وزیر خارجه اردن:

جامعه جهانی فورا برای توقف حملات «اسرائیل» علیه غزه وارد عمل شود

جامعه جهانی فورا برای توقف حملات «اسرائیل» علیه غزه وارد عمل شود

وزیر خارجه اردن بر ضرورت اقدامات فوری جامعه بین الملل برای توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و رساندن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان این منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهار، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در جریان گفتگو با همتای ایتالیایی خود در امان تاکید کرد: باید فاجعه انسانی که نوار غزه با تداوم حملات علیه این منطقه با آن رو به رو است متوقف شود.

وی در ادامه افزود: ما بر این نکته تاکید داریم که رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه یک مسئولیت اخلاقی و قانونی در عرصه بین الملل به شمار می‌رود. ممانعت از ارسال مواد غذایی، دارو، سوخت و کمک‌های بشردوستانه به این منطقه بر اساس توافقنامه ژنو یک جنایت جنگی به شمار رفته و قوانین بین المللی را نقض می‌کند.

الصفدی تصریح کرد: این قوانین بین المللی باید از سوی همگان مورد احترام قرار بگیرد. باید بر اساس معیارهای واحد و نه هویت قربانی و مکان درگیری، رفتار شود.

وی اضافه کرد: خشونت و جنگ هرگز باعث تحقق امنیت و صلح نخواهند شد بلکه باعث ویرانی و نابودی شده و شعله‌های درگیری و تنش را روشن می‌کنند. تحقق صلح فراگیر بر اساس راهکار دو دولتی تنها راه برای حمایت از منطقه در برابر درگیری‌های بیشتر است.

الصفدی ادامه داد: باید اقدامات بین المللی فوری برای توقف حمله به نوار غزه و حمایت از غیرنظامیان و رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم این منطقه صورت بگیرد.

الصفدی در این خصوص با فؤاد حسین همتای عراقی، شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان همتای اماراتی و بدر بن حمد البوسعیدی همتای عمانی خود به صورت تلفنی رایزنی کرد.

پیش از این سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سیستم بهداشتی و نظام سلامت در غزه در آستانه فروپاشی است و زمان برای ممانعت از وقوع یک فاجعه انسانی در این منطقه رو به اتمام است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: اگر سوخت و تجهیزات پزشکی لازم فوراً به دست ساکنان نوار غزه نرسد شاهد وقوع این فاجعه انسانی خواهیم بود. بیمارستان‌های غزه در طول روز تنها چند ساعت برق دارند و نمی‌توانند به وظایف پزشکی خود در قبال مجروحان عمل کنند.

کد خبر 5911086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha