لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز چهارم؛

آمار جدید شهدا و مجروحان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه

آمار جدید شهدا و مجروحان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه با شدت تمام ادامه دارد و شماری دیگر از زنان و کودکان فلسطینی در این حملات به خاک و خون کشیده شدند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در چهارمین روز از نبرد طوفان الاقصی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین با بمباران مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد. این در حالیست که تحلیلگران صهیونیست نسبت به احتمال طولانی شدن جنگ علیه نوار غزه و وقوع یک جنگ چندجانبه هشدار داده‌اند.

اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس بر حمایت مالی پایدار از فلسطینیان تاکید کردند

اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس امروز سه شنبه پس از نشستی مشترک در عمان خواستار «حمایت مالی پایدار» از فلسطینی‌ ها شدند.

بیانیه حزب‌الله درباره درگیری‌های مرزی با صهیونیست‌ها

حزب‌الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: در پاسخ به تجاوزهای رژیم صهیونیستی و هدف‌قراردادن چند برج دیده‌بانی مقاومت اسلامی، شامگاه امروز مبارزان ما با دو فروند موشک، یک دستگاه زره‌پوش اسرائیلی از نوع زیلدا را در موقعیت الصدح واقع در غرب شهرک صلحا (شهرکی که از سوی دشمن اویویم نامیده می‌شود) هدف قرار دادند. این دو فروند موشک به زره‌پوش دشمن اصابت و آن را به طور کامل منهدم کردند.

حملات جدید رژیم صهیونیستی به غزه

منابع فلسطینی از حملات جدید رژیم صهیونیستی به غزه خبر دادند.

جدیدترین آمار شهدا و مجروحان حمله رژیم صهیونیستی به غزه

همزمان وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۸۴۹ نفر و زخمی شدن ۴۳۶۰ نفر بر اثر تنش آفرینی های اشغالگران در غزه و کرانه باختری خبر داد.

حملات سنگین موشکی به عسقلان

گردان‌های قسام پس از پایان اولتیماتوم داده‌شده به شهرک‌نشینان صهیونیست در عسقلان، حملات موشکی بی‌سابقه‌ای را به این شهرک صهیونیستی انجام داد و اعلام کرد که اگر اشغالگران سیاست آواره‌سازی غیرنظامیان فلسطینی را متوقف نکنند، موشک‌باران عسقلان تا اخراج کامل شهرک‌نشینان ادامه خواهد یافت و پس از اخراج آنان مقاومت به سراغ دیگر شهرک‌ها خواهد رفت.

گردان‌های قسام ۴ موج حملات موشکی را به این شهرک صهیونیستی انجام داده و شعله‌های آتش در این شهر به هوا خواسته است.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که بر اثر حملات موشکی مقاومت به شهرک صهیونیستی عسقلان چندین صهیونیست به هلاکت رسیده یا زخمی شده‌اند.

سما اعلام کرد که در جریان این حملات سنگین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از خودروهای نظامی خود پیاده شده و در خیابان‌های عسقلان در حالت درازکش پناه گرفته‌اند.

پیشتر ابوعبیده سخنگوی گردانهای قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرده بود: تا ساعت ۵ عصر امروز به وقت محلی به ساکنان شهر عسقلان مهلت می دهیم تا آن را ترک کنند.

سخنگوی قسام بیان کرد: در واکنش به جنایت کوچاندن مردم ما از سوی دشمن و وادار کردن آنها به خروج از منازلشان در برخی مناطق در غزه، ما به ساکنان شهر عسقلان اشغالی تا ساعت ۵ عصر به وقت محلی فرصت می دهیم تا از آنجا بروند.

منابع فلسطینی دقایقی پیش با انتشار تصاویری از آغاز حملات موشکی مقاومت فلسطین به عسقلان در پی پایان مهلت تعیین شده از سوی ابوعبیده سخنگوی قسام خبر دادند.

موشک‌باران فرودگاه بن گوریون / آژیر خطردر تل آویو به صدا درآمد

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش حماس) در واکنش به کشتار کودکان و زنان فلسطینی در جریان بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی حملات موشکی جدیدی را به سوی اراضی اشغالی انجام داد.

گردان‌های قسام با صدور بیانیه ای در این زمینه از حمله موشکی به فرودگاه بن گوریون در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان خبر داد.

علاوه بر این منابع عبری از شنیده‌شدن صدای آژیر خطر و موشک‌باران تل آویو خبر دادند. در اللد، ریشون لتسیون، فلاسیم، کفار عزه، ساعد و حولون نیز آژیر هشدار به صدا درآمده است.

از سوی دیگر منابع فلسطینی از شهادت دو تن از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه خبر دادند. بر این اساس شب گذشته زکریا معمر عضو دفتر سیاسی حماس و رئیس روابط عمومی این جنبش به شهادت رسیده و جواد ابوشماله یکی دیگر از اعضای دفتر سیاسی حماس و رئیس امور مالی این جنبش نیز شهید شده است.

قسام: به ساکنان عسقلان تا ساعت ۵ عصر مهلت می‌دهیم

سخنگوی گردانهای قسام شاخه نظامی به صهیونیستها ضرب الاجل داد. ابوعبیده سخنگوی گردانهای قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد: تا ساعت ۵ عصر امروز به وقت محلی به ساکنان شهر عسقلان مهلت می دهیم تا آنرا ترک کنند.

سخنگوی حماس بیان کرد: در واکنش به جنایت کوچاندن مردم ما از سوی دشمن و وادار کردن آنها به خروج از منازلشان در برخی مناطق در غزه، ما به ساکنان شهر عسقلان اشغالی تا ساعت ۵ عصر به وقت محلی فرصت می دهیم تا از آنجا بروند.

تخلیه ۷۵ درصدی منطقه الجلیل در شمال اراضی اشغالی

منابع عبری اذعان کردند که اکثر ساکنان منطقه الجلیل در شمال اراضی اشغالی که هم مرز با لبنان است، به دلیل ترس از عملیات جدید نظامی اقدام به ترک منازل خود کرده اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بیش از ۷۵ درصد صهیونیست‌های ساکن الجلیل در شمال فلسطین اشغالی از ترس نفوذ و حمله احتمالی مبارزان مقاومت این منطقه را ترک کرده و به دیگر مناطق رفته‌اند.

این در حالی است که روز گذشته در جریان درگیری‌ها در نقاط مرزی لبنان و اراضی اشغالی، سه نظامی صهیونیست از جمله یک فرمانده به هلاکت رسیده بودند. حزب الله لبنان نیز از شهادت سه مبارز مقاومت در این درگیری‌ها خبر داد.

شهرک‌نشینان مسلح‌تر شدند

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ۱۰ هزار قبضه سلاح دیگر در میان شهرک‌نشینان در مناطق مختلف توزیع کرده است.

این در حالی است که رسانه‌های غربی همواره تلاش دارند با طرح این مساله که شهرک نشینان صهیونیست افراد غیر نظامی هستند، عملیات‌های نظامی مقاومت فلسطین را تحت الشعاع قرار دهند.

هشدار درباره گرفتاری اسرائیل در دام حمله زمینی به غزه / تل‌آویو، قاهره را تهدید کرد

روزنامه عبری زبان هاآرتص امروز نوشت: حمله زمینی به غزه ممکن است که «اسرائیل» را با خطری موجودیتی روبرو کند. این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد نظامی درباره پیامدهای حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه هشدار داد.

«دیوید عبری» فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی و معاون پیشین رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم صهیونیستی در این باره گفت: ورود زمینی به غزه می‌تواند به یک تله راهبردی برای اسرائیل تبدیل شود و ما را در معرض خطرات جدی قرار دهد.

آمار جدید شهداء و مجروحان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه

وی افزود: من معتقدم اجرای عملیات زمینی علیه غزه از سوی ارتش، می‌تواند به تحولاتی منجر شود که در نهایت اسرائیل را با خطر موجودیتی مواجه خواهد کرد.

تل‌آویو، قاهره را تهدید کرد

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به مصر گفته است که هر کامیونی که کمک‌های انسان دوستانه به نوار غزه منتقل کند، هدف حمله قرار خواهد گرفت.

این تهدید رژیم صهیونیستی در راستای محاصره کامل و همه جانبه غزه مطرح شده است. رژیم صهیونیستی از روز گذشته در پی تداوم ناکامی‌های نظامی برابر مقاومت فلسطین، از قطع آب و برق این باریکه خبر داده و تاکید کرده که از ورود محموله‌های غذایی و دارو به غزه جلوگیری می‌کند.

کشورهای عربی و اسلامی به غزه آب و غذا برسانند

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق طی سخنانی درباره فلسطین اعلام کرد: مقاومت جبروت رژیم صهیونیستی را درهم شکست. وی از کشورهای عربی و اسلامی به ویژه عربستان و ایران خواست که آب و غذا به غزه برسانند.

رهبر جریان صدر همچنین از مصر خواست که گذرگاه رفح را به روی کمک‌ها به غزه بگشاید.وی افزود: بازپس گیری قدس و اراضی اشغالی در فلسطین امانتی بر گردن ما است و برادران ما در غزه حماسه بی نظیر حتی بدون کمک خلق خواهند کرد.

مقتدی صدر از آمادگی برای تهیه آب و رساندن آن به غزه خبر داد و از حکام عرب به شدت انتقاد کرد. وی افزود: ننگ و عار بر کسانی که تماشاگر اوضاع غزه ماندند حتی زمانی که آب و غذا را به روی آنها بستند. ما از موضع غرب ظالم در قبال غزه و حمایت از اسرائیل ابراز شگفتی نمی‌کنیم. ما منتظر سقوط بت آمریکا و نیز رژیم صهیونیستی و پایان پیرخرفت بایدن هستیم.

بمباران شدید غزه و شهادت شماری دیگر از زنان و کودکان فلسطینی

منابع فلسطینی از شهادت شماری دیگر از فلسطینی‌ها در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه خبر دادند. منابع محلی اعلام کردند که بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه الصبره در شهر غزه ۶ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهیدان و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی خبر داد. در جریان حملات شدید جنگنده‌های اسرائیلی که به شکل بی سابقه وحشیانه است، برج‌های مسکونی و منازل غیرنظامیان هدف قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهیدان ۶۸۷ نفر است که در میان آنها ۱۴۰ کودک و ۱۰۵ زن به چشم می‌خورند. همچنین وزارت بهداشت غزه از زخمی شدن ۳۸۰۰ نفر خبر داد. آمار شهیدان و مجروحان به علت بمباران مداوم افزایش پیدا خواهد کرد.

هنیه: عملیات طوفان الاقصی به طور کامل توسط نیروهای مقاومت فلسطین انجام شده است

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی از طراحی تا اجرا به طور کامل به دست نیروهای مقاومت فلسطین انجام شده است.

وی افزود: حماس به اطلاع همه طرفهایی که درباره اسیران دشمن نزد مقاومت رایزنی کرده اند، رسانده که این پرونده قبل از پایان جنگ علیه غزه گشوده نخواهد شد و هرگز رخ نخواهد داد مگر طبق خواسته های مقاومت.

هنیه با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی از طراحی تا اجرا نبردی فلسطینی است در عین حال بر وجوب مشارکت امت اسلامی در این نبرد به ویژه نیروهای مقاومت تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که ملت فلسطین در غزه بار دیگر توان خود را در پایداری و جانفشانی در راه آزادی و کرامت خود به اثبات رساند.

هنیه گفت: ویرانی و وحشی گری که رژیم فاشیست صهیونیستی علیه ملت سرافزار ما در غزه انجام می دهد نمایانگر نتایجی است که ضربات قسام و گروههای مقاومت از ابتدای نبرد طوفان الاقصی وارد کرده اند.

وی افزود: اقدامات دشمن هرگز لکه شکست آنرا پاک نخواهد کرد. دشمن بهای سنگین جنایات و تروریسم خود را خواهد پرداخت.

یک یگان ارتش رژیم صهیونیستی از روی زمین محو شد / تخلیه کامل شهرک‌های اطراف غزه

منابع عبری اذعان کردند که در جریان عملیات طوفان الاقصی، مبارزان مقاومت فلسطین توانسته اند یک یگان ارتش رژیم صهیونیستی را به طور کامل به همراه نیروهای آن از بین ببرند.

آمار جدید شهداء و مجروحان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه

روزنامه هاآرتص به نقل از فرمانده یگان نظامی ۹۸ ارتش اعلام کرد که اتاق عملیات این یگان ارتش رژیم صهیونیستی به طور کامل نابود شده و همه نظامیان حاضر در آن نیز کشته شدند.

بنابر این گزارش، این یگان نظامی به طور کامل از بین رفته و تجهیزات نظامی و اتاق عملیات فرماندهی آن نیز از سوی نیروهای مقاومت منهدم شده است.

تخلیه کامل شهرک‌های اطراف غزه

از سوی دیگر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تمامی شهرک‌های صهیونیستی مجاور باریکه غزه تخلیه شده است.

وی همچنین مدعی شده که ارتش رژیم صهیونیستی کنترل اوضاع در این منطقه را بدست گرفته و شب گذشته هیچ مبارز فلسطینی به داخل اراضی اشغالی نفوذ نکرده است.

کمبود مواد غذایی در اراضی اشغالی

پایگاه خبری عبری زبان والا از کمبود شدید مواد غذایی و خوراکی در فروشگاه‌ها و مغازه‌های اسرائیلی خبر داد.

گفتنی است در روزهای اخیر صهیونیست ها به دلیل ترس و شدید ناشی از فراگیر شدن دامنه جنگ، اقدام به ذخیره مواد غذایی در خانه های خود کرده اند. البته بسیاری از صهیونیست ها نیز فرار را بر قرار ترجیح داده و با ترک اراضی اشغالی راهی کشورهای دیگر و موطن های اصلی خود شده اند.

بی‌خانمانی ۱۳۷ هزار فلسطینی در غزه / آب و غذای اسرای فلسطینی قطع شد

بی‌خانمانی ۱۳۷هزار فلسطینی در غزه/ آب و غذای اسرای فلسطینی قطع شد

منابع فلسطینی از آواره شدن دستکم ۱۳۷ هزار فلسطینی در پی تداوم حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه خبر می دهند.

در پی تخریب گسترده منازل فلسطینی‌ها در بمباران شدید ارتش رژیم صهیونیستی طی چهار روز تا به حال ۱۳۷ هزار فلسطینی بی‌سرپناه و آواره شده‌اند و دیگر مدارس سازمان ملل در غزه ظریف پذیرش آوارگان جدید را ندارد.

بنابراین گزارش، تعداد قابل توجهی از این آوارگان در اصل از آوارگان سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ هستند که پس از گذشته بیش از هفت دهه بار دیگر طعم بی خانمانی و آوارگی را چشیده اند.

حملات هدفمند علیه بیمارستان ها و نیروهای امدادی فلسطینی

بی‌خانمانی ۱۳۷هزار فلسطینی در غزه/ آب و غذای اسرای فلسطینی قطع شد

منابع رژیم صهیونیستی در اقدامی غیرانسانی و خلاف قوانین بین‌الملل بیمارستان ها، آمبولانس‌ها و امدادگران فلسطینی را هدف قرار داده است.

بی‌خانمانی ۱۳۷هزار فلسطینی در غزه/ آب و غذای اسرای فلسطینی قطع شد

آب و غذای اسرای فلسطینی قطع شد

برخی منابع خبری گزارش دادند که دشمن صهیونیستی اقدام به قطع آب و غذا به روی اسرای فلسطینی کرده است و زندانبان و نیروهای امنیتی اسرائیلی در حال شکنجه شدید آن‌ها هستند.

رژیم صهیونیستی از روز گذشته نیز ضمن قطع آب آشامیدنی غزه، از ورود محموله های غذا و دارو به نوار غزه جلوگیری کرده است.

اعتراف رژیم صهیونیستی به هلاکت ۱۲۴ نظامی / رسانه های عبری: قسام کودک نمی‌کشد

اعتراف رژیم صهیونیستی به هلاکت ۱۲۴ نظامی/ قسام کودک نمی‌کشد+ فیلم

ارتش رژیم صهیونیستی ضمن انتشار اسامی ۳۸ کشته دیگر خود، تاکنون به هلاکت ۱۲۴ نظامی در عملیات طوفان الاقصی اذعان کرده است، آماری که منابع آگاه آن را بسیار بالاتر می دانند.

ارتش این رژیم، اسامی ۳۸ نفر دیگر از کشته‌های خود در درگیری‌ها با مقاومت در جریان نبرد طوفان الاقصی را منتشر کرد. ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون شمار کشته‌های خود از آغاز این جنگ را ۱۲۴ نفر اعلام کرده است، در شرایطی که منابع آگاه فلسطینی تاکید دارند که این آمار بسیار بالاتر است.

صهیونیست‌ها همواره در سال‌های اخیر در راستای قوی نشان دادن خود و جلوگیری از تضعیف بیشتر جایگاه ارتش این رژیم، اقدام به سانسور شدید اخبار به ویژه در زمینه تلفات جنگی می‌کنند.

در عین حال رسانه‌های صهیونیستی اسامی شماری از فرماندهان و مسئولان ارشد نظامی صهیونیست که تا این لحظه در نبرد طوفان الاقصی به هلاکت رسیدند را منتشر کرده اند:

اوفر لیبشتاینوویچ رئیس شورای شهرک نشینان شاعر هنگیف

یوناتان اشتاین‌برگ فرمانده تیپ ناحال

مارتن کوزمتزاک فرمانده در اداره هماهنگی عملیات نظامی

نسیم لوجی جانشین فرمانده یگان ویژه ماگلان در مرزبانی جنوبی

یتسحاق بازوکا شویلی فرمانده امنیتی در منطقه جنوبی

گای داویدوف رئیس پلیس رهط در منطقه جنوبی

اوفیر صهیونی فرمانده نظامی در گردان ۵۱

ساهر محلوف فرمانده نظامی در مرکز فرماندهی ۴۸۱ ارتباطات

یوتام بن بیست فرمانده گروهان در واحد جنگ ترکیبی

اویک روزنتال افسر یگان ویژه ماگلان

رسانه‌های عبری: قسام کودک نمی‌کشد!

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز گزارش داد: به گواه شهرک‌نشینان اسرائیلی اطراف غزه، نیروهای قسام شاخه نظامی حماس زنان و کودکان را به حال خود رها کردند و بر دیوار منازل نوشتند که «قسام کودکان را نمی‌کشد.

اعتراف رژیم صهیونیستی به هلاکت ۱۲۴ نظامی/ قسام کودک نمی‌کشد+ فیلم

این در حالی است که صهیونیست‌ها طی تجاوزات روزهای اخیر خود علیه غزه تاکنون ۱۴۰ کودک و بیش از ۱۰۰ زن فلسطینی را به شهادت رسانده اند.

شهرک نشین زن صهیونیست در گفتگو با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت که نیروهای قسام در جریان حمله شنبه گذشته وارد منزلشان در شهرک شده و به مدت دو ساعت آنجا بودند و هیچ آسیبی به زنان و کودکان نرساندند.

این شهرک نشین می‌گوید که نیروهای حماس به من گفتند: نگران نباش ما مسلمان هستیم و زنان و کودکان را اذیت نمی‌کنیم!

روز گذشته نیز تصاویری از یک مبارز قسامی منتشر شده بود که در زمان حضور در منزل یک شهرک نشین صهیونیست تاکید داشت که به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص)، مجاهدان در راه خدا در جنگ به زنان و کودکان آسیبی نمی‌رسانند.

«پیش به سوی فلسطین» / رژه خودرویی مردم ترکیه در حمایت از غزه

رژه خودرویی مردم ترکیه در حمایت از فلسطین و غزه+ فیلم و عکس

در ادامه حمایت‌های جهانی از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، هزاران نفر از مردم ترکیه با رژه خودرویی در شهر استانبول حمایت خود را اعلام کردند. حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کشتار مردم بی‌گناه در روزهای اخیر با محکومیت‌های مردمی در شهرهای مختلف جهان روبرو بوده است؛ هزاران نفر از مردم ترکیه در شهر استانبول نیز شامگاه دوشنبه در اقدامی متفاوت با خودروها و موتورسیکلت‌های خود و با شعار «پیش به‌سوی فلسطین» جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

اسرائیل از آمریکا و اروپا صدها نظامی وارد می‌کند / فرار صهیونیست‌ها از عسقلان

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه گزارش داد که نیروی هوایی این رژیم صدها نظامی ارتش صهیونیستی از یهودیان سراسر اروپا را برای مشارکت در جنگ به فلسطین اشغالی منتقل خواهد کرد.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که شهرداری عسقلان تعداد زیادی اتوبوس برای خارج کردن صهیونیست‌ها به این شهر اعزام کرده است.

درخواست از خبرنگاران خارجی برای ترک غزه / شهادت ۷ خبرنگار فلسطینی

منابع پزشکی در غزه پیش اعلام کردند که هشام النواجحه خبرنگار فلسطینی که در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به عمارت مسکونی حجی در نوار غزه زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. طی ساعات گذشته ۳ خبرنگار فلسطینی در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه شهید شدند.

این در حالی است که در بمباران بامداد امروز سه شنبه علیه غرب غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی یک خبرنگار دیگر به اسم سعید الطویل شهید شده بود. ارگان رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که تعداد شهدای خبرنگار در حملات دشمن صهیونیستی به ۷ نفر رسیده است.

اسامی این شهدا عبارت است از:

۱- شهید ابراهیم لافی
۲- شهید محمد جرغون
۳- شهید محمد صالحی
۴- شهید اسعد شملخ
۵- شهید سعید طویل
۶- شهید محمد صبح ابو رزق
۷- شهید هشام النواجحه

رسانه های فلسطینی نیز با انتشار تصاویری از آغاز مراسم تشییع پیکر شهدای رسانه فلسطینی در نوار غزه خبر دادند.

سخنگوی ارتش صهیونیستی که با هدف جلوگیری از مخابره اخبار جنایات فجیعش به جهان به دفاتر رسانه‌های غزه حمله و دیشب چند خبرنگار را شهید کرد، حالا از خبرنگاران خارجی خواسته است که نوار غزه را از طریق گذرگاه رفح ترک کنند.

طنین شعار «فلسطین از نهر تا بحر» در قلب آمریکا

شمار زیادی از حامیان فلسطین در نقاط مختلف جهان با برگزاری تجمعی گسترده جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه را محکوم کردند.

مردم آمریکا با برگزاری تجمعی گسترده جنایات جنگی و تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را محکوم کردند.

در این تظاهرات آمریکایی ها با سردادن شعارهایی از مردم مظلوم غزه حمایت کرده و جنایات اشغالگران صهیونیست را به شدت تقبیح نمودند.

طنین شعار «فلسطین از نهر تا بحر» در قلب آمریکا+ تصاویر

یکی از نکات مهم در این تظاهرات، سر دادن شعار و برافراشتن پارچه نوشته های با مضمون فلسطین از نهر تا بحر(Palestine from the river to the see) بود که بسیار مورد توجه رسانه های قرار گرفته است.

اسرائیل در صدد واردات نیروی نظامی جدید از خارج

این در حالی است که روز گذشته نیز حامیان فلسطین در دو شهر نیویورک و واشنگتن با برگزاری تظاهرات مشابهی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و با مردم فلسطین به ویژه اهالی غزه اعلام همبستگی کرده بودند.

طنین شعار «فلسطین از نهر تا بحر» در قلب آمریکا+ تصاویر
تظاهرات در حمایت از فلسطین در برابر کاخ سفید

مردم شهر منچستر انگلیس نیز اخیراً در تظاهراتی گسترده جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان در غزه را محکوم کرده بودند.

طنین شعار «فلسطین از نهر تا بحر» در قلب آمریکا+ تصاویر
تظاهرات مردم شهر منچستر انگلیس در حمایت از فلسطین

در شهر بارسلون اسپانیا نیز اخیراً تظاهراتی در محکومیت جنایات صهیونیست ها برگزار شده بود.

طنین شعار «فلسطین از نهر تا بحر» در قلب آمریکا+ تصاویر
تظاهرات در حمایت از فلسطین در بارسلون

حمایت «اوباما» از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با انتشار پیامی در فضای مجازی حمایت خود را از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد. در ادامه حمایت‌های تمام قد سیاسی و نظامی آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی، باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق این کشور نیز حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه و کشتار مردم را «دفاع از خود در برابر تروریسم» نامید.

اوباما بدون اشاره به جنایت‌های هرروزه نظامیان صهیونیستی علیه مردم فلسطین و محاصره چند ساله مردم غزه، عملیات بزرگ و انتقام‌جویانه نیروهای مقاومت فلسطین علیه نظامیان صهیونیست را «حملاتی تروریستی علیه اسرائیل و کشتار مردم بی‌گناه» توصیف کرد.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با این حال مدعی شد که «ما باید برای صلح عادلانه و پایدار برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به طور یکسان تلاش کنیم.»

تاکید نخست‌وزیر قطر بر ضرورت کاهش تنش‌ها در فلسطین

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و «هاکان فیدان» همتای ترکیه‌ای او در خصوص تحولات جاری در فلسطین و درگیری‌ها با دشمن صهیونیستی به صورت تلفنی رایزنی کردند.

در این تماس تلفنی که از سوی وزیر خارجه ترکیه صورت گرفت، آخرین تحولات فلسطین و راه‌های کاهش تنش در این منطقه بررسی شد. نخست وزیر قطر در این گفتگوی تلفنی نسبت به افزایش تنش‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی عمیقاً ابراز نگرانی کرده و خواهان خویشتن داری دو طرف شد.

وی بر ضرورت تقویت تلاش‌های قطر و ترکیه برای آتش بس و کاهش تنش تاکید کرد. روز گذشته برخی منابع اعلام کردند که قطر در حال وساطت برای انجام مبادله فوری اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی است.

یک منبع در جنبش حماس در گفتگو با خبرگزاری چینی شینهوا گفت که جنبش حماس به قطر ابلاغ کرده مخالفتی با چنین مبادله‌ای ندارد.

این منبع بیان کرد که حماس خواستار آزادی تمامی زنان اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی شده است.

نظامیان ذخیره رژیم صهیونیستی: «ما را فراخواندند اما تجهیزات نیست»

خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد: گوشی من پر شده از پیام‌های نظامیان ذخیره اسرائیل که برای مشارکت در جنگ به ارتش فراخوانده شده اند.

وی در ادامه افزود: آنها می‌گویند، ما فراخوانده شده ایم اما دیدیم که تجهیزات لازم برای شرکت در جنگ وجود ندارد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز گزارش داد: ارتش اسرائیل از ناکامی‌های پی در پی در برابر نیروهای فلسطینی رنج می‌برد که در این میان می‌توان به کمبود تعداد نیرو در نوار غزه و مشکلات انتقال نیرو به مناطق درگیر اشاره کرد.

روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل کمبود نیرو اقدام به فراخواندن ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره خود کرد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی را در نبرد طوفان الاقصی با تعبیر «شکست اکتبر ۲۰۲۳» یاد می‌کند.

گلوله باران مرکز ایست بازرسی جنین توسط مقاومت

منابع محلی اعلام کردند که نیروهای مقاومت فلسطین امروز سه شنبه یک ایست بازرسی متعلق به نظامیان صهیونیست در شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری را گلوله باران کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای فلسطینی ایست بازرسی نظامی «سالم» را در غرب شهر جنین هدف قرار دادند.

منابع محلی اعلام کردند که این نیروها موفق شدند به سلامت از منطقه خارج شوند.

افزایش آمار شهدای فلسطینی

بهداشت فلسطین اعلام کرد که در چهارمین روز از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تعداد شهدای فلسطینی به ۷۰۴ تن از جمله ۱۴۳ کودک و ۱۰۵ زن رسیده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: این حملات تاکنون نزدیک به ۴ هزار زخمی در میان شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و نوارغزه برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد: در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تمام اعضای تعداد زیادی از خانواده‌های فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. نیروهای امدادگر فلسطینی برای نجات جان ده‌ها فلسطینی زخمی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

این در حالیست که آمارهای منتشر شده از سوی اشغالگران صهیونیست از هلاکت هزار و ۱۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۲ هزار و ۶۰۰ تن دیگر در عملیات طوفان الاقصی از روز شنبه گذشته تاکنون حکایت دارد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بیش از ۲ هزار صهیونیست در بیمارستان‌های این رژیم بستری شده‌اند که حال ۳۵۰ تن از آنها بسیار وخیم گزارش شده و تعداد قابل توجهی از این صهیونیست‌ها در کما به سر می‌برند.

ارتش رژیم صهیونیستی در حملات گسترده امروز خود علیه نوار غزه ساختمان‌های مسکونی در شهر الاسری واقع در جنوب غزه را هدف قرار داد.

قایق‌های ارتش اشغالگر نیز از صبح امروز سواحل غزه را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داده‌اند.

نگرانی نسبت به وقوع جنگ چندجانبه علیه رژیم صهیونیستی

«الون بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم به سمت یک جنگ طولانی مدت با غزه حرکت می‌کند.

وی در ادامه افزود: این یک عملیات نیست بلکه جنگ طولانی مدت و پی در پی است که معتقدم مدت طولانی به خود اختصاص می‌دهد و چه بسا بیش از چند هفته ادامه داشته باشد.

بن دیوید تصریح کرد: نگاه‌ها به سمت شمال دوخته شده است و ممکن است در یک لحظه خود را در میان یک جنگ چند جانبه بیابیم.

وی اضافه کرد: تحولات در شمال اسرائیل ممکن است به سمت وخامت اوضاع پیش برود.

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند که جبهه شمالی برای ارتش رژیم صهیونیستی بسیار نگران کننده است.

نتانیاهو مشغول گفتن دروغ‌های سیاسی است

امیر تیفون روزنامه نگار صهیونیست نیز اعلام کرد که نزدیک به هزار کشته و ۱۰۰ مفقودی روی دست رژیم صهیونیستی باقی مانده و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مشغول دروغ‌های سیاسی خود است.

تیفون تاکید کرد که نتانیاهو مسئول شکست اخیر رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای مقاومت فلسطین است و این شکست بدترین ناکامی در تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی به شمار می‌رود.

آغاز موج جدید حملات علیه نوار غزه

از سوی دیگر شبکه الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که اشغالگران صهیونیست از صبح امروز حملات گسترده جدیدی را علیه نوار غزه آغاز کرده‌اند.

ارتش این رژیم مدعی شد که از آغاز درگیری‌ها تاکنون ۴۰۱ تن از نیروهای وابسته به جنبش حماس را به شهادت رسانده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که بیمارستان بیت حانون در پی بمباران جنگنده‌های اسرائیلی به طور کامل از خدمت خارج شده و قادر به پذیرش مجروحان نیست.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که دیگر هیچ نیروی مسلح فلسطینی در شهرک‌های اطراف نوار غزه نیست و کنترل این منطقه به دست نظامیان صهیونیست افتاده است.

شبکه الجزیره گزارش داد که تعداد کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی از جمله سربازها و افسران این رژیم به ۱۲۴ تن رسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز تعداد کشته‌های این رژیم از زمان آغاز طوفان الاقصی تاکنون را هزار نفر اعلام و تاکید کردند که این آمار در حال افزایش است.

کد خبر 5907435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • M IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      15 3
      مصری ها دارند تماشا می کنند برای این مردم بی رگ گنده گنده متاسفم،،،،، اگر مقاومت همه دست بر بکار نشود دونه دونه اسرائیل همه را می شکند اسرائیل مقاومت در برابر همه نیروهای مقاومت را ندارند اینجوری شکست می خورد مقاومت، امروز آن روز ی است که برای ش آماده شده بود ید