۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۲۵

به میزبانی دانشگاه لرستان؛

نشست تخصصی «غزه؛ نماد مظلومیت و حق‌طلبی» برگزار شد

نشست تخصصی «غزه؛ نماد مظلومیت و حق‌طلبی» برگزار شد

خرم‌آباد - نشست تخصصی «غزه؛ نماد مظلومیت و حق‌طلبی» توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز یکشنبه با حضور جمعی از اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان دانشگاه لرستان نشست تخصصی «غزه؛ نماد مظلومیت و حق‌طلبی» در سالن شهید «میربهرسی» این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، دکتر «مهدی امید»، معاون مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در سخنانی، مفاهیم «تروریسم رسانه‌ای» و «وارونه‌نمایی» رسانه‌های نظام سلطه دررابطه‌با مقاومت اخیر مردم غزه را تبیین کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس تروریسم رسانه‌ای، رسانه‌های نظام سلطه تلاش می‌کنند آرمان نابودی اسرائیل را در افکار عمومی جهان از بین ببرند یا کم‌رنگ کنند و جای مظلوم و ظالم را تغییر بدهند.

همچنین در تاکتیک وارونه‌نمایی رسانه‌ای، رسانه‌های نظام سلطه به سرکردگی آمریکا می‌کوشند حوادث و وقایع اخیر را به‌گونه‌ای منعکس کنند که جنایت‌کار که اسرائیل است تحت عنوان دفاع از خود در افکار عمومی جا بیافتند درحالی‌که در واقعیت آن است که رژیم صهیونیستی یک رژیم جعلی و جنایت‌کار است و اوج جنایت این رژیم در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه رخ داد که تعداد زیادی زن و کودک پناه گرفته در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

در ادامه این نشست، دکتر «داریوش نظری» عضو هیئت‌علمی گروه تاریخ و باستان‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه لرستان درباره تاریخ فلسطین و اتفاقات حادث شده از گذشته تاکنون توضیح داد.

وی تصریح کرد: نژادپرستی و افراط‌گرایی از جمله ویژگی‌های بارز رژیم غاصب صهیونیستی است.

عضو هیئت‌علمی گروه تاریخ و باستان‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه لرستان، ادامه داد: رژیم کودک کش صهیونیستی هر دفعه تلاش کرد با شهرک‌سازی همه سرزمین فلسطین را به‌صورت کامل اشغال کند و در نتیجه، منطق این رژیم، فقط زور و اقدامات جنایت‌کارانه است.

نظری عنوان کرد مقاومت و ترویج فرهنگ مقاومت تنهاترین و اثرگذارترین راهکار برای مبارزه با رژیم جعلی صهیونیستی است.

وی انجام عملیات اخیر جبهه مقاومت غزه تحت عنوان طوفان الاقصی را یک عملیات بی‌نظیر دانست که باعث تحقیر حکومت و ارتش رژیم صهیونیستی شد و به علت همین شکست و تحقیر، این رژیم با عصبانیت دست به نسل‌کشی و جنایت و بمباران مناطق مسکونی و شهادت مردم غزه زده است که شاهد هستیم این اقدامات جنایت‌کارانه تداوم دارد.

بنابراین گزارش، در این نشست اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان نیز هر کدام دیدگاه‌های خود را دررابطه‌با مقاومت اخیر غزه بیان کردند.

کد خبر 5919000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha