۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان بوشهر:

فعالیت کاندیداهای انتخابات در استان بوشهر رصد می‌شود

فعالیت کاندیداهای انتخابات در استان بوشهر رصد می‌شود

بوشهر- رئیس هیأت نظارت بر انتخابات در استان بوشهر گفت: فعالیت «خارج از مهلت مقرر قانونی» کاندیداهای انتخابات مجلس در فضای حقیقی و مجازی، رصد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل رضایی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تأکید بر رعایت قانونمندی و التزام عملی به قانون توسط نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنان اظهار داشت: افرادی که داوطلب ورود به قوه مقننه برای وضع قوانین و مقررات هستند، بایستی خود را ملزم به رعایت مر قانون دانسته و به هیچ عنوان از مقررات و ضوابط عدول نکنند.

وی بیان داشت: به استناد ماده ۷۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی «هرگونه تبلیغات انتخاباتی خارج از مهلت مقرر قانونی»، توسط نهادهای ذی صلاح و در چهارچوب قوانین، بررسی و گزارش آن به شورای محترم نگهبان و مراجع قضائی ارسال می‌شود.

رئیس هیأت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر افزود: مهلت فعالیت تبلیغات انتخاباتی صرفاً هشت روز قبل از روز اخذ رأی می‌باشد و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

نحوه تبلیغات در بستر فضای مجازی

رضایی در خصوص نحوه تبلیغات در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ایام تبلیغات قانونی، خاطر نشان کرد: در ماده ۷۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به صراحت آمده است که هر نامزد می‌تواند یک ستاد انتخاباتی مجازی به صورت تارنمای اینترنتی داشته باشد و موظف است که نشانی و مشخصات دقیق درگاه و همچنین مسئول آن را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و هیأت استانی بررسی تبلیغات اعلام نماید.

وی افزود: اخیراً شاهد فعالیت‌های انتخاباتی توسط برخی از متقاضیان پیش ثبت نام در فضای مجازی هستیم که «قطعا خلاف قانون» بوده و «تخلف انتخاباتی» محسوب و از جمله مصادیق «تبلیغات خارج از مهلت مقرر قانونی» محسوب می‌شود که قطعاً دستگاه‌های ذیربط ضمن رصد دقیق این تخلفات، اقدامات قانونی لازم را انجام خواهند داد.

رضایی افزود: همچنین هیأت‌های نظارت منصوب شورای محترم نگهبان در استان و شهرستان‌ها نیز به عنوان چشم بینای نظام در انتخابات، وظایف قانونی خود را در قبال قانون گریزان انجام خواهند داد.

کد خبر 5911326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha