لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/روز هشتم؛

کشتار بزرگ در غزه

کشتار بزرگ در غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر دامنه حملات وحشیانه خود افزوده‌اند و شمار زیادی از جمله کودکان را به خاک و خون کشیدند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق شمالی، شرقی و غربی نوار غزه در حالی برای چندمین روز پیاپی ادامه دارد که اشغالگران صهیونیست تعمدا کادر درمانی و خبرنگاران و نیروهای خدماتی در این منطقه را هدف قرار می‌دهند.

حملات پیاپی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه

غزه همچنان آماج حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی است و فلسطینیان ساکن غزه در معرض خطر قرار دارند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: هفته‌های سختی پیش‌رو داریم

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرد که هفته‌های سختی در انتظار این رژیم است.

تظاهرات در دانمارک، اردن و سوئد علیه اشغالگران صهیونیست و جنایت‌هایشان علیه فلسطینیان

مردم در کشورهای دانمارک، اردن و سوئد امروز در اعتراض به اشغالگران صهیونیست و جنایت‌هایشان علیه فلسطینیان راهپیمایی کردند.

موشک‌باران مجدد شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه

منابع خبری از موشک‌باران مجدد شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه و به گوش رسیدن صدای آژیر در این مناطق خبر می‌دهند.

بیانیه حزب الله درباره درگیری در مرز لبنان با فلسطین اشغالی

حزب‌الله لبنان درباره جدیدترین درگیری‌ها در مرز میان لبنان و اراضی اشغالی بیانیه صادر کرد.

حزب‌الله لبنان در این بیانیه اعلام کرد: مبارزان مقاومت اسلامی عصر امروز شنبه مجددا مرکز دیده‌بانی ارتش اشغالگر قدس در منطقه «برکه النقار» واقع در مزارع اشغالی شبعا در لبنان را هدف قرار دادند.

در ادامه بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: این مرکز مورد اصابت قرار گرفت و بخش زیادی از تجهیزات فنی و تکنولوژیک آن نابود شد.

پیشتر نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای دیگر با اشاره به حملات کوبنده به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی بیان کرد: مقاومت ضربات دقیق و مستقیمی به ۵ مرکز نظامی اسرائیلی در مزارع شبعا وارد کرد.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: در ساعت سه و ربع به وقت محلی، نیروهای مقاومت مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را در مزارع شبعا هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه خود تاکید کرد: مواضع رادار، رویسات العلم، السماقه، زبدین و رمثا را با موشک هدایت شونده و خمپاره هدف قرار دادیم.

هنیه: ارتش بزدل رژیم صهیونیستی توان رویارویی ندارد به کشتار روی آورده است

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: ما در برابر تبعات ویرانگر شکست راهبردی دشمن در هفتم اکتبر که زلزله بزرگی در رژیم صهیونیستی ایجاد کرد، قرار داریم.

وی افزود: مقاومت تاریخ طوفان الاقصی را رقم زد که سرآغاز زوال اشغالگران از سرزمین و قدس ما است.

هنیه بیان کرد: اشغالگران به ارتکاب کشتار و آواره کردن روی آورده اند تا شکستی که پس از ضربه قسام متحمل شده اند را جبران نمایند.

وی افزود: ارتش بزدل رژیم صهیونیستی توان رویارویی با مردان شجاع ما را ندارد و به کشتار روی آورده است.

هنیه بیان کرد:راهبرد آزادی و بازگشت را با وجود اقدامات دشمن با حمایت همه جانبه آمریکا و غربف از سرخواهیم گرفت. مردم غزه در سرزمین خود ریشه دارند و از غزه خارج نخواهند شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه تاکید کرد: ضربه راهبردی که به اشغالگران وارد شد گواه این است که آزادسازی اراضی ما در دسترس است.

وی ضمن تقدیر از راهپیمایی هایی که زیر بمباران برگزار شد تا از مقاومت و قسام حمایت کند، افزود: هجرتی نه از غزه و نه کرانه باختری به مصر رخ نخواهد داد. از مقامات مصر که آماده میزبانی از فلسطینیان هستند، تشکر می کنم اما اساس هجرتی در کار نخواهد بود.

هنیه بیان کرد: تصمیم راندن ساکنان غزه با حمایت آمریکا، سرنوشتش شکست خواهد بود. به برادران در مصر می گویم که تصمیم ما این است که در سرزمین مان بمانیم.

وی در ادامه تاکید کرد: حماس از هجمه رسانه ای ترسی به دل راه نمی دهد. حماس غیرنظامیان و کودکان را هدف قرار نمی دهد. از همه کسانی که از غزه و مقاومت علیه اشغالگران حمایت کردند، کمال تشکر را دارم و خواهان ادامه آن هستم.

هنیه گفت: این ضربه راهبردی صفحه جدید و درخشانی رقم زد که مفاد آن این است که اشغالگران باید از خاک ما بروند واسیران آزاد شوند. کرانه باختری باید فعال بماند زیرا ما یک ملت هستیم. ما خواهان آن هستیم که اشغالگران از سرزمین ما و قدس ما بروند و کشوری در فلسطین به پایتختی قدس برپا کنیم.

کشتاری که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در دیر بلح و دو اردوگاه دیگر رقم زدند

خبرنگار الجزیره از شهادت ۲۵ نفر و زخمی شدن ۱۰۰ نفر دیگر در بمباران منزلی در اردوگاه الشاطی در غرب غزه خبر داد.

خبرنگار المیادین هم گزارش داد: بیست زخمی از یک خانواده به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شده است. دهها کودک شهید به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شده است. تعداد شهدایی که به این بیمارستان وارد شده‌اند گواهی دهنده کشتاری بزرگ است.

این رسانه از انتقال پیکر یک دختربچه که چند ماهی بیشتر از عمرش نمی‌گذرد به این بیمارستان خبر داد.

خبرنگار المیادین از ۲۰ شهید و بیش از ۸۰ زخمی در جدیدترین کشتار اشغالگران در محله الفاخوره در غرب جبالیا خبر داد.

المیادین گزارش داد: رژیم صهیونیستی سه کشتار در آن واحد انجام داده است. درجریان حمله به منزل خانواده جوده هم ۱۰ نفر شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند. همچنین در حمله هوایی به منزل خانواد برغوت پنج نفر شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند. در بمباران منزلی در دیرالبلح در غزه هم ۲۰ نفر شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

خبرنگار المیادین از کشتار جدید در خیابان حمید در محله الشاطی خبر داد که بر اثر آن شمار زیادی شهید و زخمی شده‌اند.

المیادین از شهادت ۹۰ نفر که بیشتر آنها کودک هستند در جریان حملات ساعات گذشته به غزه خبر داد.

جنایت جدیدی که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در دیرالبلح رقم زدند.

تداوم تبادل حملات موشکی و توپخانه‌ای در مزارع شبعا

تداوم تبادل حملات موشکی و توپخانه‌ای در مزارع شبعا

منابع لبنانی از تداوم تبادل حملات موشکی و توپخانه ای میان مقاومت و رژیم صهیویستی در رویسات العلم، السماعه، زبدین، الرمثاف تلة الزادار در داخل مزارع اشغالی شبعا خبر دادند.

خبرنگار النشره از تداوم تبادل حملات موشکی و توپخانه ای میان مقاومت و رژیم صهیویستی در رویسات العلم، السماعه، زبدین، الرمثاف تلة الزادار در داخل مزارع اشغالی شبعا خبر دادند.

گنبد آهنین رژیم صهیونیستی فعال شده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی از بمب های فسفری استفاده می کنند.

هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی به شکل گسترده در آسمان منطقه در حال پرواز هستند.

بیانیه حزب الله درباره حملات کوبنده به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی

بیانیه حزب الله درباره حملات کوبنده به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای از ضربات کوبنده به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

حزب الله لبنان در بیانیه ای با اشاره به حملات کوبنده به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی بیان کرد: مقاومت ضربات دقیق و مستقیمی به ۵ مرکز نظامی اسرائیلی در مزارع شبعا وارد کرد.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: در ساعت سه و ربع به وقت محلی، نیروهای مقاومت مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را در مزارع شبعا هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه خود تاکید کرد: مواضع رادار، رویسات العلم، السماقه، زبدین و رمثا را با موشک هدایت شونده و خمپاره هدف قرار دادیم.

کشته و مفقود شدن ۲۴ تبعه روس در اراضی اشغالی

کشته و مفقود شدن ۲۴ تبعه روس در اراضی اشغالی

سفارت روسیه در سرزمین‌های اشغالی امروز از کشته و مفقود شدن ۲۴ تبعه این کشور در اراضی اشغالی خبر داد.

سفارت روسیه در سرزمین‌های اشغالی امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان درگیری‌ها میان فلسطین و (رژیم) اسرائیل، ۱۶ شهروند روس با تابعیت دوم اسراییلی کشته شدند.

در بیانیه صادره از سوی سفارت روسیه در سرزمین‌های اشغالی در این باره آمده است: ۸ روس در جریان تشدید درگیری‌ها میان فلسطین و (رژیم) اسرائیل مفقود شده اند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: دست کم یک شهروند روسیه که تابعیت اسرائیلی نیز دارد، در لیست اسرای نوار غزه قرار دارد.

حملات سنگین به مواضع صهیونیست‌ها در تپه‌های کفرشوبا و مزارع شبعا

حملات سنگین به مواضع صهیونیست‌ها در تپه‌های کفرشوبا و مزارع شبعا

منابع خبری از حملات به مواضع نظامیان صهیونیست در تپه های کفرشوبا و مزارع اشغالی خبردادند.

منابع لبنانی اعلام کردند که مواضع نظامیان صهیونیست در تپه های کفرشوبا و مزارع اشغالی شبعا هم اکنون هدف حملات موشکی قرار گرفته است.

همزمان شبکه الجزیره از درگیری در اطراف رویسه العلم در مزارع شبعا خبر داد واعلام کرد: توپخانه رژیم صهیونیستی مناطقی را در اطراف کفرشوبا و مزرعه بسطره در جنوب لبنان گلوله باران کرد.

خبرنگار الجزیره از شلیک چندین گلوله و موشک هدایت شونده به مواضع رژیم صهیونیستی در تپه های کفرشوبا و مزارع شبعا خبر داد.

پنج مرکز نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است.

توپخانه حزب الله مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را در مزارع شبعا هدف قرار داد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی از شلیک چندین گلوله خمپاره به مواضع این رژیم در مزارع شبعا خبر داد و مدعی شد: نیروهای ما به مکان شلیک این گلوله ها در خاک لبنان شلیک کردند.

از صهیونیستها در شهرک های صهیونیست نشین در نزدیکی مرز لبنان خواسته شد که سریعا به پناهگاه بروند.

خبرنگار المنار از درگیری های شدید و تبادل آتش سنگین میان توپخانه مقاومت اسلامی لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا خبر داد.

تظاهرات در لندن علیه جنایات صهیوونیست ها/ دفتر بی‌بی‌سی رنگ خون گرفت

شمار زیادی از مردم انگلیس با برگزاری تظاهراتی گسترده در شهر لندن ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، با مردم مظلوم غزه اعلام همبستگی کردند.

منابع خبری امروز شنبه با انتشار تصاویری از تظاهرات گسترده در لندن در حمایت از غزه و محکومیت حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به این باریکه خبر دادند.

رنگ خون بر دیوارهای دفتر بی بی سی

تظاهرات در لندن علیه جنایات اسراییل/ دفتر بی‌بی‌سی رنگ خون گرفت

شماری از فعالان در انگلیس در اعتراض به همسویی سازمان رسانه‌ای BBC با روایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی و سکوت در برابر جنایات جنگی این رژیم در غزه، روی دیوارهای ساختمان آن رنگ قرمز پاشیدند.

هشدار درباره مرگ دسته‌جمعی غزه در صورت عدم دسترسی به آب آشامیدنی

هشدار درباره جان باختن مردم غزه در صورت عدم دسترسی به آب آشامیدنی

آنروا اعلام کرد: ما خواهان ورود کمک های بشردوستانه هستیم. اگر اکنون سوخت به غزه منتقل نشود و آب آشامیدنی تامین نشود، مردم غزه جان خواهند داد.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که قریب به یک میلیون نفر ظرف یکهفته در غزه آواره شده‌اند.

آنروا اعلام کرد: ما خواهان ورود کمک‌های بشردوستانه هستیم. اگر اکنون سوخت به غزه منتقل نشود و آب آشامیدنی تأمین نشود، مردم غزه جان خواهند داد.

از سوی دیگر سخنگوی یونیسف بر ضرورت حمایت کودکان به موجب قانون بین المللی و بشری تاکید و اعلام کرد: شمار زیادی از کودکان در غزه و خانواده‌های آنها امکان دسترسی به آب آشامیدنی ندارند.

وی بیان کرد: ما ناگزیز از ایجاد گذرگاه‌های انسانی به منظور رساندن کمک‌ها به ساکنان غزه هستیم. اوضاع انسانی به ویژه برای کودکان در غزه فاجعه بار است. بیش از ۷۰۰ کودک جان خود را در غزه از زمان حملات اسرائیل از دست داده‌اند.

سخنگوی یونیسف گفت: نه جای امنی برای کودکان در غزه است و نه آب و غذا و دارو.

وزارت خارجه لبنان: کل منطقه شعله‌ور خواهد شد

کل منطقه شعله‌ور خواهد شد/ صلح و ثبات بین المللی در معرض خطر است

وزارت خارجه لبنان با اشاره به شکایت این کشور از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت به خاطر قتل خبرنگاران و نقض حاکمیت لبنان درباره اقدامات تنش‌زای تل آویو به شدت هشدار داد.

وزارت خارجه لبنان از نماینده این کشور در سازمان ملل خواست که علیه رژیم صهیونیستی به خاطر قتل عمدی شهید عصام عبدالله العامل خبرنگار لبنانی شکایت کند.

وزارت خارجه لبنان بیان کرد: به خاطر کشته و زخمی شدن خبرنگاران به دست نظامیان اسرائیلی در روز جمعه، به شورای امنیت شکایت خواهیم برد.

در بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است: هدف قرار دادن خبرنگاران جنایتی علیه آزادی بیان، خبرنگاری، حقوق بشر و قانون بین المللی است.

در این شکواییه به تشریح اقدامات تحریک آمیز و حملات تنش‌زای هفته اخیر رژیم صهیونیستی که تلفات و خساراتی به دنبال داشته و نیز نقض مداوم حاکمیت لبنان و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت اشاره شده است.

وزارت خارجه لبنان در ادامه رژیم صهیونیستی را مسئول تنش کنونی دانست و هشدار داد که اگر اقدامات رژیم صهیونیستی مهار نشود کل منطقه شعله ور خواهد شد و صلح و ثبات بین المللی و منافع جهانی به مخاطره خواهد افتاد.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره وضع وخیم مجروحان در غزه

سازمان بهداشت جهانی درباره فروپاشی سیستم بهداشت و درمان غزه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، سازمان بهداشت جهانی درباره فروپاشی سیستم بهداشت و درمان غزه هشدار داد.

در بیانیه سازمان بهداشت جهانی آمده است: بیمارستانهای غزه ساعات اندکی برق دارند و به ژنراتورهای برق روی آوده اند.

همچنین در این بیانیه هشدار داده شده است که با تمام شدن ذخایر سوخت این وضعیت بدتر هم خواهد شد و تبعات آن برای بیماران به ویژه مجروحان نیازمند عمل جراحی و بیماران بخش مراقبت های ویژه به مراتب وخیم تر خواهد شد.

همزمان وزارت بهداشت فلسطین از اوضاع فاجعه بار بیمارستانها در غزه و نیاز مبرمی که به کادر درمانی وجود دارد، خبر داد.

احتمال گفت‌وگوی مقام روس با سران حماس درباره گروگان‌های صهیونیست

معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که ممکن است در سفرش به قطر، درباره آزادی گروگان‌های صهیونیستی با نمایندگان حماس تماس برقرار و دیدار کند.

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه که قرار است هفته آینده به قطر سفر کند، گفته است که احتمالاً در این سفر با نمایندگان حماس درباره مسائلی همچون آزادی گروگان‌های رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

بوگدانوف به اسپوتنیک گفت: ملاقات با نمایندگان حماس را رد نمی‌کنم. معمولاً هر وقت که به قطر می‌روم، با رهبران حماس ملاقات می‌کنیم. اگر تمایل داشته باشند، همیشه تماس‌ها را حفظ می‌کنیم. این ملاقات به ویژه در شرایط فعلی برای حل مسائل عملی، شامل آزادی گروگان‌ها مفید است.

اوایل امروز (شنبه) وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنبش حماس بیش از ۱۲۰ نظامی صهیونیستی را در نوار غزه گروگان گرفته است.

از سرگیری حملات موشکی مقاومت به تل آویو / افزایش شمار شهدای غزه

از سرگیری حملات موشکی مقاومت به تل آویو/ افزایش شمار شهدای غزه

گردان‌های قسام اعلام کرد که در پاسخ به بمباران مناطق مسکونی در غزه و قتل عام فلسطینیان، شهر اشغالی تل آویو را مجدداً هدف حمله موشکی قرار داده است.

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز در هشتمین روز طوفان الاقصی با وجود حجم سنگین آتش دشمن و بمباران سهمگین نوار غزه، تل‌آویو را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

حماس اعلام کرد که این حملات را در واکنش به تداوم بمباران مناطق مسکونی غزه و کشتار غیر نظامیان از سوی رژیم صهیونیستی انجام داده است.

گردان‌های قسام به تلافی کشتار غیرنظامیان در غزه شهرک صهیونیستی نیریم در اراضی اشغالی را هدف حمله خمپاره‌ای قرار داد.

منابع عبری زبان اعلام کردند که در حمله خمپاره‌ای قسام به شهرک نیریم ۴ نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

آمار شهدا از ۲ هزار نفر فراتر رفت

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای غزه به ۲۲۱۵ نفر و شمار مجروحان به ۸۷۱۴ نفر رسید.

همچنین از زمان شروع نبرد طوفان الاقصی تعداد شهدای کرانه باختری به ۶۴ نفر و تعداد مجروحان این منطقه هم به ۱۱۰۰ نفر رسیده است.

تحلیلگر صهیونیست: حماس همه ما را فریب داد / عملیات پیچیده بود!

تحلیلگر صهیونیست: حماس همه ما را فریب داد/ عملیات پیچیده بود!

یک تحلیلگر نظامی صهیونیست ضمن اذعان به پیچیدگی های عملیات طوفان الاقصی، عنوان کرد که این عملیات از سوی فرماندهان و شخصیت های خبره حماس طراحی شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز شنبه در یادداشتی اذعان کرد: حماس همه را فریب داد و به گونه‌ای رفتار کرد که گویی به دنبال آرام‌سازی اوضاع در مقابل منافع اقتصادی در غزه است اما تمام این مدت در حال آماده‌سازی و آموزش نیروهایش بود.

وی در ادامه افزود: ارتش اسرائیل اما سرمست فناوری های نوین خود در کنترل مرزها بود و گمان می‌کرد دیوارهای هوشمند به خاطر اینکه به پیشرفته‌ترین تجهیزات در جهان مجهز هستند، مانع از عبور مبارزان فلسطینی خواهند شد اما تمامی این دیوارهای هوشمند در همان دقایق اولیه عملیات از میان برداشته شد.

وی در ادامه تصریح کرد: حماس در موج نخست حمله مقر فرماندهی و نظارت ارتش رژیم صهیونیستی را از کار انداخت و آن را به مدت ۲۴ ساعت از خدمت خارج کرد. شکی نیست کسانی که این حمله را برنامه‌ریزی کردند، فرماندهان و افرادی خبره بودند.

شهادت و مجروحیت بیش از ۲۰۰۰ کودک فلسطینی در حملات علیه غزه

شهادت و مجروحیت بیش از ۲۰۰۰ کودک فلسطینی در حملات علیه غزه+تصاویر

سازمان ملل متحد با هشدار درباره وضعیت وخیم نوار غزه، از شهادت و مجروحیت بیش از ۲۰۰۰ کودک فلسطینی در حملات هفت روز اخیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، سازمان ملل اعلام کرد که تا این لحظه ۲۰۰۰ کودک در غزه در حملات رژیم صهیونیستی شهید یا مجروح شدند.

شهادت و مجروحیت بیش از ۲۰۰۰ کودک فلسطینی در حملات علیه غزه+تصاویر

براین اساس، شمار کودکان شهید در غزه به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده است و این آمار با تداوم حملات وحشیانه صهیونیست‌ها همچنان به شدت در حال افزایش است.

شهادت و مجروحیت بیش از ۲۰۰۰ کودک فلسطینی در حملات علیه غزه+تصاویر

سازمان ملل همچنین اعلام کرد که در حملات جنگنده‌های اسرائیلی به غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی، بیش از ۱۳۰۰ ساختمان در این باریکه به طور کامل منهدم شده است.

شهادت و مجروحیت بیش از ۲۰۰۰ کودک فلسطینی در حملات علیه غزه+تصاویر

در تحولی دیگر، خبرنگار الجزیره اعلام کرد که در حمله جنگنده‌های صهیونیستی به خانه‌ای در شرق دیر البلح در مرکز نوار غزه چند فلسطینی شهید و مجروح شدند.

اروپا: طرح اسرائیل برای کوچاندن مردم غزه غیرممکن است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید طرح رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری مردم شمال غزه به جنوب این منطقه، منجر به بحران انسانی می‌شود.

«جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز شنبه اعلام کرد که طرح رژیم صهیونیستی برای کوچاندن بیش از یک میلیون نفر از شمال غزه طی یک روز «کاملا غیرممکن» است.

بورل که هم‌اکنون در چین به سر می‌برد در نشستی خبری در پکن دراین‌باره گفت: من به عنوان نماینده رسمی اتحادیه اروپا می‌گویم که این طرح کاملاً غیرممکن است. تصور کنید…انتقال بیش از یک میلیون نفر طی ۲۴ ساعت در منطقه‌ای مانند غزه، قطعاً منجر به یک بحران انسانی می‌شود.

گذرگاه رفح از سوی مصر مسدود شد / درخواست برای مداخله فوری سازمان ملل

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خواستار مداخله فوری سازمان ملل برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن بیمارستان‌های غزه شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه ای جدید تاکید کرد که دشمن جنایتکار صهیونیستی بر ارتکاب جنایات بیشتر علیه ملت فلسطین و نسل‌کشی در غزه اصرار دارد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنین بمباران کاروان آوارگان فلسطینی در شهر غزه توسط جنگنده های صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

این جنبش در بیانیه ای تاکید کرد که بمباران کاروان حامل آوارگان فلسطینی در غزه جنایتی وحشیانه است که صرفاً پایبندی ملت فلسطین به سرزمین خود را افزایش خواهد داد.

گذرگاه رفح ازسوی مصر مسدود شد/درخواست برای مداخله فوری سازمان ملل

منابع فلسطینی با انتشار تصاویری اعلام کردند که مصر دروازه گذرگاه زمینی رفح در مرز با غزه را با بلوک‌های بتونی بسته است.

مصر علاوه بر مسدود نمودن گذرگاه رفح که در شرایط کنونی تنها کانال ارتباطی غزه با جهان خارج است، نیروهای امنیتی و نظامی خود را نیز در امتداد مرز مصر و رفح به شکل گسترده‌ای مستقر کرده اند.

این در حالی است که نوار غزه در یک هفته اخیر تحت بمباران شدید ارتش رژیم صهیونیستی قرار داشته است و مقامات مصری به جای کمک به اهالی غزه در این شرایط سخت، بار دیگر تصمیم گرفته اند با رژیم صهیونیستی علیه فلسطین همراهی کنند.

اکثر شهدای حملات صهیونیست‌ها در غزه را زنان وکودکان تشکیل می‌دهند

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ۶۶ درصد از شهدای حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

این درحالیست که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز موج جدیدی از حملات وحشیانه خود را علیه نوار غزه آغاز کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که نظامیان صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۴ شهروند فلسطینی از جمله ۱۲۶ کودک و ۸۸ زن را به شهادت رسانده و هزار و ۱۸ تن دیگر را زخمی کرده اند.

پیش از این سازمان ملل متحد با هشدار درباره وضعیت وخیم نوار غزه، از شهادت و مجروحیت بیش از ۲۰۰۰ کودک فلسطینی در حملات هفت روز اخیر رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

براین اساس، شمار کودکان شهید در غزه به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده است و این آمار با تداوم حملات وحشیانه صهیونیست‌ها همچنان به شدت در حال افزایش است.

سازمان ملل همچنین اعلام کرد: حملات جنگنده‌های اسرائیلی علیه نوار غزه به تخریب پنج هزار و ۵۴۰ خانه به صورت کامل و وارد آوردن خسارت به سه هزار و ۷۵۰ خانه دیگر منجر شده است.

اکثر شهدای حملات صهیونیست‌ها در غزه را زنان وکودکان تشکیل می‌دهند

ریاض مذاکرات عادی سازی روابط با تل‌آویو را به حالت تعلیق درآورد

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به دولت عربستان گزارش داد که ریاض روند مذاکرات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده است.

در این گزارش آمده است: این اقدام عربستان بعد از حملات گسترده ارتش اسرائیل علیه نوار غزه صورت می‌گیرد.

شب گذشته المیادین گزارش داده بود که عربستان اعلام کرده برنامه عادی‌سازی روابط میان این کشور و رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند.

این خبر در حالی از سوی المیادین و به نقل از رویترز مطرح می‌شود که در آغاز نبرد طوفان الاقصی و در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه نیز خبرهایی مبنی بر توقف مذاکرات عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسید اما این اخبار از سوی منابع خبری به تأیید نرسیده بود.

گفتنی است آمریکا تلاش دارد تا با برگزاری مذاکرات، عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی را محقق کند.

وزارت خارجه عربستان سعودی روز جمعه با صدور بیانیه‌ای مخالفت قاطع خود را درباره درخواست‌ها برای کوچاندن اجباری مردم غزه اعلام کرد.

وزارت خارجه عربستان افزود: ما خواستار رفع محاصره از برادرانمان در غزه هستیم.

ریاض مذاکرات عادی سازی روابط با تل‌آویو را به حالت تعلیق درآورد

جنگنده‌های اسرائیلی بیش از ۵ هزار خانه در غزه را با خاک یکسان کردند

سازمان ملل اعلام کرد: حملات جنگنده‌های اسرائیلی علیه نوار غزه به تخریب پنج هزار و ۵۴۰ خانه به صورت کامل و وارد آوردن خسارت به سه هزار و ۷۵۰ خانه دیگر منجر شده است.

خبرنگار شبکه المیادین در این خصوص گزارش داد: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان شهدای الاقصی را همزمان با ورود پیکرهای شهدا به این بیمارستان هدف قرار می‌دهند.

در این گزارش آمده است: اشغالگران رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب جنایت نسل کشی در غزه بوده و تمام گذرگاه‌های اصلی را بسته‌اند. اینک هیچ منطقه امنی در نوار غزه وجود ندارد. کادر پزشکی با سختی‌های زیادی برای امدادرسانی به زخمی‌ها رو به رو هستند. این در حالیست که اشغالگران صهیونیست درصدد بستن بیمارستان العوده در شمال نوار غزه هستند.

المیادین گزارش داد: تعداد کسانی که از حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی جان سالم به در می‌برند بسیار کم است چرا که این رژیم از سلاح‌های مرگبار استفاده می‌کند. تمام شهدایی که پیکرهای آنها به بیمارستان‌های نوار غزه منتقل می‌شوند غیرنظامی هستند.

بسیار از فلسطینی‌ها هنوز زیر آوار ساختمان‌هایی مانده‌اند که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی آنها را روی سر ساکنانشان خراب کرده است. اشغالگران صهیونیست به صورت تعمدی و کورکورانه ساختمان‌های مسکونی را هدف قرار داده و بمباران می‌کنند.

پیشتر سازمان بهداشت جهانی از ۳۴ حمله ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های پزشکی در نوار غزه از روز شنبه گذشته تاکنون خبر داده بود که در جریان آن ۱۱ تن از کادر پزشکی به شهادت رسیده و ۱۶ تن دیگر زخمی شده‌اند. همچنین به ۱۹ مرکز پزشکی و ۲۰ خودروی امدادرسان خسارات گسترده وارد آمده است.

این سازمان تاکید کرد: باید فوراً کمک‌های بشردوستانه به ویژه کمک‌های پزشکی و غذایی، سوخت و آب به دست ساکنان نوار غزه برسد. هر ساعتی که می‌گذرد انسان‌های بیشتری در این منطقه در معرض خطر قرار می‌گیرند.

جنگنده‌های اسرائیلی بیش از۵ هزار خانه درغزه را با خاک یکسان کردند

ضرب الاجل رژیم صهیونیستی برای بمباران بیمارستان العوده

ارتش رژیم صهیونیستی تا ساعت ۱۰ صبح (به وقت فلسطین) به مسئولان بیمارستان العوده در شمال غزه مهلت داده تا این بیمارستان را به طور کامل تخلیه کنند.

در واکنش به این رخداد، مدیر بیمارستان العوده در غزه تاکید کرد: ما به درخواست رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیمارستان تن نخواهیم داد.

وی در عین حال با اشاره به وضعیت بحرانی غزه در اثر تداوم بمباران صهیونیست‌ها و همچنین قطعی برق در این بارکه که وضعیت امداد رسانی به مجروحان و بیماران را بسیار دشوارتر از قبل کرده، نیز گفت: وضعیت فاجعه‌باری قرار داریم.

ضرب الاجل رژیم صهیونیستی برای بمباران بیمارستان العوده

جامعه جهانی فوراً برای توقف حملات «اسرائیل» علیه غزه وارد عمل شود

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در جریان گفتگو با همتای ایتالیایی خود در امان تاکید کرد: باید فاجعه انسانی که نوار غزه با تداوم حملات علیه این منطقه با آن رو به رو است متوقف شود.

وی در ادامه افزود: ما بر این نکته تاکید داریم که رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه یک مسئولیت اخلاقی و قانونی در عرصه بین الملل به شمار می‌رود. ممانعت از ارسال مواد غذایی، دارو، سوخت و کمک‌های بشردوستانه به این منطقه بر اساس توافقنامه ژنو یک جنایت جنگی به شمار رفته و قوانین بین المللی را نقض می‌کند.

الصفدی تصریح کرد: این قوانین بین المللی باید از سوی همگان مورد احترام قرار بگیرد. باید بر اساس معیارهای واحد و نه هویت قربانی و مکان درگیری، رفتار شود.

وی اضافه کرد: خشونت و جنگ هرگز باعث تحقق امنیت و صلح نخواهند شد بلکه باعث ویرانی و نابودی شده و شعله‌های درگیری و تنش را روشن می‌کنند. تحقق صلح فراگیر بر اساس راهکار دو دولتی تنها راه برای حمایت از منطقه در برابر درگیری‌های بیشتر است.

الصفدی ادامه داد: باید اقدامات بین المللی فوری برای توقف حمله به نوار غزه و حمایت از غیرنظامیان و رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم این منطقه صورت بگیرد.

الصفدی در این خصوص با فؤاد حسین همتای عراقی، شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان همتای اماراتی و بدر بن حمد البوسعیدی همتای عمانی خود به صورت تلفنی رایزنی کرد.

جامعه جهانی فورا برای توقف حملات «اسرائیل» علیه غزه وارد عمل شود

هشدار یونیسف درباره وضعیت بحرانی غزه / بازداشت ۲۳۰ عضو حماس

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی در غزه، بیش از ۲۳۰ نفر از اعضا و فعالان جنبش حماس را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

در تحولی دیگر، یونیسف (صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل) در بیانیه‌ای درباره وضعیت بحرانی کودکان و زنان فلسطینی در نوار غزه هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: اوضاع در غزه در پی بمباران‌های شدید این منطقه و کوچ و آوارگی شمار زیادی از کودکان و زنان، فاجعه‌بار است و هیچ مکان امنی وجود ندارد.

یونیسف تاکید کرد: توقف فوری جنگ در غزه و رساندن کمک‌های بشردوستانه به این منطقه در رأس اولویت‎‌ها قرار دارد.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در ادامه تاکید کرد: حداقل ۴۲۰ هزار نفر در غزه از خانه‌های خود آواره و بی‌سرپناه شدند و دسترسی به نیازمندان بسیار سخت و دشوار است.

هشدار یونیسف درباره وضعیت بحرانی غزه/ بازداشت ۲۳۰ عضو حماس

مسکو: خاورمیانه در آستانه جنگی تمام‌عیار است

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پس از نشست شورای امنیت درباره تشدید تنش‌ها و کشتار مردم فلسطین به دست صهیونیست‌ها تاکید کرد که خاورمیانه در آستانه جنگی تمام عیار قرار دارد.

نبنزیا پس از این نشست که پشت درهای بسته برگزار شد، گفت: منطقه (خاورمیانه) در آستانه جنگی تمام‌عیار و یک فاجعه انسانی بی سابقه قرار دارد.

وی تاکید کرد: بگذارید شفاف بگویم؛ مسئولیت این جنگ قریب‌الوقوع در خاورمیانه تا حد زیادی بر عهده آمریکا است.

به گفته نبنزیا «این واشنگتن است که با گستاخی و خودخواهی و در تلاش برای انحصاری کردن فرآیند صلح و محدود ساختن آن به تحمیل صلح اقتصادی با اسرائیل به فلسطینیان و سایر کشورهای عربی آن هم بدون حل مسئله فلسطین، فعالیت «گروه چهارجانبه درباره خاورمیانه» را سد کرده است. ما همواره درباره این مسدودسازی هشدار دادیم و گفتیم که یک روز نتیجه معکوس خواهد داد و این اتفاق هم افتاد.»

نماینده دائم روسیه تصریح کرد: آمریکا سال‌هاست که مانع هر واکنش و بروز هر نوع نشانه‌ی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد شده و مدعی است که دیپلماسی منطقه‌ای خاموشی که در پیش گرفته، موثرتر است. ما نباید از این موضوع غافل شویم که شعله‌ور شدن خشونت‌ها در پس‌زمینه نقض‌های سیستماتیک تصمیمات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جمله شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رخ می‌دهد؛ مساله‌ای که اکثر کشورهای عضو سازمان ملل متحد، همواره آن را محکوم کرده‌اند.

نبنزیا اضافه کرد: روسیه صراحتاً «شقاوت بی‌انتها، کشتار و حجم تکان‌دهنده خشونت‌ها را محکوم کرده است. هرگونه کشتار و خشونت علیه غیرنظامیان صلح‌جو غیرقابل قبول است.»

استقبال حماس از اقدام روسیه برای توقف حملات علیه نوار غزه

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه مبنی بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و رساندن کمک‌های بشردوستانه به دست غیرنظامیان استقبال می‌کند.

این جنبش تاکید کرد: ما از مواضع روسیه در قبال مخالفت با حمله به نوار غزه و محاصره این منطقه و تلاش‌های مسکو برای توقف تجاوزات استقبال می‌کنیم.

لازم به ذکر است که روسیه پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه داده است که در چارچوب آن، آتش‌بس فوری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین برقرار شود.

روسیه در این قطعنامه خواهان برقراری این آتش‌بس به صورت طولانی‌مدت و احترام همه طرف‌ها به آن شده است.

در این قطعنامه پیشنهادی روسیه آمده است: تضمین راه حل درازمدت برای مناقشه اسرائیل و فلسطین تنها از کانال‌های مسالمت آمیز امکان پذیر است.

بر اساس پیش‌نویس این قطعنامه پیشنهادی روسیه، شورای امنیت سازمان ملل متحد به شدت تمام خشونت‌ها و خصومت‌هایی که علیه غیرنظامیان انجام می‌شود را محکوم می‌کند.

در این قطعنامه پیشنهادی ضمن آنکه آزادی فوری افراد به اسارت گرفته شده درخواست شده است، بر ارائه و توزیع بلامانع کمک‌های بشردوستانه از جمله غذا، سوخت و درمان پزشکی و همچنین ایجاد شرایط برای تخلیه امن غیرنظامیان نیازمند تاکید شده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پس از نشست پشت درهای بسته شورای امنیت سازمان ملل درباره تشدید درگیری بین رژیم صهیونیستی و فلسطین به خبرنگاران گفت: منطقه خاورمیانه در آستانه یک جنگ تمام عیار و یک فاجعه انسانی بی سابقه است.

استقبال حماس از اقدام روسیه برای توقف حملات علیه نوار غزه

رسانه صهیونیست به قدرت مقاومت اذعان کرد

روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد که شکست رژیم صهیونیستی در نبرد طوفان الاقصی هزار بار خطرناک‌تر از شکست جنگ اکتبر سال ۱۹۷۳ است.

این روزنامه در ادامه نوشت: کابینه بنیامین نتانیاهو اسرائیلی‌ها را به حال خود رها کرده است. با وجود آنکه هشدارهایی نسبت به احتمال وقوع یک عملیات مطرح بود اما نتانیاهو توجهی به آنها نکرد.

در ادامه این گزارش آمده است: شوکی که اسرائیل با آن رو به رو شده است برای نسل‌های پی در پی ادامه خواهد داشت.

روزنامه هاآرتص اذعان کرد: عملیات نیروهای حماس در سایه شکست اطلاعاتی و عدم آمادگی ارتش اسرائیل صورت گرفت. قطعاً نتانیاهو تلاش می‌کند از مسئولیت خود در قبال این شکست شانه خالی کرده و انگشت اتهام را به سمت فرماندهان امنیتی و ارتش نشانه بگیرد.

این روزنامه ادامه داد: مسئولان اسرائیل توان و قدرت نظامی فلسطینی‌ها را دست کم گرفتند.

پیشتر نیز رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که تحولات چند روز گذشته برای رژیم صهیونیستی کاملاً غافلگیرانه بوده است.

این رسانه‌ها گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی هیچگاه احتمال نفوذ نیروهای ویژه جنبش حماس به شهرک‌های صهیونیست نشین آن هم در این حد و اندازه را نمی‌داد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز هفتم اکتبر، روز عملیات بزرگ و غافلگیرانه مقاومت فلسطین علیه این رژیم را «روز سیاه» توصیف کرد.

اسرائیل قدرت نظامی فلسطینی‌ها را دست کم گرفته بود

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره وقوع فاجعه انسانی در غزه

سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سیستم بهداشتی و نظام سلامت در غزه در آستانه فروپاشی است و زمان برای ممانعت از وقوع یک فاجعه انسانی در این منطقه رو به اتمام است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: اگر سوخت و تجهیزات پزشکی لازم فوراً به دست ساکنان نوار غزه نرسد شاهد وقوع این فاجعه انسانی خواهیم بود. بیمارستان‌های غزه در طول روز تنها چند ساعت برق دارند و نمی‌توانند به وظایف پزشکی خود در قبال مجروحان عمل کنند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد: طی روزهای آتی همین میزان برق نیز دیگر وجود نخواهد داشت و پیامدهای این روند برای بیماران و مجروحانی که به خدمات فوری نیاز دارند فاجعه بار خواهد بود.

در بیانیه این سازمان تاکید شده است: در این میان نوزادان تازه متولد شده و افرادی که بیماری‌های صعب العلاج مانند سرطان و یا بیماری‌های قلبی دارند نیز با مشکلات جدی رو به رو خواهند شد.

سازمان بهداشت جهانی پیشتر از ۳۴ حمله ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های پزشکی در نوار غزه از روز شنبه گذشته تاکنون خبر داده بود که در جریان آن ۱۱ تن از کادر پزشکی به شهادت رسیده و ۱۶ تن دیگر زخمی شده‌اند. همچنین به ۱۹ مرکز پزشکی و ۲۰ خودروی امدادرسان خسارات گسترده وارد آمده است.

این سازمان تاکید کرد: باید فوراً کمک‌های بشردوستانه به ویژه کمک‌های پزشکی و غذایی، سوخت و آب به دست ساکنان نوار غزه برسد. هر ساعتی که می‌گذرد انسان‌های بیشتری در این منطقه در معرض خطر قرار می‌گیرند.

سازمان بهداشت جهانی خواهان توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه مراکز پزشکی و غیرنظامیان شد و اعلام آمادگی کرد که کمک‌های پزشکی خود را از مرکز مستقر در دبی به غزه ارسال کند.

فروپاشی سیستم بهداشتی نوار غزه و وقوع فاجعه انسانی در این منطقه

حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه

حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد و این جنگنده‌ها دقایقی قبل مناطق شمالی غزه را بمباران کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۶ شهروند فلسطینی از جمله ۲۰ کودک به شهادت رسیده و هزار و ۷۸۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی و زمینی خود را علیه نوار غزه شدت داده است. بر اساس گزارش‌های خبری دقایقی قبل یک ساختمان چهار طبقه را در رفح و یک خانه در خان یونس را با خاک یکسان کرد.

تداوم حملات اشغالگران علیه نوار غزه

حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه شرق و غرب نوار غزه نیز ادامه دارد.

المیادین همچنین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی تعمدا نیروهای پزشکی و خدماتی و خبرنگاران را در جریان حملات خود علیه نوار غزه هدف قرار می‌دهد.

این رژیم از کارکنان بیمارستان تل الهوی خواسته برای بمباران این بیمارستان خود را آماده کرده و ساختمان را تخلیه کنند!

تداوم عملیات نیروهای مقاومت علیه شهرک‌های صهیونیست نشین

شبکه المیادین گزارش داد که عملیات نیروهای مقاومت فلسطین علیه شهرک‌های صهیونیست نشین در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه همچنان ادامه دارد. این نیروها به حملات موشکی خود علیه شهرک‌های مختلف صهیونیست نشین ادامه می‌دهند.

سرایا القدس نیز اعلام کرده است که شهرک عیناب را با شلیک گسترده موشک هدف قرار داده است.

تداوم حملات اشغالگران علیه نوار غزه

یورش نظامیان صهیونیست به شهر و اردوگاه جنین

از سوی دیگر گزارش‌های خبری از یورش نظامیان صهیونیست به شهر و اردوگاه جنین حکایت دارد. در جریان یورش این نظامیان اشغالگر، درگیری‌های سنگینی میان نیروهای مقاومت فلسطین و صهیونیست‌ها به وقوع پیوسته است.

رسانه‌های خبری گزارش دادند که جوانان فلسطینی مانع پیشروی نظامیان صهیونیست در اردوگاه قلندیا متعلق به آوارگان فلسطینی و مرکز شهر رام الله شدند.

تداوم حملات اشغالگران علیه نوار غزه

اذعان رسانه‌های عبری به غافلگیری رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که تحولات چند روز گذشته برای رژیم صهیونیستی کاملاً غافلگیرانه بوده است.

این رسانه‌ها گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی هیچگاه احتمال نفوذ نیروهای ویژه جنبش حماس به شهرک‌های صهیونیست نشین آن هم در این حد و اندازه را نمی‌داد.

کد خبر 5910902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha