۹ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۴۱

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران:

المپیاد فرهنگی و ورزشی « شهید عجمیان» در مازندران برگزار می شود

 المپیاد فرهنگی و ورزشی « شهید عجمیان» در مازندران برگزار می شود

ساری- مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان در ۱۰ رشته در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رجبی شامگاه سه شنبه در نشست هم اندیشی برگزاری المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی «شهید عجمیان» اظهار داشت: ما برای ترویج ورزش همگانی و استعدادیابی در ورزش، باید پایگاه‌های بسیج حوزه جوانان را شاه کلید در نظر بگیریم. پایگاه‌ها یک جایگاه ویژه در جامعه دارد.

وی افزود: به دنبال این هستیم تا با همکاری بسیج ورزشکاران، جشنواره فرهنگی ورزشی و علمی در ۱۰ رشته در قالب المپیاد پایگاه‌های سراسر کشور یادواره کنگره سرداران شهید برگزار کنیم.

رجبی به استعدادیابی در بین جوانان اشاره کرد و ادامه داد: این المپیاد را شهر به شهر و حوزه به حوزه برگزار خواهیم کرد تا در نهایت در رده استانی این المپیاد را برگزار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران بیان داشت: مسابقات را از حوزه‌ها شروع خواهیم کرد، و پایگاه مقاومت دانش آموزی و دانشگاهی را هم در این مسابقات خواهیم داشت.

برپایی مسابقات با اولویت محلات محروم

سرهنگ غفارپور مسئول تربیت بدنی سپاه و مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران در این جلسه، از برگزاری المپیاد ورزشی بسیج گفت و اظهار داشت: مسابقات ورزشی در سطح محلات با اولویت محله‌های کم برخوردار از امکانات ورزشی، برگزار می‌شود که طبق این تصمیم، مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از اتمام رقابت‌های ورزشی در محلات مختلف استان، قهرمانان هر رشته معرفی و سپس بین قهرمانان محلات مختلف نیز مسابقاتی برگزار می‌شود که با این وجود این رقابت‌ها به صورت المپیاد ورزشی به صورت استانی برگزار خواهد شد.

غفارپور هدف از برگزاری این المپیاد را ایجاد شور و نشاط در محلات اشاره و بیان کرد: با توجه به زندگی ماشینی، کم تحرکی و آپارتمان نشینی، تحرک و پویایی در بین اقشار مختلف مردم کاهش یافته و برای رفع این معضل و ایجاد شادی و نشاط در جامعه، تصمیم به برپایی مسابقات ورزشی در سطح محلات گرفتیم.

مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران، خاطرنشان کرد: به طور حتم برگزاری این مسابقات در محلات، شور و نشاطی در جامعه ایجاد خواهد کرد و از سوی دیگر، گامی در راستای همگانی کردن ورزش و شناسایی استعدادهای ورزشی برداشته می‌شود.

کد خبر 5927019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha