یکی از رهبران ائتلاف الفتح:

کنترل سیاسی و اقتصادی عراق باید از دست آمریکا خارج شود

کنترل سیاسی و اقتصادی عراق باید از دست آمریکا خارج شود

یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق بر ضرورت استقلال سیاسی و اقتصادی این کشور و خارج شدن عراق از دایره حکمرانی آمریکا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عائد صاحب» یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که آمریکا همچنان بر محافل تصمیم گیرنده در عراق کنترل دارد و بر این کشور فشار می‌آورد.

وی در ادامه افزود: زمانی که نحوه تعامل عراق و قطر با آمریکا را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم متوجه تفاوت‌های زیادی می‌شویم. قطر در این زمینه برتری‌های زیادی نسبت به عراق دارد.

صاحب بیان کرد: بررسی این روند بیانگر آن است که عراق هنوز به صورت رسمی خود را بازنیافته و آمریکا همچنان بر تصمیم گیری های سیاسی در این کشور کنترل دارد.

وی اضافه کرد: ما به زمان طولانی نیاز داریم تا بتوانیم کنترل اقتصادی و سیاسی عراق را از دست آمریکا خارج کنیم.

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق پیشتر از وابستگی این کشور به آمریکا انتقاد کرد و گفت که مایه شرم است که یک کارمند در خزانه‌داری آمریکا، کنترل عراق را در دست داشته باشد.

وی در ادامه افزود: بایستی وابستگی کشور به آمریکا را قطع و برای استقلال اقتصادی خود از آمریکا تلاش کنیم. العامری از مقامات سیاسی عراق خواست جسورانه، استقلال اقتصادی عراق و خروج از یوغ بردگی آمریکا را اعلام کنند.

العامری درباره بحران دلار در عراق که ناشی از مداخلات آمریکا است، اعلام کرد ذخایر دلاری بانک مرکزی عراق در اختیار آمریکا قرار دارد و این مساله استقلال اقتصادی عراق را خدشه دار می‌کند.

در همین ارتباط عدنان فیحان رئیس فراکسیون پارلمانی «الصادقون» با انتقاد از توطئه‌های آمریکا علیه عراق واشنگتن را عامل اصلی بدبختی و مشکلات بغداد دانست.

کد خبر 5899820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha