بررسی تمدید مجوز ماموریت برون‌مرزی ارتش ترکیه در پارلمان کلیدخورد

بررسی تمدید مجوز ماموریت برون‌مرزی ارتش ترکیه در پارلمان کلیدخورد

پارلمان ترکیه امروز پنجشنبه درخواست دولت اردوغان در تمدید حضور نظامی دو سالانه مجدد نیروهای ارتش ترکیه در عراق و سوریه را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید نوشت: پارلمان ترکیه امروز پنجشنبه درخواست دولت اردوغان درباره مجوز تمدید مجدد مأموریت نظامی ارتش ترکیه در سوریه و عراق برای دو سال دیگر را بررسی می‌کند.

به نوشته العربی، حضور نظامی ارتش ترکیه در خاک سوریه و عراق در پایان ماه میلادی جاری طبق مصوبه پارلمان این کشور به پایان می‌رسد.

دراین یادداشت که به امضای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه رسیده است، مدعی است: «خطرات و تهدیدات امنیت ملی همچنان در حال افزایش است که ناشی از تحولات و درگیری‌های جاری در مناطق مجاور مرزهای زمینی جنوبی ترکیه و محیط است.»

در بیانیه نهاد ریاست جمهوری ترکیه ادعا شده است: «ترکیه برای صیانت از تمامیت ارضی، وحدت ملی و ثبات همسایه خود عراق اهمیت زیادی قائل است، حضور عناصر حزب کارگران کردستان و داعش در عراق و نیز تحرکات بر اساس رویکردهای نژادی ادامه دارد.»

ارتش ترکیه مناطق مرزی زیادی از شمال سوریه را تصرف کرده و حداقل ۳۰ پایگاه نظامی در مناطق مختلف اقلیم کردستان عراق دارد.

انتظار می‌رود پارلمان ترکیه این یادداشت را از طریق کمیته‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار داده و به صحن ارائه دهد تا در مورد آن رأی گیری شود که امکان تصویب آن به دلیل حضور احزاب ملی‌گرا وجود دارد.

کد خبر 5903813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha