۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷

پیگیری که نتیجه مطلوب داد؛

تسهیل شرایط احداث بارگاه برای زرشکاران خراسان جنوبی

تسهیل شرایط احداث بارگاه برای زرشکاران خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند گفت: با وجود اینکه اکثر کشاورزان استان خرده مالک هستند و این امر در گذشته مانعی برای ایجاد بارگاه زرشک بوده این موضوع پیگیری و نتیجه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد بیکی صبح دوشنبه در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: وجود بارگاه‌های زرشک یکی از الزامات برای خشک کردن محصول زرشک بوده که متأسفانه به یک معضل برای کشاورزان استان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه از شرایط احداث بارگاه زرشک درگذشته، برخوردار بودن از حداقل یک هکتار باغ زرشک بوده است، تصریح کرد: این موضوع مشکلاتی برای باغداران استان ایجاد می‌کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند افزود: با توجه به خرده مالکی کشاورزان استان این مشکل پیگیری و در دستور کار قرار گرفت و در سفر رئیس امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی به استان موضوع مطرح و از باغات بازدید میدانی انجام شد.

بیکی با اعلام این خبر خوش به زرشکاران استان که در حال حاضر شرایط برای کشاورزان خرده مالک در مورد احداث بارگاه زرشک در استان ایجاد شده است، یادآور شد: با پیگیری کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند و طرح مسئله در شورای گفتگو دولت با بخش خصوصی، مشکل مرتفع و در حال حاضر کشاورزان دارای ۵ هزار متر زمین هم می‌توانند اقدام به احداث بارگاه زرشک در استان کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن برگزاری جشنواره ملی زرشک در استان گفت: با همت مسئولان و دولتمردان ده‌ها جلسه به این منظور برگزار شد و برای شناساندن بیشتر محصول زرشک، در جشنواره امسال، با پیگیری اتاق بازرگانی از فعالان حوزه صادرات، سرمایه‌گذاران، صاحبان سه برندغذایی مطرح در بحث فرآوری زرشک، آبمیوه و....به استان دعوت شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند، وظیفه دولت را تسهیل امور دانست و افزود: وظیفه دولت اجرا نیست و باید برای جذب سرمایه‌گذار، در زمینه تسهیل استعلامات مورد نیاز، تسهیلات هدفمند، بازار فروش، قوانین دست و پاگیر و..... اقدام کند و از دولت نباید انتظار احداث کارخانه داشت.

به گفته وی با توجه صدور تعداد زیادی پروانه و مجوز، در حال حاضر در خراسان جنوبی نیاز به ساخت واحد جدید صنایع تبدیلی و تکمیلی نیست و باید به واحدهایی که در این چند سال با وجود مشکلات از مدار خارج نشدند، برای ادامه کار تسهیلاتی پرداخت شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند از ورود سازمان بازرسی برای رصد تسهیلات پرداخت شده خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام برای رصد بهتر امور و تسهیلات پرداخت شده آغاز شده است.

کد خبر 5912928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha