برداری تخصصی از مواد غذایی و آب آشامیدنی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: بیش از ۱۲۵ هزار مورد کلرسنجی از آب شبکه‌های آبرسانی شهری و روستایی استان صورت گرفته است در ۳۸۰ بازدیدی که از وضعیت آبیاری مزارع کشاورزی استان انجام شد ۱۶ کشاورز متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر یک هزار و ۵۰۰ واحد متخلف از مقررات بهداشتی پلمب شده و بیش از ۵ هزار متصدی متخلف به امور قضائی معرفی شدند.

صیادی با بیان اینکه ۳۸۸ تن مواد و غذایی فاسد و تاریخ گذشته معدوم شد، افزود: بیش از ۵ هزار شکایت دریافتی و گزارشات مردمی در خصوص عدم موارد بهداشتی بررسی شده و پاسخ داده شده است.

وی افزود: بیش از ۹۴ هزار آزمایش محیطی و مواد غذایی با دستگاه‌های سنجش سیار انجام و بیش از ۱۱۰ هزار کارت بهداشتی صادر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز متذکر شد: بیش از ۳۷ هزار گواهی نامه آموزش بهداشت عمومی صادر و ۲۴ پروانه فعالیت در بخش‌های تخصصی صادر و تمدید شد.

کد خبر 5895500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha